Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08 skrev 2011-11-02 15:19:41 följande:
    Jag har alltid sprayat 3x med suprecur. Och även de andra jag känner som gjort det.
    Man kan använda suprecur och synarela för andra behandlingar (tex. behandling av cystor) och då gäller kanske en annan dos.

Ska du spraya i ena näsborren eller i båda? Jag fick spraya i båda näsborren först och sedan reducera till enbart ena näsborren nar jag började med sprutorna.
    Suprecurs bipacksedeln för 3 x spray dagligen är i båda näsborrarna.. för 4x spray dagligen enbart i ena näsborren.

Det som just din klinik /läkare har bestämt gäller för dig.
    båda borrarna till att börja med sen ska jag dra ner till ena när jag börjar med sprutorna.
  • slemtorsk i din bralla

Började ju spraya i dag.. och nu när jag var ute o gick fick jag otroliga känningar i äggstocksområdet.. nästan som mensvärk.. inte kan det väl ge sånna symtom redan.. efter två sprejningar liksom?? eller  är någon biverkning som är vanlig?

• slemtorsk i din bralla

Ang sprejstart så började jag spreja på dag 18, har ägglossning dag 12 och en 25-26-dagars cykel. Att börja spreja dag 21 är vanligast men man räknar ut det utefter när man har ägglossning i förhållande till när mensen kommer fick jag lära mig när jag frågade läkaren (för jag hade ju bara hört att man började spreja dag ett eller 21)

• slemtorsk i din bralla

Proffsfråga IGEN:

Biverkningar av suprecur redan på dag två......brösten.. spänner.. exploderar snart!!!!! Nån som känner igen?? Ska det vara så här hela sprejperioden så fixar jag inte det... huvudvärken och yrseln går an för den mildras när jag blundar o lutar mig bakåt när det är som värst.. men dessa tuttar!!!!!!! Jag kan inte ha bh på mig liksom och att gå till skolan utan känns liksom inte aktuellt *S*

• slemtorsk i din bralla

jag avskyr också nässprej men det har faktiskt funkat bra för mig.. bortsett från att jag får ner smak i munnen och det smakar ju inte jordgubb direkt. .men har nu efter två dagar vant mig och är förberedd med något att dricka eller en halstablett eller nåt sånt så slipper jag den beska bismaken...

Det är inte riktigt likadant som "vanlig" nässprej tycker jag.. det blir liksom inte samma typ av stråle tycker jag så det känns bättre än vanlig.

• slemtorsk i din bralla
    Fjällsippan skrev 2011-11-05 12:56:40 följande:
    Välkommen till oss! Jag tycker att det låter sannolikt att yrseln beror på något annat än sprayen; snarare något som satt sig på balanssinnet (sambon fick så under en period efter en förkylning som satt i öronen). Förstår att det är jobbigt, hoppas att du orkar härda ut och att det släpper snart!
    jag känner av yrsel också av prejningen... inte hela tiden men det kommer i skov och jag ser inte att det skulle vara något annat än just sprejen som gör det...

Först får jag ett jäääkla snurr precis när jag sprejat... sen tacklar det av och sen kommer det snurrperioder hela tiden men med längre o längre mellanrum tills det är dags att spreja igen...
  • slemtorsk i din bralla
    Fjällsippan skrev 2011-11-05 13:11:25 följande:
    Kvickan beskriver sin yrsel så stark att hon måste hålla sig i väggarna; och då förknippar jag det snarare med balanssinnet. Men visst har sprayen många konstiga biverkningar (jag har sprayat 8 ggr).
    men biverkningar är ju väldigt individuella tänker jag och yrsel står som vanlig biverkning iaf på suprecur och vilken grad på yrsel beror ju också på hur känslig man är....
  • slemtorsk i din bralla

tjejer.. en fråga. Har läst igenom bipacksedeln tusen gånger och inte hittat något.. .jag har fått någon konstig smärta i blygdbenet.. alltså vid ena blygdläppen fast innuti... fasen vad svårt det var att förklara....

Det är alltså INTE innuti vaginan utan inne i kroppen, på vänster sida, när jag går så gör det fruktansvärt ont, varje gång jag sätter ner vänster fot eller om jag sitter på en vanlig stol och låter vänster skinka vila på stolen gör det ont.. känns som en kniv som går rätt upp i  köttet.. det är inte ljumsken utan en bit innåt mot blygdläppen alltså.

Det närmaste jag kan tänka på som beskriver var när jag var gravid, sista veckorna när bebisen var fixerad och låg o tryckte med huvudet nedåt.. fast då var det ju i hela underlivet....

Jag håller på att bli galen.. gör fruktansvärt ont när jag rör mig och jag har ju liksom en stor hund som behöver röra på sig.....

Är det någon som varit med om något sådant (i samband med sprejning eller överhuvudtaget)??

• slemtorsk i din bralla

Vi4 tusen tack...tycker det låter otroligt likt..samtidigt känns det otroligt att ha känningar på bim -3 när gravtesten är helt negativa....borde det inte synas ngt på dem då? Eller kan suprecuren framkalla den typen av hormon som orsakar foglossning? Borde inte det stå som biverkning då? Ont gör det iaf och jag hoppas att det bara är borta när jag vaknar i morgon...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?