• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • tjenarehejsan

tjorven 01. Hoppas verkligen att det löser sig för dig. Ja jag ska börja spraya i början av april och köra 225 enh menopur får vi se vad som händer, ibland vet jag bara inte var man ska hitta orken och motivationen

• Mermaid78

Embla82
    Jag går in i v20 på måndag.

• Piken

Mermaid78: Kära nån vad tiden går fort! Snart i v 20! Ett stort GRATTIS till Leon.

Djugårdsrutan: Låter inge vidare att bli tappad på vätska, hoppas du är på bättringsvägen.

• Cahela

Memaid: Oj,v 20!!! Vad fort det har gått. Gulligt av dig att kika in o uppdatera oss. Mer sånt:)

Djurgårdsrutan: Nej, vad jobbigt!! Ska du dit idag?

Gift med A.
  • Embla82
    Mermaid78 skrev 2010-03-18 21:35:37 följande:
    Embla82Jag går in i v20 på måndag.
    Ja, jäklar va tiden går! Snart kommer han... Hoppas allt går bra för dig!
  • tjorven01

Tjenarehejsan.
    Hoppas det går bra med menopur för dig som sagt alla svarar ju olika på behandlingarna. Själv väntar jag fortfarande. Landstinget hörde precis av sig till mig igår och vi har fått en tid redan den 29e mars om det inte skulle ha gått bra denna gång heller.

För att hålla modet och orken uppe så rekommenderar jag dig att lära dig så mycket du kan om infertilitet och bakomliggande orsaker. Själva är vi som sagt oförklarligt barnlösa efter tre år. Så jag försöker läsa mig till olika bakomliggande orsaker.
    Läste en bra grej någonstans vet inte riktigt var men det lät så här. " Det finns ingen oförklarlig barnlöshet. Det finns bara ingenen läkare som är tillräckligt intresserad av att ta reda varför det inte blir barn."
    Nu tänker jag själv gå till botten med det här och försöka ta reda på om det kan vara bakteriell vaginos eller ha något med immunologiska orsaker att göra. Ingen läkare har som sagt varit inttresserad av att göra mer än rutinundersökningarna på mig.
    Har man något att sysselsätta sig med så blir det lättare att se framåt. Hoppet sägs ju vara det sista som överger oss.

Styrkekramar till dig och lycka till!

• Embla82

Tjorven, hoppas du plussar denna gång så du slipper landstingskön! Jag antar att du bor i stockholm då? TÄnkte passa på att fråga hur länge du stått i kö? Jag börjar fundera på när man kan tänka sig höra något ifrån dom.
    Fick du brev hem eller ringde dom?

• tjorven01

Embla82, vi har stått i kö sedan augusti 2008. Jag fick hem kompletterande handlingar i januari och jag antar att det är dags att börja med behandlingarna snart i så fall. De ringde föra veckan men då vi inte kunde det första datumet vi blev erbjudna så fick vi brev om första mötet på måndag 29e mars. När vi ställde oss i kö så sa de att det skulle ta ca 1,5 år.

• tjorven01

Ja glömde säga det. Vi bor som sagt i stockholm. Min bästa vän som bor i Norrland fick en kötid där på 5 år. Så som sagt det är ju ganska stor skillnad.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen