Piken och Anlo: Ja, det är helt otroligt! Först går jag igenom 6,5 år av försök då jag teoretiskt borde haft lättare att bli gravid då jag var betydligt yngre än jag är nu, sen plötsligt händer det! Vi gick igenom fyra IVF innan Elsa kom och på de fyra försöken blev det fyra ET och fyra FET. Sen med frysförsöket i april som inte klarade upptiningen så kändes det tungt...tänk att det blev plus nu på första ET efter Elsa! Nu är det väldigt väldigt tidigt och jag är väl medveten om allt som kan hända men just nu njuter jag av att vara gravid. Har fått mer symptom nu med hunger och kissnödig så det känns positivt. Dock var teststrecket svagt idag med så jag blir lite fundersam varför det är det på dag 18? Ska ringa kliniken idag och meddela resultatet.
Jag hoppas att ni får plus nu på nästa försök och jag kommer peppa er. Behöver nog en hel del tumhållning för egen del också. Min förra graviditet var inte direkt smärtfri och förlossningen var hemsk...men jag hoppas det får bli annorlunda denna gång.
Nu i augusti var det nio år sedan jag började försöka bli gravid med min dåvarande...verkar som att trägen vinner men nog är det märkligt att det aldrig blev en tillstymmelse till plus de första 6,5 åren. Jag har dessutom provat med två olika partner så det känns som att det antyder om att något inte stämmer hos mig men att det kan ske mirakel.