• Hormonermedhumör

Hur mådde Ni kring Er första mens/ägglossning efter förlossningen ?

Hur mådde Ni kring Er första mens/ägglossning efter förlossningen ?

Mådde Ni annorlunda kring mens/ägglossning än tidigare (innan graviditet) ?

• Svar på tråden Hur mådde Ni kring Er första mens/ägglossning efter förlossningen ?
  • Joje

Efter första barnet kände jag inte första ägglossningen och mensen var ungefär likadan som innan. Andra ägglossningen kände jag av, ganska rejält och då "tillverkades" lillasyster
    Efter andra barnet har jag inte känt av ägglossning alls. Ingen mensvärk och väldigt sparsamma menstruationer. 

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • vattenlilja

kände 1a ägglossning efter förlossning. hade  en konstig känsla i bröst. fick 1a mens när sonen var 13 månader.

• Elbet

Första två ägglossn. var hemska. Ont i magen, illamående osv. Brukar i vanliga fall inte känna något. Mensen var RIKLIG.

• bo74

Ont och illamående vid ägglossning efter förlossning. Före graviditeten märktes den inte.
    Inte ont alls vid mens efter förlossning. Hade jättemycket mensvärk före graviditeten.

• Hormonermedhumör
    bo74 skrev 2010-04-15 13:56:35 följande:
    Ont och illamående vid ägglossning efter förlossning. Före graviditeten märktes den inte.Inte ont alls vid mens efter förlossning. Hade jättemycket mensvärk före graviditeten.
    Du låter EXAKT som jag. Har nu haft ÄL-symtom i en dryg vecka och fortfarande syns inget på ÄL-testen (trots att jag provat totalt 14 st med 2 olika märken) och jag har testat mig så jag vet att jag inte är gravid iallafall...hur länge ska man behöva ha symtom på innan ÄL innan det iallafall syns på testerna ??? Är på dag 15 idag...suck...
  • Adora1

Rejäla symtom vid första ägglossningen, som kom redan 3 månader efter förlossning trots helamning ofta ofta... Illamående, molvärk, svullen etc.

• LillaFlingan

jag fick min 1a mens 6v efter förlossningen, kände INGENTING.. liiite vag mensvärk..
    hade troligen ingen ägglossning då..
    nästa mens så hade jag börjat med ppiller innan jag började blöda.. så då blödde jag i 2½v nonstop och massor.. ingen mensvärk men blev jättejättejätteYR så fick äta järntabletter..

månaden efter fick jag min 1a ägglossning efter förlossningen, jag var då helt övertygad om att det var graviditetssymptom..
    men blev istället gravid.. ;) lillebror kom i tisdags.. 10dagar före storebrors 1års dag!;)
    så det kan bli ibland...

• Stenroos1

Fick min mens igår ,knappt 4 månader efter förlossning.Blöder mycket men,har ingen mensvärk ...känner ingenting...konstigt !!!

• kajsaggjjvc

Jag och min sambo försöker bli gravida igen men det verkar omöjligt :/ hur lång tid tog det för er innan ni fick tillbaka mensen och äl?

• O Z

Jag undrar om det inte är mensen jag fått tillbaka i dagarna, exakt 4 veckor efter förlossning. Känner ingenting mer än möjligen liiite känsligare i brösten.

• Baktakt

Kände för ovanlighetens skull inte alls av ÄL, vare sig första, eller andra gången. Däremot fick jag mensvärk, vilket jag nästan aldrig haft sedan tonåren innan jag började med p-piller.

Svar på tråden Hur mådde Ni kring Er första mens/ägglossning efter förlossningen ?