• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • tjorven01

Embla82,
    Ja tom 45% chans men det var å andra sidan vårt 1a försök innan de hade insett att vi är ett hopplöst fall. Tydligen så sjunker gravchanserna efter 3 eller 4 försök så så höga odds kommer vi aldrig få igen, men odds är ju bara odds. Det som avgör är nog i slutändan embryoscoringen som faktiskt var bättre på 4e försöket men då var tydligen chanserna för grav lägre 25-35%.

Grattis till sprutstart

• Embla82

Tjorven, jag är inte säker på att jag hänger med. Jag trodde att det är ca 30% chans att lyckas med toppembryo vid färskförsök, kan den siffrar alltså vara upp mot 50%?

jag har ju gjort 4 insättning totalt (två färsk och 2 frys), men om jag tolkat läkaren rätt så har min chans inte minskat pga många insättning ännu, men det kanske den gör snart... 
  • Susie

Embla82,
    Jag har inte heller fattat det där...suck!
    Vi fick ju 50% och uppåt vid båda våra försök och det grundas väl på hur många toppembryon man får ut vi ett tillfälle och ålder också? Vi fick ju 8 befruktade ägg där 7 hade maxpoäng och det måste ju ha spelat in på våra höga odds om jag förstog det hela rätt...

Tjorven,
    Förstår verkligen vad du menar! Fick du något svar på om det någonsin blir aktuellt med två embryon? (förlåt hoppas inte jag missade i det du skrev)

• Susie

Fan säger jag.....Vad jag önskar att alla ni andra och jag själv fick slippa det här helvetet!{#lang_emotions_yell} Man söker o söker och hoppas och hoppas och gråter och gråter hoppas igen och gråter ännu mer.... NÅN måtta får det väl vara på hur orättvist livet får vara! Gud vad jag håller tummarna att det snart ska bli plus för dig Embla, Tjorven, Cah och övriga! Kämpa på! Jag har gett upp allt och cellar mig till att bara bli behandlad fast jag vet att det inte kommer hjälpa.....men lite hopp kommer ju ibland. Vi får ju för sjutton hjälp men ändå ska vägen till en bebis vara så extremt lång!
    Kram till er starka!

• Kakor

Vi ska definitivt se till att fixa bebisar i tråden!! {#lang_emotions_smile} Hoppas den här våren blir bra för oss alla.

Har 9 dagar till testdag

• Embla82
    Kakor skrev 2010-03-24 21:46:07 följande:
    Vi ska definitivt se till att fixa bebisar i tråden!!  Hoppas den här våren blir bra för oss alla. Har 9 dagar till testdag
    Spännande, då börjar den jobbiga veckan för dig snart... hoppas tiden går fort  
  • Kakor

Det hoppas jag också!! Kommer säkert att tjuvtesta i början av nästa vecka {#lang_emotions_innocent}

Skönt att du kommit igång med sprutandet igen.
    God natt allihop!!

• Piken

Embla82: Grattis till sprutandet. Det är lite meckit med menopur, men jag hoppas att den "biter" på dig som den gjorde på mig!

• tjorven01

Det är klart att det snart ska komma lite bebisar. Ju fler försök desto större chanser måste det ju bli.
    Som sagt på två embryon har jag ju fått när det inte har varit bra embryon men vad jag har förstått så bedöms det där olika från klinik till klinik och efter landstinget så kommer vi välja den klinik som inte tvekar på att  sätta två

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen