• Nenne666

Min mamma va 12 år när hon fick min bror....

3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 16:16:55 följande:
    Då kan jag skriva om min mammas uppväxt haha det var oxå tragiskt och hon gav bort sin son/halvbror.. Det tog flera flera år nu äntligen har dom kontakt tillsammans. Pappan åkte inte in men han dog för ca några år sedan iaf.
    Kan du ju göra, om du vill.
  • Nenne666
    Grill skrev 2010-05-30 17:15:57 följande:
    Det hade väl varit bra att få skriva av sig, som en form av terapi. Go for it!
    {#lang_emotions_wink}
  • Nenne666
    Mad as snow skrev 2010-05-30 17:20:36 följande:
    Min uppfattning om det här med att skriva böcker är att det är något som de allra flesta borde låta bli. De böcker jag har läst som handlar om "en verklig historia" är fruktansvärt tunna rent litterärt och innehållsmässigt rätt mediokert. Förslagsvis lämnar man uppdraget till en riktig författare som spökskriver boken åt en, eller så skriver man för att det är kul, som en blogg eller för byrålådan. Det betyder inte att berättelsen helt saknar värde och alltså inte ska berättas, utan att just bokskrivandet borde överlåtas till dem som kan skriva böcker. Men detta är min personliga uppfattning kring ämnet och är alltså inte ett sätt att mucka gräl med TS, eller att ifrågasätta henne som hon har blivit i den här tråden. 
    Jo, men så känner jag med..att man nog ska överlåta det till nån som kan skriva böcker.

Hur får man tag på en sån då?
  • Nenne666
    MärtaBerta skrev 2010-05-30 20:43:45 följande:
    För många är det lättare att skriva ner sina tankar än att prata högt, så om du känner att du vill skriva en bok så är det ju bara att göra det. Vem hindrar dig från att göra det? Sen är det en annan femma om boken blir utgiven, eller om den blir kvar i byrålådan...men det kan ju bli en slags självhjälp eller terapi att se dina känslor och erfarenheter nedpräntade svart på vitt, oavsett om någon annan kommer att få läsa dem eller inte.
    Jo, sån va jag faktiskt förr, jag skrev ner allt å det funkade som nån slags terapi. Men just nu e jag faktiskt ute efter att få det utgivet i form av en bok.
  • Nenne666
    ugnspannkakan skrev 2010-05-30 20:57:54 följande:
    hur kan hon ha hamnat i rekordbok när rekordet är en nioåring som blev mamma? men ärligt, tror inte ts ljuger. och nej, att ha en tolvåring till mamma är inte normalt.
    Detta va 1971 och DÅ va det ett rekord som vart känt i sverige. Den här nio åringen har jag nog hört talas om, men det va efter 1971 väl och det va inte i sverige va?

Jag minns inte, så hur va det?
  • Nenne666
    Petra123 skrev 2010-05-30 20:55:34 följande:
    Jag tror att en bok, hade varit bra terapi för dig. Varför inte skriva om det? Jag tror att många och åter många hade velat läsa om det. I alla fall jag. Skriv! :D
    Hehe, vad kul att du å flera till verkar intresserade av å läsa om det...
    Jo, jag e inne på att göra nåt åt detta.
  • Nenne666
    sofia charlotta skrev 2010-05-30 21:08:17 följande:
    Har bara läst TS men blev genast intresserad av din bok och skulle verkligen vilja läsa din historia! Tror att det kan vara bra att få skriva av sig =)
    Vad kul{#lang_emotions_smile}
  • Nenne666
    Tre barn tre barnbarn skrev 2010-05-30 21:16:51 följande:
    Tror jag vet vem din Mamma är.....Marita!!! Heter hon så?
    Hur känner du till henne?
  • Nenne666
    Fragile Flower skrev 2010-05-30 22:27:15 följande:
    Jag känner till en tjej som fick barn som 12åring. Det är fler som har blivit föräldrar så unga, men det är säkerligen inget som basuneras ut.
    Så e det nog...

{#lang_emotions_smile}
  • Nenne666
    MsLili skrev 2010-05-30 22:00:33 följande:
    Jag läser gärna din bok om du skriver en :)
    NicoAlvin4ever skrev 2010-05-30 21:47:58 följande:
    Låter väldigt intressant,ja läser gärna din bok när den e klar = )
    Jo, jag tycker det är rätt kul att ni skulle tycka det är intressant och vill läsa den när den e klar{#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Min mamma va 12 år när hon fick min bror....