• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-05-19 16:10:47 följande:
    No Ka Oi: men då kan vi ju börja rabbla upp alla "symptom" då i värsta nojjigheten.....  Flört Då säger vi att vi PUPOar istället, alltså puppar Skrattande
    Jag hade symton redan innan jag fick tillbaka embryot så jag litar inte ett dugg på min kropp och vad jag känner just nu!!!
  • Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-05-19 14:14:48 följande:
    Åter från VUL dag 6. Hade ca 6 blåsor runt 10 mm samt en blåsa som verkat spåra ur lite och redan var 17 mm (samt många småblåsor som sist). Dr och jag var nöjda.Glad Lite färre blåsor än förra gången och det var planen. Ny kontroll på lördag och då får vi se hur många sprutdagar det blir. Hade 10 dagar sist som nog var för många (tror att typ 10 ägg hann pipa iväg).
    Skönt att allt ser så fint ut den här gången. Håller tummarna för fortsatt bra utveckling!
  • slemtorsk i din bralla
    Fjällsippan skrev 2011-05-19 16:57:24 följande:
    Vet inte riktigt vad jag ska tillföra i eftermiddagens härliga diskussion, det får räcka med !
    jamen nu vet ni hur ni ska få snygga överarmar...skaffa en karl som är ryggmärgsskadad...eller låtsas att han är det... frågan är hur fanken man får en snygg midja då..... ha ha ha
  • Zinfandel
    No Ka Oi skrev 2011-05-19 16:48:22 följande:
    Jag hade symton redan innan jag fick tillbaka embryot så jag litar inte ett dugg på min kropp och vad jag känner just nu!!!
    Haha, det är sååå bekant SkrattandeSkrattande
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-19 16:58:49 följande:
    jamen nu vet ni hur ni ska få snygga överarmar...skaffa en karl som är ryggmärgsskadad...eller låtsas att han är det... frågan är hur fanken man får en snygg midja då..... ha ha ha
    Men en alltför bred hals är inte så snyggt Tungan ute (okej, nu spårar jag ur ordentligt....) Skrattande
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-05-19 17:02:35 följande:
    Haha, det är sååå bekant SkrattandeSkrattande
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-19 16:58:49 följande:
    Men en alltför bred hals är inte så snyggt Tungan ute (okej, nu spårar jag ur ordentligt....) Skrattande
    hFörvånad
    nuuuu förstår jag inte alls vad du menar Oskyldig

Med en förlamad man får man iaf jäävligt starka lårmuskler Drömmer
  • Zinfandel
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-19 17:10:05 följande:
    nuuuu förstår jag inte alls vad du menar Oskyldig

Med en förlamad man får man iaf jäävligt starka lårmuskler Drömmer
    OskyldigGlad
  • kattenizze

Näää ruva är ett hemskt ord! Jag får associationer till en höna som ligger på en massa ägg...ingen kul syn.

• underverket 06

Pratat med samarbetsläkaren idag o bestämt att vi kör ett nytt försök i sep/okt. Hon trodde att vi har stora chanser att lyckas nästa gång. Tänk, det var hon som dömde ut mig helt efter vårt helt misslyckade IVF försök i höstas, där vi bara fick ett halvkrasst befruktat ägg. Då pratade hon om ÄD som enda utväg. Men efter att ha pratat med läkarna på kliniken o tagit nya prover på mig lät det plötsligt helt annorlund.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?