• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Anlo: Heja Gonal F!! Nu hoppas jag på plus för dig.
    Piken: Hoppas du fick omslag idag eller att det kommer på tisdag.

Själv mår jag bra, tankarna kring allt som varit kring Rutinultraljudet finns kvar men jag vågar ändå känna en framtidstro. Är i slutet på v 21 nu och jag hoppas lilla barnet i magen mår bra.

Kram till er!{#emotions_dlg.flower}

• Cahela

Anlo: Vi ska ha uppföljning på hjärtat om några veckor. Sen så kommer jag få ett UL i v32, eftersom jag fick en sån förlossning jag fick förra gången. Med Elsa hade jag TUL i v 32 pga att jag hade två flöden istället för tre i navelsträngen. Denna gång är det tre flöden.
    Jag har lite oro kvar kring hjärtat på barnet men jag försöker tänka på vad hjärtläkaren sa när vi var där sist.

Idag är jag hemma från jobbet för min förkylning är så segdragen. Nu när Elsa har börjat på dagis så kommer väl den ena förkylningen efter den andra att strömma in, fast jag hoppas inte. Vi var sjuka hela familjen i omgångar från oktober-april denna vinter som var så jag hoppas Elsa har hunnit bygga upp ett immunförsvar.
    Jag kan inte få nog av henne, hon är så ljuvligt söt min lilla tjej. Tänk att 6,5 år av försök kan ge så fint resultat i slutändan.Hjärta

• Cahela

Hoppas det går bra på era ET och FET nu! Det är alltid nervöst inför insättningar. Jag tycker det bara är sprutperioden som känns "lugnare".

• Cahela

Jo, jag har varit på Vårdcentralen och inhalerat Ventolin samt fått utskrivet nässpray med Cortison. Jag var visst sämre än jag trodde. Verkar ha fått gravitditetsrelaterad nässtäppa (kombinerat med förkylning) som gör att jag är så täppt i näsan. Sen har jag astma som alltid blir sämre vid förkylning. Fick inhalera två omgångar så nu är jag lite darrig och skakig. Jag hoppas det vänder nu.

Tänk en kunglig bebis är på väg, verkar inte behövas några provrör där inte. Jösses vad en del verkar ha lätt för att bli gravida. Själv har jag uppdaterat höstgarderoben på gravidkläder. Förra gången gick jag omkring i lite mindre roliga kläder och det tänker jag inte göra om denna gång. V 22 imorgon och jag hoppas det får gå bra nu.

Hur känns det inför insättningarna? Själv tycker jag att det alltid gått upp och ner inför dom, hoppfullt men ändå jobbigt.

• Cahela

Anlo: Grattis till bra skörd! Nu ska det bli bebis. Jag fick 25-30 äggblåsor vid sista äggploket och vi tog ut 18 ägg sen nöjde sig läkaren. Jag blev aldrig jätteöverstimulerad då trots skörden. Har blivit det en gång förut och det var HEMSKT!! Lite överstimulerad har jag blivit flera gånger men bara ordentligt en gång.
    Den här gången fick jag ont i två dagar sen gick det över, ingen jättekraftig smärta och jag jobbade (fast det borde jag nog inte ha gjort).
    Lycka till nu och uppdatera oss!

• Cahela

Anlo: Grattis till skörden. Jag hade gjort som läkaren föreslagit, två ägg på dag två. Det fick jag när Elsa blev till.
    Hur man än vrider och vänder på det så brukar jag tänka att läkarna vet bäst. Vet att alla inte håller med mig men jag har överlåtit till dom att ta beslut. Hur känns det?

• Cahela

Grattis Anlo!! Jag var aldrig oroad för tvillingar, kände att jag hade så många insättningar bakom mig. Kom dock ihåg glädjen när mensen inte kom. Förstod direkt att det inte var tvillingar jag väntade utan en liten som blev Elsa. Kommer alltid tänka tillbaka med glädje på den gången jag fick två.

• Cahela

Grattis till ruvningen Piken!
    Jayt: Det här kan gå bra! Första försöket lyckas för 30 % och för de andra blir det en provomgång. Däremot kan jag säga att när inte lyckades på mitt första försök så var det den jobbigaste gången. De följande 8 insättningarna var också jobbiga men inte på samma sätt, då visste jag vad det handlade om. Nu sitter jag här gravid med 2:a barnet och mitt första barn är snart 2 år. Så även om det känns motigt under IVF-försök så ge inte upp så länge läkarna tror på er. Har ni tur går det vägen på första försöket, jag kände att med IVF fanns det äntligen en chans för att lyckas. Mycket nerver och påfrestningar är det under IVF-försök. Som jag skrev till Anlo tidigare i veckan så är sprutperioden den lättaste enligt mig iaf.

Nu håller jag tummarna för er. {#emotions_dlg.flower}

• Cahela

Jag har för mig att man själv får ringa. Skulle ingen ha klarat sig över natten skulle de ha ringt er. Vi ringde alltid o kollade hur många som var befruktade men det gör man som man vill.

• Cahela

Jayt: precis de ringer bara om de inte går bra så har det varit under mina år där 2008-2011. Jag har alltid fått tillbaka på et däremot har inte frysisarna alltid klarat sig o då har de ringt. Lycka till idag!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen