• Sooofiet

Kolik! Var kan jag köpa Gripe Water?

Vår Alva har kolik.
    Gripe Water är slut på English shop och dom får inte in förrän tidigast nästa vecka.
    Finns där nåt annat ställe att köpa från i Sverige?
    Eller nån annan bra huskur?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kolik! Var kan jag köpa Gripe Water?
  • annahoy

Pröva dricka fänkålste, finns nog att köpa på alla hälsokostbutiker. Har också läst att akupunktur kan hjälpa kolikbarn, själv så lät jag min son få zonterapi. Vilket hjälpte honom, blev en mycket gladare bebis efter behandlingen, och han fick gladare, piggare föräldrar!

• Julia1234

Vet inte vart du bor, men rekommenderar absolut akupunktur! Bor du i göteborgstrakten har jag en bra att rekommendera

• Acelise

Windi!!

Pysventil för småfisar som är OTROLIGT bra!
    Fattar inte att inte fler vet om det... BVC har fått ok att rekommendera denna sedan i våras någon gång.
  • aija

vi köpte en babygunga den var guldvärd! hon fick sitta i den under skrikperioderna och de lättade ngt enormt!!!
     pröva uteslut all mjölk ur din kost om du ammar. sen finns de semper magdroppar och en annan oxå som du kan köpa receptfritt dom är oxå guldvärda ges precis innan ammning du får testa dig fram. men en klen tröst de försvinner efter 3-4mån ålder alltid ngt o se fram emot.. lyckaa till

• Sooofiet
    aija skrev 2010-05-09 18:10:18 följande:
    vi köpte en babygunga den var guldvärd! hon fick sitta i den under skrikperioderna och de lättade ngt enormt!!! pröva uteslut all mjölk ur din kost om du ammar. sen finns de semper magdroppar och en annan oxå som du kan köpa receptfritt dom är oxå guldvärda ges precis innan ammning du får testa dig fram. men en klen tröst de försvinner efter 3-4mån ålder alltid ngt o se fram emot.. lyckaa till
    Hej! Ammar inte, ger minifom och har babygunga och vibrerande babysitter. Haha, vi har laddat upp med allt vi kan. Tycker att Gripe Water hjälper, men vi har inte kunnat få tag i det på 2 veckor. Kommer förmodligen i veckan. Hoppas jag! Tack ändå!
  • sanna11111

jag ammar inte heller. sonens kolik försvann när vi började med att bara ge semp på tetra. dyrt men värt det. antar att det blir för mye luft i ersättningen när man blandar själv... vi märkte skillnad efter ett dygn så d kan va värt å testa iaf!

• Sooofiet

Yepp, vi har testat mjölkfri. Ska testa med tetra! Tack för tipset!

• aija
    en annan sak du kan pröva är anis o fänkål som igentligen mamman dricker men enl min bvc ssk så kunde man ge tsk vis till lillen oxå det hjälper mot kolik oxå
  • johanna445

Gripe Water var faktiskt ett mirakel måste jag verkligen säga!
    Fungerade över mina förvarningar, fattar inte att jag vart utan den när jag hade mitt första barn.
    Har även testat miniform, det fungerade väl OK, men långt ifrån lika bra som Gripe Water.

det går att beställa den på www.gripewater.se och kostar ca 70 kr / flaska.

• HelenaHH

Absolut bästa och billigaste stället jag har hittat GripeWater här i Sverige är på www.gripewater.se.
    Har använt mig utav det just samma typ av GripeWater i England när jag bodde där.
    Konstigt att i England kunde man köpa det direkt från apoteket.

Hur som helst, gick det rätt smidigt att köpa flaskorna online här med.... 

• Fivar

Tänkte bara tipsa alla som försöker få tag på gripe water nu år 2018 att man kan beställa det både från amazon.co.uk (se bara till att de skickar till Sverige) och så finns det en sida som heter brit superstore, det är därifrån jag beställde woodwards gripe water. Tog ca en vecka att komma fram och det har hjälpt vår 7 veckor gamla tjej otroligt mycket. Hon har lidit av kolik sen dag 2 och nu sover hon lugnare och verkar inte ha lika ont i magen. Helt klart värt att testa om du, som jag. testat allt annat BVC tipsar om.

• zdudmwml
    Fivar skrev 2018-04-16 14:38:45 följande:
    Tänkte bara tipsa alla som försöker få tag på gripe water nu år 2018 att man kan beställa det både från amazon.co.uk (se bara till att de skickar till Sverige) och så finns det en sida som heter brit superstore, det är därifrån jag beställde woodwards gripe water. Tog ca en vecka att komma fram och det har hjälpt vår 7 veckor gamla tjej otroligt mycket. Hon har lidit av kolik sen dag 2 och nu sover hon lugnare och verkar inte ha lika ont i magen. Helt klart värt att testa om du, som jag. testat allt annat BVC tipsar om.
    Grattis till veckans trådlyft.

Bättre och billigare att ge barnen ren sockerlösning. Socker har en dokumenterad och välkänt smärtstillande effekt på bebisar.
    en.wikipedia.org/wiki/Gripe_water
Svar på tråden Kolik! Var kan jag köpa Gripe Water?