Kräfta2009 skrev 2010-04-14 15:22:40 följande:
Stella 78: Grattis till graviditeten, jätteunderbart!!! Har oroat mig hela dagen och halva gården över att jag inte har ont efter cellgifterna. Läkaren sa att jag kommer att få ont i buken och att det brukar börja 2-3 dagen......Undrar nu om sprutan inte hjälpt, om något är helt galet fel!!! Vad tror ni??? Någon annan som inte fick ontSka inte ta hcg-prov förrens på tisdag, långt tills dess. Förresten, under sista ultraljudet så var jag öm på höger sida också. Kan två ägg bli befruktade och ett ägg fastna i varsin äggledare? Alltså kan man ha x i båda äggledarna samtidigt? Under alla ultraljud så har man mest fokuserat på vänster sida liksom för det är där jag haft mest ont. Jag är säkert bara överdrivet nojjig, men undrar i alla fall...... Kram på er!
Mycket liten sannolikhet att det fastnat i båda äggledarna på samma gång. Men jag hade eg. inte direkt ont i magen efter cellgifterna utan det berodde på att jag hade så mycket blod i buken som gjorde fruktansvärt ont. De förberedde mig också för att jag skulle få ont och att det var vanligt, men samtidigt sa de att alla inte får ont.
Jag hade eg. aldrig ont på den sida som X:et satt utan när jag väl hade ont så gjorde det ont överallt och ingenstans.
I mitt fall höll det ju på att bli förrädiskt då jag såg min smärta som normal. Det var bara tur att jag hade en kompis på besök när jag fick sådana paniksmärtor som jag fortfarande trodde var normala eftersom jag vägrade åka in. Satt på toaletten för jag inte visste vart jag eg. hade ont. Kompisen ville ringa ambulans men jag sa att hon bara fick ringa sambon. Och när hon väl fick tag i honom på ett möte så ville han prata med mig för att höra på min röst hur ont jag hade (jag är lite väl smärttålig ibland och extremt envis och han har lärt sig när han måste bestämma över mig). Men jag hade så ont så jag bara slängde telefonen i backen och sen hasade mig in till sängen där jag sen tappade medvetandet. Sen var det akutfärd med ambulans in till SÖS.
Så att ha ont eller ej är omöjligt att säga. Det behöver absolut inte vara så att cellgifterna inte hjälper trots att du inte har ont.
Håller tummarna för att ditt hcg sjunkit rejält när du går och kollar nästa gång!