• Stella 78

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

emsan83 skrev 2010-03-17 17:35:26 följande:
    hejsan :) ja var hos gyn idag igen mitt värde hade gått från 77 till 168 på 72h så han sa att det var som en normal graviditet MEN att det fortfarande kunde vara ett x. han såg inget på ul så ska dit om en vecka igen *suck*Denna eviga väntan och känslan av att aldrig få vara glad över en graviditet är påfrestande :(Men man har ju läst om många som har lyckats få till det även efter ett x så ja har inte tappat hoppet :) Har dock molandevärk i magen och det känns inte bra alls...
    Molande värk är ett graviditetstecken! Jag hade som mensvärk nu när jag blev gravdid senast och det är livmodern som tänjer sig och fullt normalt! Däremot ska du vara vaksam på om du får ont på sidan.

Men detta behöver ju inte heller hända. Jag hade ju inte ont överhuvudtaget fast jag var gravid i v. 9 med X! Fick ju ont ca 2 veckor efter första op då det läckte ut massa blod i magen som irriterade.

Så att hcg stigit och att du har molvärk låter positivt! I v. 5+4 såg läkaren bara en liten prick som kunde vara ett ev. foster men lika väl kunde vara en blodpunkt.
  • Stella 78
    Jaynee skrev 2010-03-19 18:20:45 följande:
    Tack tack :)Har suttit och läst på lite, det står olika siffror överallt men på fertilitetsguiden står det att ca 50% lyckas fullfölja en vanlig graviditet efter ett x. Vi har ju inte provat igen ännu, så ska väl inte deppa ner mig totalt ännu, men hur många här på ett ungefär är gravida nu? Eller har kanske till och med fullföljt en graviditet och fått en liten? Hur lång tid har det tagit er på ett ungefär?
    Med tanke på min bakgrund (ej blivit gravid på 2 år innan X) så blev jag superfertil efter X!!!  Blev opererad i mitten av juni sista gången och var sedan gravid i september. Fick mf, fick plus igen i okt men fick extremt tidigt mf igen och sen blev jag gravid i november och är så fortfarande (20:e veckan nu).

Så för mig verkade X påverka mig enbart positivt...

Håller tummarna att det blir så för dig också!
  • Stella 78
    Kräfta2009 skrev 2010-04-11 15:58:02 följande:
    Tack för snabbt svar Efter operationen sa de att det räcker med en mens, men jag tror att om man får cellgifter så kan de finnas kvar i kroppen och skada ett framtida foster. Men jag blir väldigt förvirrad av alla läkare som säger så olika hela tiden! Gör det ont att få sprutan?????
    Gissar att du redan fått sprutan, men svarar ändå. Jag tyckte inte det gjorde så ont mer än att det sved en del. Jag hade också massa blod i buken men det tar kroppen hand om själv. Nu slutade mitt i akutoperation ändå 2 dagar senare då jag fortsatte läcka ut blod i buken och hamnade i chocktillstånd efter så lång tid med smärtor (var opererad även några veckor tidigare). Dessutom var mitt hcg så högt så det där med cellgifter var tveksamt för mig från början.
    Hoppas allt gått bra för dig under dagen! 
    Kram
  • Stella 78
    Kräfta2009 skrev 2010-04-13 15:47:08 följande:
    Stella 78: Läste i din profil. Vad otroligt jobbigt du måste ha haft det!!!  Jag fick min spruta igår. Tycker också att det sved lite de första timmarna, men nu känner jag ingenting mer än lätt illamående. Fick höra att det kommer att göra ont dag 2-4. Jag hade inte så mycket blod i buken när jag fick sprutan, det mesta hade förvunnit under helgen och  mitt blodvärde var stabilt.  Mitt hcg låg på ca 1100 när jag fick sprutan. Fick höra igår att cellgifterna går ur kroppen fort och att det som är viktigt innan man försöker igen att hcg går ner till 0 och hur fort det går ner. Så det verkade inte vara nån fara för framtida embryo, mer att alla rester ska förvinna. Enligt honom försvinner cellgifterna efter 1 vecka. Halveringstiden är kort. Oroar mig inför framtiden, det har ju ändå blivit ett ärr på äggledaren där ev framtida foster kan fastna...Vi står dock i kö till IVF också. Vilket sjukhus opererades du på? Kram, kram
    JAg opererades på SÖS båda gångerna. 
    Ja, visst har det varit tufft, men nu med ett pyre i v. 23+1 i magen så är det värt varje motgång vi haft! Nu fattar jag inte att vi hållt på i över 3 år utan att bli gravida, komplicerat X och ett antal mf. 
    Så kämpa på! En dag kommer även du känna att det var värt att gå igenom helvetet!
  • Stella 78
    Kräfta2009 skrev 2010-04-14 15:22:40 följande:
    Stella 78: Grattis till graviditeten, jätteunderbart!!! Har oroat mig hela dagen och halva gården över att jag inte har ont efter cellgifterna. Läkaren sa att jag kommer att få ont i buken och att det brukar börja 2-3 dagen......Undrar nu om sprutan inte hjälpt, om något är helt galet fel!!! Vad tror ni??? Någon annan som inte fick ontSka inte ta hcg-prov förrens på tisdag, långt tills dess. Förresten, under sista ultraljudet så var jag öm på höger sida också. Kan två ägg bli befruktade och ett ägg fastna i varsin äggledare? Alltså kan man ha x i båda äggledarna samtidigt? Under alla ultraljud så har man mest fokuserat på vänster sida liksom för det är där jag haft mest ont. Jag är säkert bara överdrivet nojjig, men undrar i alla fall...... Kram på er!
    Mycket liten sannolikhet att det fastnat i båda äggledarna på samma gång. Men jag hade eg. inte direkt ont i magen efter cellgifterna utan det berodde på att jag hade så mycket blod i buken som gjorde fruktansvärt ont. De förberedde mig också för att jag skulle få ont och att det var vanligt, men samtidigt sa de att alla inte får ont.
    Jag hade eg. aldrig ont på den sida som X:et satt utan när jag väl hade ont så gjorde det ont överallt och ingenstans. 
    I mitt fall höll det ju på att bli förrädiskt då jag såg min smärta som normal. Det var bara tur att jag hade en kompis på besök när jag fick sådana paniksmärtor som jag fortfarande trodde var normala eftersom jag vägrade åka in. Satt på toaletten för jag inte visste vart jag eg. hade ont. Kompisen ville ringa ambulans men jag sa att hon bara fick ringa sambon. Och när hon väl fick tag i honom på ett möte så ville han prata med mig för att höra på min röst hur ont jag hade (jag är lite väl smärttålig ibland och extremt envis och han har lärt sig när han måste bestämma över mig). Men jag hade så ont så jag bara slängde telefonen i backen och sen hasade mig in till sängen där jag sen tappade medvetandet. Sen var det akutfärd med ambulans in till SÖS.
    Så att ha ont eller ej är omöjligt att säga. Det behöver absolut inte vara så att cellgifterna inte hjälper trots att du inte har ont. 
    Håller tummarna för att ditt hcg sjunkit rejält när du går och kollar nästa gång!
  • Stella 78
    Kräfta2009 skrev 2010-04-15 15:33:27 följande:
    Jag blev verkligen orolig och nojjig igår så jag åkte till gynakuten. Det verkar som ingen läkare har nån riktig koll på vad som händer när man får cellgifter. Jag blir galen över att inte få svar på vissa frågor. Det enda hon sa var att det inte var konstigt att jag blödde. Hon kunde se lite vätska i buken och man tog hcg och hb. Idag har jag fruktansvärda "menssmärtor" och blöder jättemycket, verkligen som en riklig mens eller mer.
    Det låter som det de förberedde mig på när jag fick cellgift. Jag hann dock bara börja blöda lite ymnigt och hade haft lite blod till och från under hela processen med X. 
    Har du fått svar på hcg? Första dagarna kan det stiga lite för att sen sjunka ganska snabbt. Och om du blöder ut slemhinnan så bör hcg sjunka snart. 
    Håller tummarna för att det går bra och att du snart får börja läka ordentligt så ni sen kan prova igen. 
  • Stella 78
    volvo bm 814 skrev 2010-04-17 12:08:34 följande:
    Antingen är jag nojig och skengravid eller gravid. Mår illa så fort jag ätit, öm i bröstvårtorna och lite i brösten och mensvärk. Är på dag 25 i cyklen och det är för tidigt att testa. Är orolig för ännu ett x. Min man hann in en 6 cm innan han kom och det kan räcka har jag hört. Har ätit pergo första kuren och fick kraftigt positivt ÄL-stickan, och körde på dagen efter positivt svar. Blir nojig av att inte veta, funderar på att sticka iväg och köpa ett gravtest eller två. Fick ju min mens dag 28 förra månaden och förrförra 27. Så ett test imorgon kanske?
    Jaaa! Jag håller tummarna! Symptomen låter ju lovande!
    Är så imponerad av er som kan hålla er från att testa och bara köper på apoteket. Nog att jag under hela tiden vi försökt få barn varit lite testgalning men efter mitt X så blev jag som besatt och kunde knappt hejda mig att testa trots att det var innan ÄL
    Hoppas så innerligt att du ska få ett positivt besked och få se att det sitter på rätt ställe denna gång! Nu är det din tur!
  • Stella 78
    volvo bm 814 skrev 2010-04-18 09:29:41 följande:
    Jag kanske bara inbillar mig, men jag tyckte jag såg ett mycket, mycket svagt streck. Får testa i övermorgon igen och se om det blir starkare eller mer synligt. Det kan vara ett spökstreck. Annars blir det en pergokur till till nästa försök. Skulle kontakta min läkare vid ett + så  skulle han se var det satt. Har haft 2 x på raken samma år (2009). Är under utredning och väntar på passageundersökning under narkos. Hoppas kan man ju. Man får hålla hoppet uppe.
    Oohhh! Håller verkligen tummarna för dig nu att det blir ett tydligt plus redan i morgon! Det är såå skönt när man gjort det första vulet och får bekräftat att det sitter där det ska! Om du får plus nu så är det ju positivt att det kommer så tidigt. Då är chanserna att det sitter på rätt ställe lite högre då många med X får vänta med ett plus. Var superskillnad på mig. Vid X fick jag tydligt plus först 4 dagar efter bim och nu de gånger jag fick plus i höstas så kom plusset redan på Äl+5-7 dagar. 
    Lova att meddela så fort du testat igen! 
  • Stella 78
    volvo bm 814 skrev 2010-04-20 07:30:35 följande:
    Tog ett nytt test imorse. Ett jättesvagt, men synligt streck, ett +. Nu är man orolig istället. Sitter det rätt? Får jag missfall? Har molvärk i magen precis som före mens, vilket gör mig nojig. Man hoppas ju att pergotimekuren har hjälpt till att lotsa ägget rätt. Kände ett stick i livmodern runt tiden då ägget ska fästa. Måste kontakta KK nu också, men tror att det är för tidigt. Det bara snurrar i huvet just nu.
    GRATTIS! ÅÅÅhh vad underbart! Nu håller jag tummarna allt jag kan för att det ska sitta rätt!
    Grattis igen! Blir så glad varje gång någon blir gravid som gått igenom detta helvete som vi alla gjort med X.
  • Stella 78
    volvo bm 814 skrev 2010-04-21 10:48:12 följande:
    Jag har haft brunaktiga flytningar sen igår. De kommer och går. På KK sa de att det kunde vara normalt. Jag skulle avvakta och se om mensen uteblir och ta ett nytt test. Börjar jag blöda kunde det vara ett tidigt mf. Får väl ta en dag i taget och fortsätta planera tapeter och kakel mm.
    oohh varför kan du inte bara få njuta!? Håller tummarna för att det går vägen denna gång ändå!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3