• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Piken

Dahlia79: Det är klart jag minns dig, du gav oss andra hopp eftersom ni hade flera ivf resor bakom er och lyckades. Jag blir väldigt ledsen att höra att er son Elias dog.  Alla kramar till dig och familjen.

• Embla82

Vaffödådå, välkommen hit.
    tjenarehejsan verkar ha haft han i Katrineholm, tänkte när jag läste att chansen att någon har samma läkare är små men där hade visst fel
    Jag borde kunna svara på skillnaden vid långa resp. korta metoden men nu blev jag inte så säker längre. Jag tror att många läkare föredrar långa, då är det lättare att tajma in allt - dvs du kan styra datum lättare. Sen är det säkert skillnad också på äggtillväxten, att den blir stabilare med långa metoden eller nåt (vilket jag inte märkt av). Jag tror jag överlåter frågan till någon annan att svara på... Nån som vet?

Myran, spännande med andra ruvarveckan... det är omöjligt att inte tänka på de olika scenariona som kan hända. Det är så man kan bli galen, men skönt att du kan fylla tiden med jobb så du får ltie annat att tänka på ett tag.

Anlo, grattis till ruvarstart å skönt att det första ägget klarade upptingen så bra

Dahlia, jag är verkligen ledsen för er skull. Det var väldigt sorgligt att läsa vad som hänt. Många kramar till dig. Vad duktig du är som kör igång ivf igen. Lycka till med spraystarten idag!

Piken, hej på dig

• Cahela

Långa metoden har hitills visat bättre resultat och den är lättare att hantera då äggtillväxten startar samtidigt och äggstockarna är mer taggade än när man kör korta metoden.

Gift med A.
  • Susie

Hej Hej tjejer!

Vaffödådå Hej! Jag går också hos P.T och har gjort ett Ivf och ett FET och håller nu på med andra IVF (färsk).
    Jag vet faktiskt inte vad som är det avgörande men vi har fått börja med den långa metoden. Jag tror oftast man börjar med den alla fall....
    Välkommen hit förresten!

Anlo, igen, GRATTIS till den härligt hysteriska tiden!

• Susie

Dahlia, Gud va ledsamt att läsa om det som du varit med om. Lycka till nu med kommande Ivf!
    Kram!

• myran6801

Denna ruvartid är verkligen inte kul! Det vore så mkt bättre om man kunde få ett besked direkt efter ET, lyckades eller lyckades inte. Jag tycker att jag känner menssymtom mest hela tiden, men inser att det nog är för tidigt än. Har lite som växtvärk i trakten kring äggstockarna, kommer inte ihåg att jag hade det sist. Någon som vet varför? Idag hämtade jag ut mitt andra pkt Crinone på apoteket, måste säga att jag verkligen föredrar det framför de där kladdiga och jobbiga proggisarna som jag fick förra gången. Skönt också att man bara behöver ta 2 ggr om dagen istället för 3. Kom ihåg sist hur jag fick smita undan på jobbet efter lunch, de måste ha undrat om jag hade problem som var så länge på toaletten.....Kändes som jag jämt kom för sent till alla möten under den där perioden. Hur går det för er andra? Igår chockade jag min man med att säga att vi skulle skaffa hund istället, det verkar lättare än barn. Han var inte jätte road. Önskar att jag inte varit så himla blåögd och trott jag var ung för evigt och satt igång denna process mkt tidigare. På SH ville de inte ha oss och på CvL är ju inte så positiva till ivf i min ålder (42) trots att som de säger mina värden är ovanligt bra. Dock är ju kruxet äggkvaliteten vilket är svårt att förutsäga. Till er som fortfarande är unga, gläds åt det och se möjligheterna. Nu håller vi tummarna söta vänner! Kram M 

• Dahlia79

Piken- Kul att man inte är bortglömd då
    Men jag har svårt själv att se att jag inger så mycket hopp.. Allt skiter sig ju bara hela tiden känns det som. Nu går vi in på vårt 8:e färska ivf så det känns ganska hopplöst.

Embla- Tack
    Hur går det för dig?

Susie- Tack

myran- Jag kan hålla med om att ruvartiden är hemsk. Nästan den värsta delen i hela ivf- behandlingen.
    Härligt att du har så bra värden! Att de säger så måste innebära att ni har bra chanser.

Äggkvaliten är ju den som är viktig. Tyvärr verkar jag ha blivit född med urkassa ägg

Är det nån här som funderat på äggdonation? Jag har nu börjat kolla på det alternativet och såg då att Falun håller på med donation. Trodde inte att några privata gjorde det i sverige.
    Jag börjar så smått inse att vi inte kan göra hur många ivf som helst och då har tanken på donation börjat snurra i mitt huvud.

Hur är det med Synarelan? Hade lagt det helt åt sidan och har glömt om det är viktigt att det går exakt 12h emellan sprayningarna eller om det viktiga bara är morgon och kväll...

• pp08

Även vi gjorde våra 3 IVF försök hos P.T (inom ett halvt år)  2 långa och 1 kort (som resulterade i en lyckat graviditet). Nu försöker jag få ordning på menscykeln och ÄL (som tyvärr är fortfarande lite rubbat eftersom jag fortfarande delammar efter 10 månader). Om eget hemförsök inte fungerar får vi satsa på syskonförsök. 2 embryo väntar på oss i frysen.

Vad tråkigt att höra att din son inte överlevde Dahlia79. Hur mycket för tidigt föddes han?

• Dahlia79

pp08- Härligt att ni har tvåsom väntar på er i frysen
    Vår lilla Elias föddes 4 månader förtidigt. Men tydligen verkar jag vara sån som får tidiga barn
    Min dotter är 2 månader tidig och vår andra son är 1 månad tidig...

Så nu vill inte Linné längre sätta in två embryn som de gjort förut på mig eftersom risken för förtidig födsel är så stor.
    Om jag ens blir gravid igen...... Känns ju ganska hopplöst!

När tänkte ni starta med sysknförsök? Måste du ha slutat amma helt då?

• DjurgårdsRutan

Dahlia: Massa Kramar till dig. Måste kännas helt fruktansvärt att förlora sitt barn.
    Håller alla tummarna för dig nu. 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen