Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Prelox kan han inte äta... han blir OTROLIGT förstoppad av dem.. och när han redan sitter ner hela tiden så blir det överjävligt... Han tog dem när vi hade en "down-period" för att öka lusten men han fick lägga av efter någon vecka för som han uttryckte det "det känns som jag skiter glasskärvor"... AJ säger jag

Proxeed Plus...har kollat upp dem.. nån som vet var man kan köpa dem billigt???? 579 kr tycks vara riktpriset i Sverige, kan man hitta dem billigare vore det ju toppen

• slemtorsk i din bralla

hej tjejer.. jag går ju på Sahlgrenska... nu är ju köerna enorma där och vi kommer inte få vår andra behandling förrän tidigast vecka 18 som det ser ut nu...

Då började jag fundera..Nordic IVF center i Göteborg tar ju emot landstingsremisser... kan man flytta över dit nu..trots att man har gjort en första behandling på sahlgrenska redan??

Någon som vet??

Är de bättre där kanske??? De utlovar ju korta väntetider så det skulle ju vara ett plus helt klart.

• slemtorsk i din bralla

ja det var jag som skrev det.... för jag blir rädd och orolig när man gång på gång utsätter sin kropp för detta... så .. nu var det uträtt så kan ni hoppa på mig om ni vill men ni vet ju att även jag gör IVF och att jag vet vad ni går igenom......

Men jag kanske tar lite för lätt på det här med barn eller nåt.....så.. avklarat.

VARSÅGODA och bit mig...om ni inte kan se att det ligger omtanke bakom uttalandet och en rädsla för att själv bli den där som sitter på sit 27;e försök utan att inse att det inte kommer att lyckas... ja då är det ni som är patetiska...

• slemtorsk i din bralla
    Söte79 skrev 2012-01-11 15:58:50 följande:
    Vi behöver inte ta det här! Det du skrev i andra tråden var inte med omtanke. Och det vet både du och jag. Du ska inte ha en mening om mitt liv förrän du gått 100 dagar i mina skor! Tycker det säger mycket. Jag har i gen åsikt om hur många gånger du gör IVF, då ska du inte ha det om mig eller andra heller. Och tro mig, du behöver inte vara "rädd" för min skull.
    det vet både du och jag??? NÄ du kära vän.. du har inte en jävla aning om vad jag menar, tänker eller känner...

jag är inte rädd för din skull...jag är rädd för min skull...läs om läs rätt...
  • slemtorsk i din bralla

En kort fråga... om man gör IVF i Danmark (eller estland, turkiet eller gud vet vart).....när det kommer till medicinen, hamnar den under högkostnadsskyddet då eller får man betala "fullpris" då???

Samma fråga när man går privat i Sverige, blir det fullpris för medicinerna då eller ?

• slemtorsk i din bralla

En fråga till till er erfarna tjejer..... jag kör nu mitt andra försök och nu ger mannen mig sprutorna eftersom det är enklare.

Vi har i fyra dagar bara satt sprutan på höger sida, känns bäst  för mig eftersom jag har nedsatt känsel i magen där efter en operation för 8 år sedan... men man kanske inte ska sätta på samma sida. Jag har fått väldigt dålig info om detta, de sa första gången att man skulle variera sig för att undvika besvär-----vad för besvär?

Hypokondrikern i mig börjar fundera på om jag nu "överstimulerar" höger sida och vänster sida inte får någon boost alls???

• slemtorsk i din bralla
    Ciara skrev 2012-04-09 19:34:00 följande:

MissBoring: åh nej, så olyckligt samtalet med din vän utvecklade sig! Jag kan tänka mig att hon inte hade en aning om hur hon skulle hantera situationen, och bara i sammanhanget kände nåt tvång att haspla ur sig sitt besked. Det var nog inte alls illa menat (så elak kan man ju inte vara, hoppas jag), men det där blev ju så oerhört fel. Obetänksamt. Jag förstår verkligen att du blev ställd och ledsen. Jag skulle reagerat likadant. Fy så jobbigt.

Bengalen: stort grattis till äggblåsorna!!  {#emotions_dlg.flower} Blir så nyfiken på om du har nära till Danmark och att det är därför du kan resa dit så ofta (och smidigt?)? Vi gjorde enbart ÄP och ET där, med 3 sammanhängande nätter på hotell och hade gyn i Sverige, så jag blir nyfiken på hur andra kan göra.

Slemtorsk: min gyn instruerade mig (nåväl, min make) att sätta sprutorna på varannan sida på magen varje kväll. Mest för att man skulle slippa råka sticka nålen på samma ställe som gårdagen vilket kunde göra mer ont än nödvändigt. 

men eftersom jag inte känner något alls av sprutorna på höger sida.... och det gör ont som satan på vänster så fortsätter jag med att köra på höger då
  • slemtorsk i din bralla
    Bengalen skrev 2012-04-09 19:43:07 följande:
    Vi bor strax utanför Malmö så det är bara att ta tåget över och sen buss till kliniken, men visst det blir ett himla farande fram och tillbaka. Jag hade egentligen tänkt att jag kunde göra VUL:en här hemma men det har liksom inte varit tal om det när vi väl är på kliniken så det är väl bäst att göra som de säger... Flört

En annan sak var lite märklig. Min slemhinna var redan mer än 13 mm tjock och jag är bara på stimuleringsdag 7 idag. Har aldrig haft en så tjock slemhinna innan. Nu börjar man ju nästan nojja över att den är för tjock och hinner släppa innan det väl är dags för embryot att fästa (om vi nu kommer så långt dvs.)

Slemtorsk: Det är ingen risk att du boostar den ena sidan bara, men se till så att ni inte sticker på exakt samma ställe hela tiden. 
    låter bra.... det blir inte riktigt samma ställe eftersom mannen sticker och han är så darrig ha ha ha.....
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?