• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • slemtorsk i din bralla
    No Ka Oi skrev 2011-05-19 16:00:48 följande:
    För övrigt gillar jag inte ordet ruvar. Men jag vet inget bättre ord.

*knäpp*
    är ju inte så offentligt det här vi håller på med men ngra vänner vet.. så häromdagen skrev jag på facebook att jag haqde 21 dagar kvar tills nästa viktiga möte med framtiden.. (vårat första möte med läkaren) varpå en ytligt bekant som är oerhört vitsig skrev

"Hönor ruvar i 21 dagar" och jag blev så full i skratt.....en kompis som själv gjort IVF högg direkt och skickade mail till mig o frågade ... så jag fick ju berätta men att det var långt ifrån ruvning för mig... men nog är det så.. man har ju ett ägg... som man ska -inte sitta på men väl hålla i sin vård.....
  • Snösport

Zin hi,hi,hi! härligt, och just då var ju den burken de dyrbaraste eller hur Solig 

Själv var jag rädd för att mannen inte skulle lyckas träffa muggen just när det var till att göra provet men nu har han ju klarat det många ggr....IRL så när man har lite kul utanför kroppen och han inte säger ngt så är jag nyfiken och kollar ner så vips har man fått en skvätt upp i ögat = svider kan jag säga, inte att rekommendera och kollegor frågar dagen efter om jag hade inflammation i ögat för det fortfarande var rosarött...hi,hi,hi.. ja,ja..jo lite väl nyfiken är jag ju liksom ibland!

• slemtorsk i din bralla
    Snösport skrev 2011-05-19 16:07:02 följande:
    Zin hi,hi,hi! härligt, och just då var ju den burken de dyrbaraste eller hur Solig 

Själv var jag rädd för att mannen inte skulle lyckas träffa muggen just när det var till att göra provet men nu har han ju klarat det många ggr....IRL så när man har lite kul utanför kroppen och han inte säger ngt så är jag nyfiken och kollar ner så vips har man fått en skvätt upp i ögat = svider kan jag säga, inte att rekommendera och kollegor frågar dagen efter om jag hade inflammation i ögat för det fortfarande var rosarött...hi,hi,hi.. ja,ja..jo lite väl nyfiken är jag ju liksom ibland!
    ha ha ha... been there done that.... med nuvarande faktiskt.. första gången jag fick honom att komma..han liksom utmanade mig i början av relationen med orden

"ingen förutom jag själv har fått mig att komma så du får väl se om du fixar det" ha ha.. jag satte fart och nog gick det... rakt i ögat  AJ AJ AJ ...
  • Zinfandel

No Ka Oi: men då kan vi ju börja rabbla upp alla "symptom" då i värsta nojjigheten.....  Flört Då säger vi att vi PUPOar istället, alltså puppar Skrattande

• Enya70
    Mia69 skrev 2011-05-19 14:14:48 följande:
    Åter från VUL dag 6. Hade ca 6 blåsor runt 10 mm samt en blåsa som verkat spåra ur lite och redan var 17 mm (samt många småblåsor som sist). Dr och jag var nöjda.Glad Lite färre blåsor än förra gången och det var planen. Ny kontroll på lördag och då får vi se hur många sprutdagar det blir. Hade 10 dagar sist som nog var för många (tror att typ 10 ägg hann pipa iväg).
    Härligt Mia! Lycka till på lördag och hoppas på lagom många sprutdagar!
  • Snösport

Muskulösa slemmis:  ha,ha,ha,ha det kasnke är vanligare än man tror hi,hi!  
    Härligt att du blev godkänd av din nuvarande då, jag fick mer spela golf, fjällvandra och sova i tält på första dejten...men så är vi ju lite fanatiska aktivitets o friluftsmänniskor bägge två så det gjorde ju inget och dejten gick gallant...hade det varit vinter och skidåkning hade jag nog fallit ännu snabbare Skrattande

• Inanna Li

Slemtorsk - Härligt målande beskrivning av apparaten! Hoppas den kommer funka bra när det blir dax Skrattande! Och det är verkligen inte samma sak som att ta ett blodprov!

No Ka Oi - Åh, min högsta dröm är att få resa till Hawaii sen jag läste en barnbok om öarna när jag var liten! Underbart nick! Vill gärna att du skriver mer i tråden! Du är sååå välkommen i detta "tokiga" gäng! Lycka till med ruvandet!

Vi har alltid tagit taxi till kliniken (vi saknar bil och körkort) och sambon brukar ha provet i byxfickan och alltid måste det funka med att vi ska ringa taxin så fort han fyllt burken och det måste passa med när vi ska vara där så det är alltid stressigt på ÄP-morgon ... Tungan ute Inte för tidigt och inte för sent! Sist tog det alldeles för lång tid innan taxin kom och vi blev 10 minuter för sena till kliniken! På morgonen är det alltid bilkö på både motorvägen och i tunneln! Vi vill ju att provet ska vara så färskt som möjligt när vi kommer dit Skrattande!

• Inanna Li

Mia - Lycka till med VUL 2 på lördag! Ser ju jättebra ut än så länge! Denna gången får du ju bara inte bli ÖS!

• slemtorsk i din bralla

eftersom jag vill ha snygga armar när vi gifter oss nästa sommar kanske vi ska skita i apparaten o köra handkraft i stället *ASG*

Kommer komma ut från "runkbåset" på sahlgrenska helt svettiga ha ha ha....

NÄÄÄ nu börjar det spåra ur ordentligt här känner jag... en annan är ju hemma och "sjuk" idag... i huvvet skulle jag tro ha ha..

• Mia69

Tack Enya och Inanna!Solig
    Lycka till nu bägge två imorgon (på ET och VUL)!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?