• Nenne666

Min mamma va 12 år när hon fick min bror....

Reglementet skrev 2010-05-31 22:03:04 följande:
    Du kanske ska börja med att gå några skrivarkurser då.
    Nja, men jag ska nog inte va den som skriver en bok iaf...
  • Nenne666

Hmm..{#lang_emotions_undecided}

Jag har kikat lite på nätet om spökskrivare och sprang på en författares hemsida..och kollade vad priserna kunde ligga på om hon skulle skriva (tex).
    Och hon kostade 1150 kr/sida.
    Hm, det lär ju kosta på en del....10 sidor, sen inget mer, haha.

• Nenne666
    oväntatväntatgravid skrev 2010-06-01 14:40:07 följande:
    wow...... det måste finnas billigare.. det där är ju helt sjukt?!

Om ingen vill sponsra, om du får en bra feed back på det du skriver och att någon vill publicera så kanske du kan få det billigare??
    Aa, jag kikar vidare...har faktiskt fått lite kontakter under dagarna som har gått...så vi får väl se.

Mm, men sikka summor...tänk en bok på 400 sidor, jösses...det e grova pengar å hämta in som spökskrivare ju....
  • Nenne666

Nu har jag funnit någon som jag ska gå vidare med...

På återseende!

Tungan uteFlört

• Nenne666

Kan berätta....det som förvånar mig med...

Men min mamma och min pappa, dom va duktiga då. Utåt sett...vi hade fint hemma, det fanns pengar och jag minns våran yngsta barndom som bra, men...mamma, hon va dålig, inget som ingen annan såg. Men vi funkade fint...först.
    Dom vart jagade av myndigheter, men 'klarade sig'

Det va sen...det va senare allt hände.

• Nenne666
    BillyX skrev 2010-06-08 00:03:57 följande:
    :) Härligt
    Du kanske kan göra en deal med FL och låta medlemmarna få rabatt?
    hehe, hade vart kul!
  • Nenne666
    Tre barn tre barnbarn skrev 2010-06-08 00:20:30 följande:

Jag bodde på Hisingen på den tiden och det var en stor nyhet som slog ner som en Bomb.....12 år och Pappan var 16...det var stort!

mMM, många som säger så.....fått en del via messen, men kul att ni minns.
  • Nenne666
    LyckligtSlut skrev 2010-06-17 01:11:35 följande:
    Man behöver inte vara den som står för det akademiska eller konstnärliga alla gånger. Man kan arbeta tillsammans med någon som brinner för sådana situationer och frågor! Det ligger i tiden att få ut en sådan bok gfenom svenska/i-lands-ögon.
    jepp

¨det e dom jag kommit i kontakt med....samt med dom jag inte visste fanns inom min bekanskapskrets..
    Åsså har vi dom från en massa andra bolag, vet inte hur jag ska behandla det.
    Det ger sig....
  • Nenne666
    LyckligtSlut skrev 2010-06-17 01:11:35 följande:
    Man behöver inte vara den som står för det akademiska eller konstnärliga alla gånger. Man kan arbeta tillsammans med någon som brinner för sådana situationer och frågor! Det ligger i tiden att få ut en sådan bok gfenom svenska/i-lands-ögon.
    Det e just en sån jag söker....
  • Nenne666

Jag har inte gjort så mkt av den här frågan...utan låtit det vara då livet med barn och allt vad det innebär har kommit emellan. Men är inne på detta idag igen... Intresset e stort, det har jag märkt, men den författaren som jag vill spökskriver åt mig tycker att jag ska skriva den själv och att hon blir den som läser igenom mina texter och rättar där det behövs, just för att hon tror på mig som kunnig nog att göra detta själv.
    Jag kan inte hålla med henne här, tyvärr...

Men nu vill jag trassla i det...igen.

Kul att så många minns och visar ett intresseGlad

Men frågan är hur jag ska göra....

• Nenne666
    Novelli skrev 2011-07-10 14:13:04 följande:
    Hej! Jag är 44 år och minns mycket väl att jag läste om din mamma när jag var i 10-årsåldern. Jag minns hur hon såg ut och allt. Synd att det blev som det blev. Sist jag läste om henne så stod det bara bra saker, men jag antar att de skrev det som din mamma ville att de skulle skriva. Hoppas att du skriver en bok, det kan bli intressant att läsa för oss som minns. Kram på dig Ts. Stå på dig!
    Hon korrigerade artiklarna själv....annars hade inget givits ut.
  • Nenne666

Det händer inte mycket här, men finner jag en vettig spökskrivare som inte tar mer betalt än 20% så....kanske..för ingen får skriva helt själv ändå.

• Nenne666
    Tre barn tre barnbarn skrev 2010-05-30 21:16:51 följande:
    Tror jag vet vem din Mamma är.....Marita!!!
    Heter hon så?
    Jo...det va marita. Har dock bytt namn idag...
  • Nenne666

tvilling mamma eller om det va trillingmamma va en klasskamrat till min mamma. Enligt hennes uppgift.

• Nenne666

Hej, en ytterst gammal tråd. Men jag har börjat jobba fullt med att skriva själv. Slutade leta efter spökskrivare och börja använda den förmågan jag har när jag mailar och använda skalet, från början till slut

Jag har valt att lämna ut den brutala sidan, sanningen. Jag använder vilka uttrycksord jag vill och om jag vill ha nära till skratt ska man skratta och vill vi gråta, så gråter vi-Inte:)

esan harvarit längre men visst fan är det fint.
  • Nenne666

den posta själv eller så klicka jag fel. Det va inte klart iaf. Boken heter just nu Anna-Greta!!

Svar på tråden Min mamma va 12 år när hon fick min bror....