Anlo: Glömde svara dig förut. Jo, om det går vägen blir det ett januaribarn. Elsa var beräknad till 5 december men kom 1 november så vem vet...Jag vågar inte tänka så långt just nu.
Jag förstår PRECIS VÄLDIGT SUPERMYCKET EXAKT hur du känner för frågan kring syskon. På jobbet har de pratat om i min grupp (på fem personer) om att någon kan bli gravid. Den någon kan bara vara jag för ingen annan av de andra är aktuell för sådant. En kille på jobbet som har fyra barn förhör sig alltid om jag har druckit vin på helgen osv, tror han gör det för att kolla om jag är gravid. Folk tar för givet att man bara ska bli gravid huxflux.
Igår berättade jag för en av mina vänner som har tre barn, hennes sista kom vid 41 års ålder (andra svängen) att jag är gravid och hur jag resonerar. Hon förstod faktiskt och det kändes skönt. Vill inte berätta för någon innan 4 juni. Vi har haft planer på att berätta för våra föräldrar nu till helgen men jag vet inte om jag vill det.
Magen har svällt upp men jag har klänning på jobbet varje dag så det går att dölja. Det är som sagt väldigt tidigt men jag är ganska smal i övrigt och har tighta kläder så när jag inte har det så blir det avvikande, det noterade de direkt på jobbet förra gången.
Det där med syskonfrågan har gnagt i mig länge. Tanken var från början att få fler barn (nu menar jag innan man hamnade i den här svängen) och det förändras inte när man får ett barn. Tillåt dig att må dåligt ett tag och ladda sedan om för nytt försök. Så har jag gjort varje gång och även "skyddat" mig från situationer som är jobbiga med barn dvs när jag inte orkat så har jag inte gått på sociala tillställningar med många gravida, det har varit för jobbigt. STOR KRAM och jag hejjar på dig!!
Sweetiepai: Hur gick det idag?