• Ninni 83

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Hej!

Det skulle vara kul och läsa om lite olika sätt man kan "släppa bomben"!!

Te.x. på en middag med alla samlade..

Tacksam för egna erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???
  • ritalin

Vi gav mamma och svärmor varsin tröja på morsdag, på framsidan stod det "vet du vad..." och på baksidan stod det "du ska bli mormor/farmor". Vi var lite inne på att slå in en fotoram med, och lägga en lapp i ramen och skriva "foto kommer i januari"  =)

BF 27/1 2011
  • SilverEmma

Jag & sambon spelade & sjöng lite på min farbrors 50-årsfest. Vi avslutade med en nyskriven låt som vi dedikerade till min pappa. Det är den första låten här: http://www.myspace.com/silverem

Det blev väldigt lyckat!

(har berättat om det i andra trådar också men är så sjukt nöjd med det så jag delar med mig igen)

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Gurkan

vi gav min svärfar ett litet paket, det var ju till hela familjen men svärfar fick öppna. vi hade slagit in ett par bebissockar o när svärfar fick fram de små sockarna sprack han upp i världens leende o det har inte försvunnit än o lillfisen är 7 veckor gammal!

• Missy E

Pisstickan med plusset inslaget i ett paket... såg jag på AFV en gång. Eeeew Men kan inte misstolkas!

• Ant85
    Missy E skrev 2010-06-04 12:19:21 följande:
    Pisstickan med plusset inslaget i ett paket... såg jag på AFV en gång. Eeeew Men kan inte misstolkas!
    till sina föräldrar/släktingar/svärföräldrar? Verkligen äckelvarning på det!

Såg denna länk i en annan tråd om samma ämne. Det kan ju vara lite roligt, fast fungerar kanske bäst om man träffar dem en och en.
  • Pormoicheia

Om man klarar av att dra ut på det så kan man ju vänta tills man har ultsalkjudsbilderna och sen göra något roligt utifrån det.

T.ex. ge bort på en tröja eller i en fotoram elelr skicka som vykort o.s.v.

I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • Ninni 83

Gud vad roligt att så många redan har svarat! Tack, det var ju en hel del roliga förslag!!

• Anonyhm

Ett jätteroligt tips är att inte berätta alls och istället slå vad hemma om vilken släkting som först kommer att bryta tystnaden allteftersom magen växer.

• Lojlis

Jag och min karl har tänkt att köpa farmor/farfar och mormor/morfar muggar! =)
    Slå in och ge som present!!
    Tycker det är en liten rolig idé! =)

Lycka till allihopa!

• Anonyhm
    SilverEmma skrev 2010-06-04 11:43:38 följande:
    Jag & sambon spelade & sjöng lite på min farbrors 50-årsfest. Vi avslutade med en nyskriven låt som vi dedikerade till min pappa. Det är den första låten här: www.myspace.com/silverem

Det blev väldigt lyckat!

(har berättat om det i andra trådar också men är så sjukt nöjd med det så jag delar med mig igen)
    Nej FAN vad fint!!! 
Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???