Hur tror du ditt liv ser ut om 10år?
Hur ser ditt liv ut om 10år?;)
Hur ser ditt liv ut om 10år?;)
Åh haha, älskar såna här frågor. Eller hatar och älskar ska jag säga ;) Om man tänker tillbaks 10 år så skulle jag nog inte haft ett enda rätt, så jag vet inte om jag vågar spekulera.
Men om jag lever och är frisk så hoppas jag att jag har fått alla de barn jag vill ha, att jag har tagit den examen jag vill ha och jobbar inom yrket... ummm... att vi har köpt villa eller hus och att vi har rest till de platser jag vill.
Konstigt svar det blev..
jag har inte funderat på det så mycket faktiskt... men om jag svarar på rak arm skulle svaret bli : att det är bättre, att jag slipper leva ensam med min son och att jag har ett jobb....
Ville mest skapa tråden för det är så intressant att se hur pass olika eller lika alla är !!;)
Kanske lättare att skriva (hur man vill/hoppas på att det ska se ut)
Om 10år vill jag vara frisk och ha god hälsa. Jobba som Barnmorska och bo i en villa tillsammans med min man och våra 2 barn :)
Jag tror inte det kommer ha förändrats så mycket, och det känns faktiskt rätt bra. Dottern kommer ha blivit tonåring så jag räknar med att ha fått mer tid över igen och tagit upp en del intressen som jag sällan har tid med längre. Jag tror att jag fortfarande är gift med samma man, men vi har säkert flyttat (vi gillar att flytta ungefär var 5:e år ). Frågan är bara vad jag har för jobb... jag skulle vilja göra något heeeeelt annat, men det är ju inte så lätt att bara byta yrke när man inte har någon erfarenhet, så det är väl mest troligt att jag gör ungefär samma saker som idag.
Kul fråga! Kan vara bra att tänka så ibland.
Jag tror och hoppas att jag lever ett lika bra liv som det jag har idag ihop med min sambo och våra två barn, kanske till och med ett ytterligare barn. Vi bor antingen kvar här i området (ev. i denna lägenhet om familjen inte växer), eller så har vi flyttat till en stad som min sambo längtar tillbaka lite till och där jag absolut skulle kunna tänka mig att bo eftersom det är mysigt och där finns många vänner.
Jag har äntligen gjort det där jobbuppehållet och läst grafisk design på Berghs ett år eller så. Har bytt jobb, alternativt fått min tjänst ändrad så att jag kan använda mig av mina nyvunna kunskaper i yrkeslivet. Kan tänkas att jag startat eget på sidan av jobbet och gör snygga foldrar etc. som konsultuppdrag riktade mot min bransch. Jag läser också små distanskurser eller kurser i fjärdedels takt på universitetet för att det är kul. Går på bio och teater, är med i en läsecirekel, hittar på en massa kul saker med mina barn och min sambo...
Våra barn fungerar bra socialt och mår bra. Det går bra för dem i skolan och de har hobbies och vänner som de trivs med och som får dem att utvecklas och våga vara sig själva. De är starka individer som tror på sig själva. De är ödmjuka, men inte mesiga. De är så harmoniska som det är möjligt att vara mitt i puberteten.
Jag för min del har ingen medelålderskris utan lever rofyllt och tryggt.
Borde kanske tänka på denna fråga lite oftare och planera framåt så att det i så stor utsträckning som möjligt blir som jag har tänkt mig.
Kommer jag ha en pojkvän
Jag tror inte det kommer ha förändrats så mycket, och det känns faktiskt rätt bra. Dottern kommer ha blivit tonåring så jag räknar med att ha fått mer tid över igen och tagit upp en del intressen som jag sällan har tid med längre. Jag tror att jag fortfarande är gift med samma man, men vi har säkert flyttat (vi gillar att flytta ungefär var 5:e år ). Frågan är bara vad jag har för jobb... jag skulle vilja göra något heeeeelt annat, men det är ju inte så lätt att bara byta yrke när man inte har någon erfarenhet, så det är väl mest troligt att jag gör ungefär samma saker som idag.
Haha! Vad roligt att se vad jag skrev för 8 år sedan :) Och det stämmer bra så här långt... dottern blir tonåring i sommar så jag har mer tid och har återupptagit lite gamla intressen. Jag är gift med samma man och vi flyttade förra året. Jag bytte yrke för två år sedan (inom samma bransch, men helt andra arbetsuppgifter) så det känns bra.
Om 10 år är jag 37. Då bör jag ha en förmögenhet på ca 8 - 10 miljoner. Då har jag gått ner på halvtid eller helt slutat arbeta. Reser mycket med min vackra, bildade fru och vårat lilla flickebarn. Äger en vacker villa/mindre gård där jag odlar grönsaker och kattungar. Villan är full av vackra möbler.
Odlar gräs i garderoben och njuter av min skörd och underbar mat var kväll. Lite höns och änder har vi också.
Är ju skillnad på att tro och hoppas... Men jag tror att vi fortfarande lever ihop, har en bostadsrätt (antingen en fyra, har bara en trea idag, eller en trea mer centralt än idag), är fortfarande lyckligt barnfri, har med all sannolikhet gått tillbaka till fast anställning (är frivilligt behovsanställd just nu), kanske fler syskonbarn.
Om jag får hoppas så har vi en femma väldigt centralt. Bostad är viktigt för mig.
Är ju skillnad på att tro och hoppas... Men jag tror att vi fortfarande lever ihop, har en bostadsrätt (antingen en fyra, har bara en trea idag, eller en trea mer centralt än idag), är fortfarande lyckligt barnfri, har med all sannolikhet gått tillbaka till fast anställning (är frivilligt behovsanställd just nu), kanske fler syskonbarn.
Om jag får hoppas så har vi en femma väldigt centralt. Bostad är viktigt för mig.
Kul fråga. Jag tror jag blivit mor eller farmor då. Har barn som blir 22 och 25 i år. Samtidigt som mina två yngsta kommer vara nästan 20 år och på väg ut ur boet. Kommer nog vara en omtumlande tid.
Jobbmässigt kommer jag vara på väg att skifta ner tänker jag. Inte pension än dock utan andra upplägg som ger mig ner frihet att styra och ta långa ledigheter. Jag gissar att vi överväger att byta boenden. Frigöra kapital men också för att 240 kvm kommer bli för stort.
Detta kommet ge oss möjöighet att bo utomlands några månader per vinter och jobba mindre. Samtidigt kommer vi nog vilja ha något hemma, så utomlands kommer nog hyras och sen en lägenhet hemma.