• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • DjurgårdsRutan

Hej tjejer.
    Hâr komemr en Solig hâlsning frân Barcelona.
    Hàller alla tummarna fôr er som sprutar/sprejar och ruvar.
    Mànga Kramar fràn mig till er alla.

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-01-17 10:06:26 följande:
    Hej tjejer. Hâr komemr en Solig hâlsning frân Barcelona. Hàller alla tummarna fôr er som sprutar/sprejar och ruvar. Mànga Kramar fràn mig till er alla.
    låter superhärligt! är det semester? hoppas ni har det bra och äter god mat snart är det väl tid för dig också att köra igång? kram till dig också och passa på å njut av solen!!
  • Cahela

Vaknade 1 natt och hade jätteont i magen (mot äggstockarna) tog en till alvedon och låg med väremkudde i 1,5 timme och somnade tillslut. Vaknade åtta imorse och samma visa som inatt. Ringde kliniken 10 och fick komma direkt (tur att vi bor nära, vad rär 10:20). De såg inget konstigt men tog prover som vad de kunde se såg bra ut.
    Ev kunde det vara njurgrus, vilket jag aldrig har haft förut. Trevliga är dem och toppenserivce oxå! Jag har inte ont just nu men är väldigt trött. Ikväll blir det samma dos spruta idag som de andra dagarna och sen orgalutran ska jag börja med idag. Hej och hå vad man får vara med om mkt i den här IVF-världen.

Gift med A.
  • Embla82

cah, men oj vad konstigt. Hoppas verkligen att det blir bättre och att du slipper ha ont. Trist att du behöver börja med orgalutran, det är min hat-spruta. Men det brukar gå bra ändå... Skönt att du fick komma förbi idag! Du får se till att vila ordentligt nu dom här dagar fram till äp, så det inte blir värre. Kram

• Cahela

embla: ja, det är konstigt. Jag har inte ont nu men är hängig och orkar inte göra något.
    Ja, jag är inte något större fan av sprutor öht så jag gillar inte heller att ta orgalutran.
    Ska på nytt VUL tisdagmorgon!

Gift med A.
  • Piken

Cah: Tråkigt att ha ont! Bra att de ändå inte hittade något skumt idag, det bådar gott eller hur? Lycka till på tisdag.
    Själv går jag in i var det TPA veckan {#lang_emotions_smile} 

• Cahela

Piken: jaha, TPA veckan är det! Inte att leka med:)
    Hur är det med orgalutran? Det står att man helst ska ta den i låret men visst är magen ok att ta den i?

Gift med A.
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-01-17 19:39:07 följande:
    Piken: jaha, TPA veckan är det! Inte att leka med:) Hur är det med orgalutran? Det står att man helst ska ta den i låret men visst är magen ok att ta den i?
    jag tog min i magen, en på varje sida fick jag instruerat för mig på linne. 
  • Cahela

Piken: Glöm inte de här heller:
     KIIO (kissar inte i onödan). En överlevnadsinstikt som sker för att undvika psykbryt/ångest/gråt vilket uppstår när urinen visar sig vara blodblandad....

Ett annat syndrom är TIT (tvångstitta i trosorna), detta görs vääääldigt ofta veckan innan mens. Uppstår pga nerverna flyttat ut och lagt sig utanpå kroppen och minsta känning från magtrakten måste studeras i trosorna dvs finns några rosa fläckar i trosan/trosskyddet som visar att mensen är på G? Även det är ett mkt jobbigt syndrom och som i perioder kan ske varje halvtimme.

Sen finns ju även det mer delikata syndromet VIG (vågar inte trycka) när man går på toaletten för att bajsa. Detta innebär att man helt enkelt inte vågar bajsa ordentligt för då kan ev embryo tryckas ut ur sitt bo/alt mensen komma.....Säger sig självt att det här syndromet är mycket påfrestande.

TPA är toapappersanalys för de som undrar.

Gift med A.
  • Cahela

Embla: en på varje sida? Menar du puregon på ena sidan och orgalutran på andra sidan? Hitills har jag tagit puregon på varannan sida dvs ena kvällen höger och andra vänster.

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen