• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • vaffödådå

Hej!
    Har smugit runt och läst ett tag i eran tråd:)
    Vi skall snart starta upp projektet syskonförsök och tänkte då vända oss till CVL.
    Några små frågor om någon känner för att svara.. Någon som har gjort distansstimulering med hjälp av Peter Tjerring i Katrineholm? Vad har varit avgörande för om man får korta eller långa metoden?

Ha en bra dag tjejer!

• myran6801

Hej!
    Har just tagit en promenix i vårsolen, jätte skönt. Det är nog tur att det är måndag och att jag ska jobba imorgon så att man får lite annat att tänka på och inte analyserar vartenda tecken i kroppen. Jag har varit ledig fr jobbet hela förra veckan eftersom jag hade så mkt semester kvar tyckte jag det var skönt. Men det innebär att jag har hur mkt mail som helst att gå igenom idag....
    Ni som fått plus, vad hade ni för symtom innan? Vid mitt första IVF kände jag absolut ingenting förutom lite svullna bröst (berodde väl på proggisarna) förrän dagen innan mens då jag fick alla de vanliga tecknen på att mensen skulle komma. DÅ fick jag mens 1 dag före TD, men på SH var det TD 16 dagar efter ET. På CvL tror jag mig ha läst att det är 18 dgr efter ET, vilket innebär att jag är på konferens då. Om inte mensen redan kommit till dess måste jag testa innan konferensen så att jag hinner samla mig. Nej nu måste jag sluta ta ut ngt i förskott och försöka leva i nuet vilket jag blivit riktigt dålig på sedan den här IVF karusellen började för drygt ett år sedan. Känner inte riktigt igen mig. 
    Ha en skön helg allesammans.
    Kram M 

• anlo24

Nu är jag äntligen ruvare igen. Fick tillbaka ett 4 celligt ägg idag. Den hade klarat upptingen bra. Har ett ägg kvar vilket känns skönt. Fick TD om 14 dgr redan. Är det vad ni också fått efter FET? Har en känsla av att detta kommer att bli långsamma dagar....

Välkommen vaffödådå!

Kram till er alla i vårsolen.

• myran6801

@anlo24, Grattis!!!! o samtidigt vad skönt att ha en liten rackare i frysen......
    kram M

• Dahlia79

Hej på er alla

Jag har vart i tråden för länge sen och är nu tillbaka!

Blev ju gravid förra året på vårt sjunde ivf som var syskonförsök.
    Den 7 februari fick vi en son, Elias. Men han föddes förtidigt och dog vid förlossningen

Men vi ger inte upp kampen om syskon! Imorgon startar vi upp med vårt 8:e ivf. Det blir långa metoden denna gång.

En del känner jag igen sen tidigare men några är nya ser jag.
    Hette förresten bara Dahlia förut men har bytt nick till Dahlia79 nu.

Lär väl ganska snart komma ikapp vart alla är i behandlingarna..

• ProPPens
    Dahlia79 skrev 2010-04-11 21:22:30 följande:
    Hej på er alla Jag har vart i tråden för länge sen och är nu tillbaka! Blev ju gravid förra året på vårt sjunde ivf som var syskonförsök. Den 7 februari fick vi en son, Elias. Men han föddes förtidigt och dog vid förlossningen Men vi ger inte upp kampen om syskon! Imorgon startar vi upp med vårt 8:e ivf. Det blir långa metoden denna gång. En del känner jag igen sen tidigare men några är nya ser jag. Hette förresten bara Dahlia förut men har bytt nick till Dahlia79 nu. Lär väl ganska snart komma ikapp vart alla är i behandlingarna..
    Vet inte om du känner igen mig?! Men jag har haft dig i min adressbok, sen HK-tiden. Såg för ett tag sedan att det stod du inte fanns kvar här längre o har sen dess funderat på vad som hänt... Nu vet jag o jag kan inte annat än säga att jag lider så med er!!!! Hur kan livet vara så orättvist???? Sänder massa med tankar o kramar till er!!!
    Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • Dahlia79
    ProPPens skrev 2010-04-11 21:41:28 följande:
    Vet inte om du känner igen mig?! Men jag har haft dig i min adressbok, sen HK-tiden. Såg för ett tag sedan att det stod du inte fanns kvar här längre o har sen dess funderat på vad som hänt... Nu vet jag o jag kan inte annat än säga att jag lider så med er!!!! Hur kan livet vara så orättvist???? Sänder massa med tankar o kramar till er!!!
    Jo, klart jag minns dig
    Oj, tänk HK- tråden.. Det var länge sen det!
    Men kanske du kan lägga till mitt nya nick i din adressbok.
  • tjenarehejsan
    vaffödådå jag har gjort 2 IVF med hjälp av Peter tjerring i Katrineholm. Ska börja nu igen med spray om 2 v. Äggplock planeras v 22.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen