Vi på CvL fortsättningen
Anlo: ja det här med att gå över tiden är inget jag som prematurmamma trodde skulle ske.
Anlo: ja det här med att gå över tiden är inget jag som prematurmamma trodde skulle ske.
Blir igångsatt nu då det är för lite fostervatten kvar. Tänk på oss!
Kejsarsnitt kl 14 idag! Håll tummarna.
Skriver mer senare men 17:55 igår föddes Emanuel. 3850 gram, 50 cm o jättefin. Han ligger på NEO med sin pappa o jag på BB.
Vi flögs ner till Göteborg med ambulansflyg igår. Han har två hjärtfel som måste opereras men vi vet inte när. Jättejobbigt o jag är knäckt.
Nu är vi i Göteborg sedan två veckor tillbaka. Operationen förra måndagen gick bra men var stor, det var ovisst med utgången men läkarna hade inget val än att operera. Vi får jättefin vård och hjälp. Vet inte hur länge vi blir här men vi tar en dag i taget.
Piken: Jo, det är många som fått bra resultat av hjärtoperationerna här. Däremot är varje operation unik och vår sons operation var riskfylld och det var en stor operation på en så nyfödd bebis. Vi har träffat andra föräldrar här som hjärtopererat sina barn men det är olika grad på dramatiken kring operationerna. Jag är väldigt slut mentalt och fysiskt. Har pumpat bröstmjölk och han har fått på sond och flaska. Första veckan (innan operationen) helammade jag och det kändes bra. Idag ammade han en kort stund men det är jobbigt för honom så resten sondade vi. Vi tar som sagt ett steg i taget och orkar inte tänka längre än så. Elsa är med oss sen dagen innan operationen då läkarna här rådde oss till att ta hit henne då det inte är bra för henne att vara utan oss för länge. Vi var utan henne första veckan och det märktes på henne att det var jobbigt. Nu är även äldsta tjejen här på besök några dagar. Tänk på oss!
Hoppas ni mår bra alla!
Är nu på Ackis sedan idag. Skrevs ut från Gborg igår o fick ha honom själva på hotellet. Åkte tåg hem idag. Vet inte vad de ska göra i UA. Inatt sover jag på sjukhuset med honom, imorgon gör maken det. Vi tar varannan natt.
Vi åkte hem igår kväll! Nu snusar lillprinsen i vår säng!
Pemberly: bra att du kollade, det ska man alltid göra vid blödningar, liten som stor.
Vi är nu helt utskrivna från sjukhuset. Vi var på en ultraljudsundersökning av hjärtat nu på em och den gick fint! Firade med en semla på vägen hem. Emanuel har tappat i vikt men det är nog vätska trodde läkaren som han kissat ur sig. Vi ska ta upp amningen igen. Jag pumpar för fullt och har gjort sedan två veckor tillbaka. Jag gav bröstmjölk till prematurerna nere i Gborg. Jag har så mycket mjölk, det hade jag förra gången också. Fattar inte riktigt var all mjölk kommer ifrån? Jag pumpar och så matar vi på flaska.
Vi har tjejkläder på honom och han var verkligen helrosa från topp till tå idag:=) Vi ska försöka få ärvda killkläder så är alla gifter från nya barnkläder urtvättade. Vi är båda hemma denna vecka och sedan ska maken börja jobba i slutet på nästa vecka. Elsa går på dagis och det var första dagen för henne idag.
Anledningen till att det blev snitt vid min förlossning var att jag hade för lite fostervatten kvar och de försökte sätta igång mig vid två tillfällen men det hände ingenting. Sen visste de att vi väntade ett barn med hjärtfel och de visste inte vilket skick han skulle komma ut i, vilket dock visade sig vara ett strålande skick. Sen eftersom jag snittats tidigare så tyckte de att det kändes säkrare. Allt gick lugnt till och det var ingen dramatik alls. Har inte haft ont efteråt men dock lyft mer än jag borde. Det blev så i Gborg när jag var själv med Elsa och hon protesterade och inte ville hänga med på det vi skulle. Just nu sitter jag med lite migrän, den har hållt sig borta hela graviditeten men gjorde come back idag. Precis som efter förra graviditeten. Sitter med TENS-apparat på nacken och det är skönt.
Känns faktiskt rätt skönt att inte vara gravid även om jag tyckte det var väldigt mysigt nu andra gången. Har gått ner mycket av all graviditetsvikt (har varit en riktig bantningskur att gå igenom den här pärsen). Tänk att jag varit gravid två gånger! Helt otroligt, det trodde jag aldrig för några år sedan när man gjorde den ena behandlingen efter den andra på Linné.
Piken: jo jag har verkligen fått kämpa. I såna här situationer har man inget val. Är så trött just nu.