• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-19 16:28:39 följande:
    Tack Enya och Inanna!Solig
    Lycka till nu bägge två imorgon (på ET och VUL)!!!
    Tack! 
  • Inanna Li
    underverket 06 skrev 2011-05-19 18:22:57 följande:
    Pratat med samarbetsläkaren idag o bestämt att vi kör ett nytt försök i sep/okt. Hon trodde att vi har stora chanser att lyckas nästa gång. Tänk, det var hon som dömde ut mig helt efter vårt helt misslyckade IVF försök i höstas, där vi bara fick ett halvkrasst befruktat ägg. Då pratade hon om ÄD som enda utväg. Men efter att ha pratat med läkarna på kliniken o tagit nya prover på mig lät det plötsligt helt annorlund.
    Vad bra att hon ändrat sig! Du fick ju bra resultat senaste försöket!
  • turlid70
    Mia69 skrev 2011-05-19 14:14:48 följande:
    Åter från VUL dag 6. Hade ca 6 blåsor runt 10 mm samt en blåsa som verkat spåra ur lite och redan var 17 mm (samt många småblåsor som sist). Dr och jag var nöjda.Glad Lite färre blåsor än förra gången och det var planen. Ny kontroll på lördag och då får vi se hur många sprutdagar det blir. Hade 10 dagar sist som nog var för många (tror att typ 10 ägg hann pipa iväg).
    Bra resultat på VUL Mia, grattis! Om den ena smiter iväg så finns det ju 6 kvar och jag är övertygat att det blir fler ägg vid ÄP. Håller tummarna för din nästa steg.
  • turlid70

Enya, antar att ingen har ring till dig från sjukhuset idag, vilken lättnad. Stor lycka till imorgon!

Inanna, lycka till på vul imorgon. Som vanligt hålls det tummarna för er tjejer.

Kalimero, hur gick det idag, visst hade du ÄP idag? Hoppas att du mår bra och och resultatet är enastående.

• turlid70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-19 17:10:05 följande:
    hFörvånad
    nuuuu förstår jag inte alls vad du menar Oskyldig

Med en förlamad man får man iaf jäävligt starka lårmuskler Drömmer
    Har inte förlamad mad, men näst intil. Nej då, så illa är det inte, men han har lidit av höftartros i många år (opererat nu ett år tillbaka), så att jag vet precis hur kvinnor får starka lårmuskler. Biceps har jag inte fått än, men det kanske är dags att jobba på det istället, jag kommer ju inte hoppa på honom som vid en glad gubbe på ÄL-sticka ett tag framöver :))

Ni är tokiga tjejer, bra med humör, det gillar vi Solig
  • No Ka Oi

Nu har jag spanat på den omtalade "apparaten". Den såg ju inte så farlig ut! Hade väntat mig nåt monster. Kunde ju inte låta bli att titta på lite annat oxå...

Ha en bra kväll! Håller tummar till dom som behöver!!! 

• turlid70

Jag är så fruktansvärt svullen i magen så det är hemskt, börjar få träningsvärk i skinnet liksom. Har läst om det och det verkar vara normalt i början så här, men normal ser jag deffinitivt inte ut som, folk kommer undra snart.

Kattenizze och ni andra, hade ni också svullen magen i början?

Ska ringa till kliniken imorgon och fråga om jag får minska intag av progresteronet, tror att det är biverkning och jag är "övestimulerat", typ.

• Fjällsippan

turlid, vilken ruvardag är du på nu? Jag blev väldigt svullen om magen runt RD 10, och tror att det främst beror på att embryot börjar ge hormonpåslag. På något sätt så vande sig kroppen efter någon vecka, och svullnaden gick ner. Jag skulle vara försiktig med att dra ner på progesteronet så tidigt i graviditeten, å andra sidan är 3 st/dag mycket (i Falun fick jag bara 2). Man kan ju bli överstimulerad när embryot har fäst, så glöm inte att dricka mycket vatten.

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-19 21:45:18 följande:
    turlid, vilken ruvardag är du på nu? Jag blev väldigt svullen om magen runt RD 10, och tror att det främst beror på att embryot börjar ge hormonpåslag. På något sätt så vande sig kroppen efter någon vecka, och svullnaden gick ner. Jag skulle vara försiktig med att dra ner på progesteronet så tidigt i graviditeten, å andra sidan är 3 st/dag mycket (i Falun fick jag bara 2). Man kan ju bli överstimulerad när embryot har fäst, så glöm inte att dricka mycket vatten.
    RD11/12 beroende på hur man räknar och jag har haft det några dagar nu, men värst är det idag. Tack för ditt svar och tips om vatten.

Känner du nåt i magen så här långt?
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-19 21:52:41 följande:
    RD11/12 beroende på hur man räknar och jag har haft det några dagar nu, men värst är det idag. Tack för ditt svar och tips om vatten.

Känner du nåt i magen så här långt?
    Ruvardag 1 , och jag känner inte ens av äggplocket längre. Men jag har redan fått min första craving. För första gången i mitt liv blev jag jättesugen på rå broccolistam, kunde inte få nog och knaprade i mig hur mycket som helst. Hyfsat vitaminrikt i alla fall. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?