• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Anlo: visst påverkar det att andra runt omkring ska ha barn. Tanken innan man fick barn var inte att det skulle bli ett barn utan två eller kanske fler..det är inget som ändras när man fått det första barnet. Sen blir det otroligt tungt när det är så svårt att få till.

• Cahela

Piken: Jag är med i en tråd för de som gjort fem eller fler insättningar och där läste jag häromdagen om det som du ska få göra. Det finns en tråd under svårt att få barn som heter Vi som ska bli gravida efter utredning i Aten.
    Gå in och läs den så får du massor, massor och massor med bra information!
    Själv är jag på ruvardag 15 idag och har inte fått min mens. Känner ingenting alls så visst hoppas jag men vet även att proggisar kan skjuta upp mensen. Testdag är på söndag.

Anlo: Jag förstår hur du känner, att behöva vänta till efter sommaren är inte kul när allt man bara vill är att komma igång. Om jag inte lyckats nu så blir det nytt IVF efter sommaren.

• Cahela

Piken; enda gången jag haft såhär var när Elsa kom. De andra gångerna har det varit från dag 10-12.

• Cahela

Anlo: jag har inga symptom alls så jag vet inte vad jag ska tro. Är rädd att bli besviken men har hoppet uppe. Glömde ta min proggis på dagen idag och kom på det vid åtta ikväll. Sex timmar sen men jag hoppas det inte gör för mycket...Känner mig iaf mer avslappnad nu än innan Elsa fanns och det är nog för att jag faktiskt är mamma, vilket är skönt att känna. Vill gärna ha ett syskon men det är inte lika jobbigt som förut....Fast nog är det en berg och dalbana det här med IVF. Hur mår du?

• Cahela

Anlo: Förstår precis hur du tänker och jag ligger också på och vill kolla möjligheter in i det sista. Det lönar sig ibland.

• Cahela

Testade imorse på dag 17 o det var två streck. Dock var det ena svagt så jag ska köpa ett nytt o testa imorgon. Har fått lite symptom som förra gången men då var strecket mycket tydligare. Jag hoppas allt är som det ska, det här med IVF är verkligen ingen spikrak väg.

• Cahela

Piken och Anlo: Ja, det är helt otroligt! Först går jag igenom 6,5 år av försök då jag teoretiskt borde haft lättare att bli gravid då jag var betydligt yngre än jag är nu, sen plötsligt händer det! Vi gick igenom fyra IVF innan Elsa kom och på de fyra försöken blev det fyra ET och fyra FET. Sen med frysförsöket i april som inte klarade upptiningen  så kändes det tungt...tänk att det blev plus nu på första ET efter Elsa! Nu är det väldigt väldigt tidigt och jag är väl medveten om allt som kan hända men just nu njuter jag av att vara gravid. Har fått mer symptom nu med hunger och kissnödig så det känns positivt. Dock var teststrecket svagt idag med så jag blir lite fundersam varför det är det på dag 18? Ska ringa kliniken idag och meddela resultatet.

Jag hoppas att ni får plus nu på nästa försök och jag kommer peppa er. Behöver nog en hel del tumhållning för egen del också. Min förra graviditet var inte direkt smärtfri och förlossningen var hemsk...men jag hoppas det får bli annorlunda denna gång.

Nu i augusti var det nio år sedan jag började försöka bli gravid med min dåvarande...verkar som att trägen vinner men nog är det märkligt att det aldrig blev en tillstymmelse till plus de första 6,5 åren. Jag har dessutom provat med två olika partner så det känns som att det antyder om att något inte stämmer hos mig men att det kan ske mirakel.Solig

• Cahela

Sweetiepai: Hur går det för dig? Vad är status nu?
    Piken: Tack igen, det känns bra. Har börjat känna mig gravidfluffig, hungrig, kissnödig och trött sen i lördags...
    Jag hoppas detta går hela vägen! Har fått mer progesteron utskrivet från kliniken idag som jag ska ta till vecka 9.

Kram{#emotions_dlg.flower}

• Cahela

Sweetiepai: jag tog till v 12 förra gången. Dock har jag för mig att jag tog två från dagen efter testdag. Gör ni detta försöket på cvl? Bra m 15 blåsor, då är det dags snart?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen