• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • callimero

Tack snälla ni. Jag tror också jag gått omkring och undrat och kännt att vad har vi gjort om det kastats. Vi får betala för en halv behandling oavsett hur vi ville göra.

Tror det finns en bättre chans hos embryon som tappat celler vid upptining. Då har det ändå varit ett livsdugligt embryo från början?

Ja hoppet är det sista som överger en. Men just nu börjar jag efter alla försök känna hur jag är fullständigt utmattad. Vi har sedan 2008 gjort 12 försök varav två avbrutna. Har hela tiden haft en benhård förvissning om att det kommer att lyckas för eller senare. Så länge jag har ägg kvar finns chansen. Har så svårt att ge upp det.

• Snösport

Kalimero: det är starkt av dej att "orka" tro efter så många behandlingar.
    Vi känner att vi gör vårt sista försök nu för pengarna är helt klart slut om vi inte vil låta lilla huset och lilla båten och förfalla helt då alla pengar de sista åren gått till detta.  hade vi haft mycket pengar hade vi eventuellt fortsatt men nu är jag som du helt inställd på att just detta försöket vi gör ska lyckas. Vi har inget fel som hittas så det kan ske naturligt sägs det...så vi hoppas nu helst men sedan får vi skava som vi gjort varje månad så det fixar vi ju säkert resten av livet innan vi ger upp och hoppas på ett mirakel innan dess 
    Hoppas du blir en av dem som lyckas trots allt som hände igår.

• turlid70
    callimero skrev 2011-05-20 10:51:06 följande:
    Ja hoppet är det sista som överger en. Men just nu börjar jag efter alla försök känna hur jag är fullständigt utmattad. Vi har sedan 2008 gjort 12 försök varav två avbrutna. Har hela tiden haft en benhård förvissning om att det kommer att lyckas för eller senare. Så länge jag har ägg kvar finns chansen. Har så svårt att ge upp det.
    Det finns ju en liten chans än, jag har också hört att embryon kan ta lång tid på sig att sätta igång ibland. Du kanske fick just den som är lite seg i starten. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa.
  • callimero

Tac för att ni försöker peppa och ge hopp. Kliniken ville slänga ägget efter att ha tittat till det igen, de sa det inte kommer leda till graviditet. Det vore fantastiskt att få överbevisa dom.

Ja Snösport, hade man haft pengar i överflöd så hade jag gjort nya försök så ofta det gått. Nu har jag inte kunnat kombinera mitt jobb med alla försökt utan valt att satsa den sista tiden med egan ägg helt på detta vilket naturligtvis gräver jättehål i plånboken.

• No Ka Oi

Kalimero, jag hoppas och håller tummarna för dig och dina små embryon. Jag tycker du gjorde rätt som tog chansen.

• No Ka Oi
    Lenafena skrev 2011-05-20 09:43:50 följande:
    Är det annorlunda att testa innan BIM nu vid IVF än annars? Clearblue brukar ju kunna visa upp till 4 dagar innan BIM tänkte jag, men det kanske inte stämmer nu... Obestämd  Tänkte vänta tills på söndag i alla fall, BIM -1. Får se hur det går...
    Det borde ju inte vara annorlunda. Det är väl i så fall om resterna av nån spruta finns kvar i kroppen.
  • slemtorsk i din bralla

Kalimero... det finns exempel på när den mänskliga kroppen har lurat vetenskapen förr så jag håller tummarna för dig också.

Denna morgon har varit ett enda vattenfall av tårar *S* först fick jag ett kärleksbrev från min sambo....!??!?! Det är inte utan att man undrar vad han gjort nu *ASG*

Sen läser jag här om Kalimero och hennes ägg....Man är känslig nu må jag säga...

Kunde inte sova igår, låg o tänkte på allt som har med spermieproverna att göra och jag mår fysiskt illa vid tanken på att någon annan ska "göra det" åt honom...han har ju inte tre händer *S*
    Så jag ska ligga där och det ska plockas ägg från mig samtidigt som jag vet att han är inne i ett rum med henne och en person till som ständigt nämns vid förnamn.. vi har ingen aning om vem den där jävla Frida är men hon ska vara med tydligen........Jag är väldigt öppen och naturlig kring allt som har med sex att göra men min gräns är nådd där ....Mycket tårar blev det i natt och jag skäms över att säga det men jag kollade igenom hans jobbmobil ...jag vet att jag inte borde men han vet att jag kollar honom så det är väl okej. hittade inget men jag tror att han kände av min känsla och därför fick jag ett superfint långt kärleksmail i morse...det som gick hårdast in i hjärtat var några rader om en stund vi hade för någon månad sen.. på altanen med varsin kall öl och på gräsmattan lekte min son med hunden och sambon skrev "att sitta där med dig och se på dem leka och i tanken se en liten tulta omkring med dem är kärlek för mig":..

Att allt det ska behöva innebära att någon annan inkräktar på vår intimitet...funderar på att säga till honom att jag inte fixar hela grejen utan att de får gå in med nål....är jag hemsk då?

• Hönan

Åh Kalimero! Måste bara säga att ni gjorde helt rätt att sätta in det lilla embryot! Önskar jag hade fått den chansen men det blev ju aldrig befruktat så det var tyvärr inget alternativ. Undrar om alla kliniker är lika snälla som din klinik är eller om de bara beslutar att aldrig ge en alternativet för insättning när den ej delat sig mer än 2 celler. Detta kommer jag verkligen att fråga när jag börjar mitt 3:e försök efter sommaren. För som de själva säger så är ju faktiskt livmodern det bästa stället för embryot att utvecklas!!! Håller tummarna på överbevisning!!! :)

• Lenafena

Kalimero, jag känner verkligen med dig Hjärta Men som i den gamla sagan om sköldpaddan och haren - trägen vinner och det gäller nog ägg som är slöa i starten också - vi får hoppas det!

Brallis - om du mår så fruktansvärt illa för det här (som jag också kan förstå!) - prata med honom om det, han kanske själv vill ta nålen då? Män är ju så tröga ibland att man måste skriva det i pannan på dem 15 gånger innan det går in ;) Eller finns det inga manliga sköterskor att tillgå?  Det här kan ju inte vara första gången som någon tycker detta är jobbigt? 

• callimero

Hönan, vi har haft bättre embryon än detta som kasserats. De tyckte väl synd om mig när jag tagit mig från Stockholm till Falun. Såg att ni också gör ICSI pga manlig faktor? Vi funderar mycket på hur spermierna faktiskt påverkar befruktningen + hur många ägg som dukar under vid själva microinjektionen.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?