• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Kakor

Jessie: Jag har ingen egen ägglossning överhuvudtaget så för att få fram förhållanden för att jag ska kunna göra FET så måste jag först få fram ett eller flera ägg för att sen ta ägglossningsspruta och sen kunna sätta in det frysta ägget.

• Cahela

Jessie: både jag och Embla som har PCO har fått köra med Puregon hitills. Nu fick jag byta till Menopur den här gången. Får svar idag på hur det har blivit.

Gift med A.
  • Jessie80

Cah: spännande! Berätta hur det gick!

• Jessie80

Hur gick det Cah?

Själv hade jag fortfarande lite drygt 2000 i värde och kanske 5 blåsor som var 17-18 mm och typ 30 som är mindre. Så det blir ägglossningsspruta ikväll och äggplock på måndag. Känns overkligt för jag var så inställd på att få avbryta behandlingen. Men jag är så fruktansvärt nervös att jag har ont i magen typ hela tiden. Är så rädd att bli ÖS igen..... inget är ju säkert även om värdet är bättre nu än förra gången..... Puh att man kan vara så nervös. Behöver få allt lugnande man kan få på mändag. Inte direkt för själva ingreppet i sig, det var helt ok, men för att jag är så rädd för konsekvenserna som blir av ÄP om jag blir sjuk.... Kommer behöva plugga på vilka tecken man ska vara öppmärksam på. Har förträngt allt från förra gången (förutom att jag trodde jag skulle dö).

Snart Melodifestivalen i alla fall, skönt att få tänka på något annat en stund....

• Cahela

Jessie: Jag tror inte du behöver plugga på vilka tecken man ska vara uppmärksam på för har man haft en ÖS som du och jag så tro mig, kommer det igen så vet man.
    Lycka till imorgon!!
    Du såg i din inbox mitt svar på hur det går för mig.

Gift med A.
  • Turbomamma

Hej Tjejer!

Massa kramar till er alla, hoppas att ni är ute och njuter i vårsolen. Äntligen!!! Nu bara måste isen och snön försvinna fortare än kvickt!

Brukar inte skriva så mycket bebis-grejer men som lite uppmuntran vill jag iaf berätta: Idag är det exakt 1 år sedan jag var på ET och fick mina små älsklingar!
    Kan inte fatta hur tiden gått så fort och hur allt kunnat gå så bra! De blev till på mitt 3:e fulla försök och jag var verkligen helt uppgiven, trodde aldrig att jag skulle få bli mamma. Efter ngr dagars blödningar då jag helt gett upp plussade jag och en månad fick jag veta att det dessutom blev 2 småttingar i magen! Alla bebisar är mirakel men på nåt sätt är IVF-bebisar nästan lite häftigare tycker jag. Tänk att det av dom där små cellerna i mikroskopen kan bli riktiga bebisar!

Önskar er alla stort lycka till framöver! Tänker på er ofta och försöker läsa men skriver inte så mycket. Kanske kommer jag tillbaka om ngr år när och om det blir dags för syskon!  Massa Turbo-kramar!

• Jessie80

Turbolina: Grattis till dina fina underverk! Jag håller med att IVF bebisar är ännu mer av ett mirakel då de behövt få extra hjälp för att komma till. Alltid härligt att få höra när det går bra! Det ger ju oss som håller på för stunden, hopp!

Cah: Ja jag såg ditt medd, och som du säger, så går det ju inte missa symtomen när de kommer men om jag väger mig bättre denna gång kanske jag kan se tendenser redan innan de värsta symtomen kommer....

Vad jag är nervös för mogondagen!!!!

• Embla82

Cockie, hoppas det blir äl-spruta på måndag nu då! Hur många ägg hade du i frysen nu igen? Hoppas du har bättre lycka när det kommer till upptinigen. 

Tänk, snart är du ruvare igen!!
    Jessie, lycka till imorgon! Det kommer gå bra ska du se, och hoppas verkligen att du slipper överstimulering. Jag tror det är den där jäkla äl-sprutan som sätter igång det hela... så den är jag livrädd för. 
    Jag har provat både menopur och puregon. Det blev väl egentligen ungefär lika skulle jag tro. Men jag har bara haft menopur en gång och det var förra våren inför ett inseminationsförsök. Då ville jag ju bara ha fram ett ägg men fick för många, perfekt för ivf som dom sa. Så nu hoppas jag det blir perfekt denna gång... vi får se.
  • Jessie80

Embla: Tack, och lycka till själv! Hoppas det blir perfekt antal mogna ägg med bra kvalité för oss båda!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen