• le och va gla

3+ på stickan 2 veckor eftr missfall??

Nu måste någon snäll själ där ute berätta för mig vad detta kan bero på!

Jag fick mitt andra missfall för två veckor sedan. Var på ul, barnmorskan kunde ingenting se, jag skulle då ha varit i vecka 8. Efter missfallet har illamåendet blivit värre, fast det har dock slutat nu. Men mina bröst, de är ömma, välidgt mycket ytliga ådror och större än vad de brukar vara.

Idag tog jag ett digitalt gravtest som visade "gravid 3+" det högsta som den kan visa med andra ord.

Min undran, varför dessa gravsyptom, i mitt första missfall försvann de direkt. Och är det normalt att det visar så pass mycket på testet?

Mycket tacksam för svar!

dulilla
  • Svar på tråden 3+ på stickan 2 veckor eftr missfall??
  • Lattemorsa

Det tar ett tag för HcG-nivåerna att sjunka, det längsta jag har hört talas om är så långt som 9 veckor. Det hör väl inte till vanligheterna kanske, men dock.. Så länge du har hyfsat höga HcG-nivåer i kroppen kan du rimligen också känna symtom.

Man kan alltså plussa ett bra tag efter missfall.

Kan du inte tänka dig att fråga din BM om du är fundersam?
    Så du får raka, korrekta besked, till skillnad från när amatörer på FL skall sitta och gissa..

spädbarn sover aldrig - de ligger bara på laddning.
  • BettanB

Har du gjort något mer ul/vul sen dess?
    Vill ju inte väcka några falska förhoppningar men ETT ul i vecka 8 tycker jag inte är mycket att hänga i granen. VET du att det var ett missfall eller kan det ha varit en helt vanlig blödning (rätt vanligt i början)?
    Annars ÄR det väldigt vanligt att det tar tid för hcgnivån att sjunka; jag brukar testa plus låååångt efter mf/ma.

Sorg i BettanMansion.
  • mamaA

hej! Beklagar ditt missfall. Jag testade positivt i 10 veckor efter mitt andra MA (v 12)... Hur segt som helst, det tog några veckor efter att fostet va borta som illamåendet, tröttheten avtog. Som de andra skrev, det kan ta tid innan HCG nivån sjunker och då förstår inte kroppen riktigt att den inte är gravid längre...

• le och va gla
    BettanB skrev 2010-06-12 11:53:29 följande:
    Har du gjort något mer ul/vul sen dess?
    Vill ju inte väcka några falska förhoppningar men ETT ul i vecka 8 tycker jag inte är mycket att hänga i granen. VET du att det var ett missfall eller kan det ha varit en helt vanlig blödning (rätt vanligt i början)?
    Annars ÄR det väldigt vanligt att det tar tid för hcgnivån att sjunka; jag brukar testa plus låååångt efter mf/ma.
    Hej,

Nej jag har inte varit på något mer ul. Barnmorskans om gjorde ul sa att det var ett missfall så antar att vi får lita på hennes ord.

Det är nu mer än 2 veckor sedan missfallet ägde rum och jag blöder fortfarande ganska mycket så att det inte skulle vara ett missfall känns ganska långt bort. Det är just bara det att det känns så annorlunda mot mitt första missfall då alla symptom försvann så fort blödningen satte fart. Men antar att det är annorlunda i olika missfall..
    dulilla
Svar på tråden 3+ på stickan 2 veckor eftr missfall??