• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-19 09:29:16 följande:
    Tack! Blir nojjig för det också att det är kanske är för starkt för tidigt, fy att man inte kan vara glad och nöjd nån gång Glad.
    , men ett teststreck kan väl aldrig vara FÖR starkt. Grattis igen !!!

• Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-05-19 09:03:51 följande:
    Fjällsippan: Vilket fint resultat! Av alla mogna blev ju ALLA befruktade och dessutom ALLA av bästa kvalitet. Fantastiskt!!!
    Tack , ja, det är helt galet att det blev 100% befruktning för mig den här gången.  

Grattis till sprutstarten
  • Fjällsippan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5                                                                              Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5                                      

***ÄP***
     Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, ÄP 18/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • kattenizze

Enya: Kul att läsa om skillnaden, på min klinik byter man inte om, och de har skippat stesoliden innnan vilket jag tycker är bra. De har kvar morfindroppet vilket jag gillar eftersom jag inte tycker det räcker med lokalbedövning. Däremot tycker jag väntan efteråt är lååång, men å andra sidan tycker jag om att fika och prata och ofta har jag haft så fruktansvärt ont. Jag hade nog inte gillat Köpenhamnsmodellen då jag har så besvärligt efter ÄP. Jag brukade ha ont i drygt en vecka efter ÄP.

• Fjällsippan
    Tigermamman72 skrev 2011-05-17 19:40:41 följande:
    Hej igen!

Gjorde som sagt ÄP igår och fick tre ägg. Har redan tidigt fått reda på att jag kommer få problem att få många ägg
    så jag var ändå ganska nöjd då de först trodde att det bara skulle bli ett ägg. I morse ringde det från Sofiahemmet o meddelade att det ännu inte hade blivit någon celldelning med att de skulle höra av sig igen i morgon bitti då de inte ville störa äggen mer idag.
    Har ni någon erfarenhet om detta? Är det lika med dåliga nyheter eller finns det chans att de faktiskt börjar dela sig tills i morgon?
    Härligt att ni alla finns och delar med er av era erfarenheterGlad kram

Tigermamman, tänker på dig och hoppas att allt har gått bra!
  • kattenizze

Turlid: Det kanske är enäggs!!  Det vore väl höjden av ironi det....

• turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-19 10:32:03 följande:
    Turlid: Det kanske är enäggs!!  Det vore väl höjden av ironi det....
    Det kan vi ta Skrattande, men enäggs är "elaka" sägs det, så att jag hoppas lagom.
    Fjällsippan skrev 2011-05-19 10:19:40 följande:
    , men ett teststreck kan väl aldrig vara FÖR starkt. Grattis igen !!!

Tack igen Solig!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-19 09:17:06 följande:
    Tack Inanna {#emotions_dlg.flower}!

Hur går det för dig med sprutorna?
    Nu har jag sprutat i 7 dagar. Jag vill helst ha ÄP på tisdag för då blir det 10 sprutdagar. Jag vill ju gärna att blåsorna ska hinna mogna ordentligt. Får se vad läkaren säger imorgon! Min önskedröm är att få ÄP på onsdag!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-19 11:12:46 följande:
    Nu har jag sprutat i 7 dagar. Jag vill helst ha ÄP på tisdag för då blir det 10 sprutdagar. Jag vill ju gärna att blåsorna ska hinna mogna ordentligt. Får se vad läkaren säger imorgon! Min önskedröm är att få ÄP på onsdag!
    Ja, min läkare var ju absolut för snål på antal sprutdagar med tanke på att 3 ägg av 7 var omogna. Hoppas att din läkare går på samma spår som du och stort lycka till imorgon!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-19 11:20:28 följande:
    Ja, min läkare var ju absolut för snål på antal sprutdagar med tanke på att 3 ägg av 7 var omogna. Hoppas att din läkare går på samma spår som du och stort lycka till imorgon!
    Tack! De båda tidigare gångerna blev det 10 sprutdagar. Vill ju inte spruta kortare tid än så. Därför hoppas jag på ÄP tidigast tisdag!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?