• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Kakor

Embla: Vad trist! Vi skulle ju ruva tillsammans ju! Fast jag vet inte om det blir ruvning för mig heller den här gången. Har sprutat Menopur sen den 25/2 men än så länge har ingenting hänt. Ska dit idag på nytt VUL, det är så segt det här.

Hur går ni vidare nu?

Bråkade med min man igår men det löste sig. Jag är alldelles för känslig just nu och klarar inte av någonting. Det blir ju inte lättare ju längre in i behandlingen vi kommer heller. Det är ingen lång tid de senaste 1,5 åren som jag inte gjort någon form av hormonstiumlering. Inte konstigt att humöret tryter ibland kanske...

Tycker det är för lite tur i tråden just nu! Håll tummarna för mig idag att det hänt något så att jag kan få göra FET snart.

Kram och ha en så bra vecka ni kan allihop. Vi ska inte ge upp!

• Embla82

piken, tack tjejen. Jag skulle också tippa på att jag hade åttor i frysen kanske. Dom ville ju inte säga mer än att dom såg jättefina ut när dom frystes. Men deras statiskt är ju att 3 av 4 klarar upptining, och 3 av mina 5 klarade sig inte. Sämre än deras statistk alltså. Otur eller dålgia embryon, det är den svåra frågan...
    Hur är det med dig? Hoppas du hoppar runt av lycka och inte oroa dig för nåt

Djurgårdsrutan, tack. Hur e läget med dig?

Cookie, hoppas det ser bra ut idag då!! En av oss måste ju få ruva i alla fall. Klart vi inte ger upp...

• DjurgårdsRutan

Embla 82. Känns som om Tant Röd e på G. Då jag alltid blir sur och galen på min man 5 dagar innan, å har lust att ha ihjäl han, och det hände i går. Så det är väl bara att invänta Skiten :(

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-03-08 12:04:57 följande:
    Embla 82. Känns som om Tant Röd e på G. Då jag alltid blir sur och galen på min man 5 dagar innan, å har lust att ha ihjäl han, och det hände i går. Så det är väl bara att invänta Skiten :(
    nej nej Nu måste vi ha lite glada besked här i tråden! Du får plussa djurgårdsrutan, så kan vi hurra för dig sen! Kram
  • Mickes puma

Usch, vad är det jag läser!
    Sitter med tårar i ögonen och känner att livet är bra orättvist, önskar att jag på nåt sätt kunde dela med mig av min tur!!!
    Hoppas, hoppas att ni inte ger upp även om det är skittungt med alla misslyckade försök. Vill att ni också ska lyckas få till det!
    Håller tummarna för alla här inne, speciellt ts (som inte fått den turen som ts ska ha)...

Många kramar till er allihop!

• suza

Embla och Susie: Jag blir så ledsen för er skull, det är verkligen skit att det inte kan funka. Man mäste bara försöka orka kämpa vidare även om det säkert känns hopplöst jut nu.
    Djurgårdsrutan: Håll ut, vi hoppas du plussar nu!
    Tjenarehejsan: Vad händer härnäst? Har ni planerat vidare?
    Cookie 27: Ja du det där med hormonmonster känner jag igen...;)  min man får sina potatisar heta ganska ofta.Jag håller tummarna för dig!

Idag planerade vi vidare med frysförsöket, nu är det bara hoppas att någon av embryona överlever... avskyr den här väntan och osäkerheten.

Kram till er alla

• Piken

Suza: De måste helt enkelt klara tiningen! Håller tummarna för det.

Embla82: Inte vågar jag hoppa, livet kan ju fara ut{#lang_emotions_wink} Det är bra med mig, ska på inskrivning imorgon, har hundra frågor om nubb och kub. Annars är det just det som oroar och att jag vill förbi vecka 12, den magiska gränsen, även om inget är säkert på den sidan.
    Hur gör ni nu, hade du en behandling kvar?

DjurgårdsRutan: KNIIIP, fast jag vet att det inte hjälper! Antar att du är inne i den värsta ruvarperioden med tillhörande ångest och nerver. Kram till dig, stå ut.

Cookie27: Hur gick det igår?

• Kakor

Det hade inte hänt någonting igår. Hopplöst! Inte ett enda ägg över 10mm. Så nu har vi höjt Menopurdosen fast bara varannan dag (150ie - 75ie - 150ie - 75ie). Det blir VUL igen på fredag. Att det ska vara så besvärligt att få till någon form av ägglossning så att jag kan göra FET. Har inte så jättestora förhoppningar nu på det här försöket utan tror nog att det blir antingen inga ägg eller alldelles för många. Så det blir säkert så att jag vilar en månad och gör ett nytt försök sen. Men jag ska inte ge upp om det här försöket än!

• Embla82

Cookie, åh nej, det låter precis som det blev för mig. Det verkar vara omöjligt för mina äggstockar att bara ta fram ett ägg. Det är allt eller inget som gäller, vilket tyvärr inte är så bra när man ska göra fet. Om det blir fem sex som växer till sig kan det ju funka för er ändå. Men då lär ni få sexförbud såklart. Hoppas det fixar till sig!!

Piken, nej men va sa jag. Borde såklart tänkt på att du inte kan hoppa runt som gravid! Hoppas det går bra på inskrivningen å att du får svar på dina frågor. 
    Själv tackar jag linne allra ödmjukast för jag får sätta igång direkt igen. Eller.. direkt och direkt... det blev långa metoden, vilket innebär 3 veckors sprayande med start från igår, men i alla fall. jag gör något och jag behövde inte vänta till slutet av maj som jag först trodde. Så nu är det nya ta å äp i mitten av april.
    Mickes puma, tack jag tar dina tummar Nog sjutton ska det bli en bra skörd denna gång i alla fall. Hur mår du puman? Semester å gravid å allt, och så vår nu efter det. Hoppas du har det bra!
    Jag hade egentligen inte kvar något försök eftersom ajg bytte bort ett färsk mot två frys, men dom var snälla och lät mig "byta tillbaka", så jag ska betala för ett frys och har därför ett sista färskförsök kvar.
  • DjurgårdsRutan

Tack för omtanken tjejer. Ja, denna vecka är inte kul, + att jag är rädd för att jag har blivit överstimulerad. Det var lungt i magen ett par dagar, men igår så svullnade jag ordentligt, samt har svårt att andas. Skall ringa CVL och kolla med dom.
    Ha en bra dag, allihopa.
    Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen