• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-21 11:31:23 följande:
    Hej! Frågade om risk för att ägg piper i väg för tidigt vid fler sprutdagar men den risken verkade inte vara så stor. Problemet var mer att livmoderslemhinnan inte blir lika bra om man har för många sprutdagar. förmodligen försvann inte många ägg för mig förra gången utan det var 10 tomma äggblåsor.

EGO: Åter efter VUL2, dag 8, idag. Nu 12 blåsor över 10 mm, de flesta runt 13-14 mm. Dosen sänkt till Puregon 150 E.  Ny kontroll på måndag. Känner inte av någonting ännu och det är ju skönt (förutom huvudvärk och trötthet dag 2, men det har gått över tack och lov).
    Ser ju jättebra ut. När tror du att det blir ÄP?
  • Mia69
    Inanna Li skrev 2011-05-21 12:40:08 följande:
    Ser ju jättebra ut. När tror du att det blir ÄP?
    Ja tack, det verkar lovande.  Skönt med en koll nu under helgen. Jag hoppas på drygt 10 ägg den här gången. ÄP mitten av nästa vecka. Vi skall bestämma vilken typ av ägglossningsspruta på måndag (Ovitrelle eller specialspruta med totalfrys).
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-21 13:53:32 följande:
    Ja tack, det verkar lovande.  Skönt med en koll nu under helgen. Jag hoppas på drygt 10 ägg den här gången. ÄP mitten av nästa vecka. Vi skall bestämma vilken typ av ägglossningsspruta på måndag (Ovitrelle eller specialspruta med totalfrys).
    OK! Visste inte att det fanns en specialspruta med totalfrys! Innebär det att du måste frysa alla embryon igen och göra FET senare?
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-05-21 08:17:50 följande:
    Enya: jag bad min läkare slä'nga in alla en gång i början när jag inte hade toppen ägg men det blev bara 2 hi,hi,hi!
    Min sambo har en kollega som har trillingar men det verkar vara naturligt så det händer även i natura. Hoppas många av dem fäster nu!! jo jag blir så exalterad av att du fått 3 stSolig
    Hi hi, jag med. Det är lite kul Solig

Fjällis - jag började igår, alltså samma dag som ET och ska fortsätta tom testdag. Två tabletter om dagen á 2.5 mg
  • Enya70
    Lenafena skrev 2011-05-21 08:31:17 följande:
    Samma här, men det är ju tidigt än. Jag väntar och testar om några dagar igen. Du ligger bara två dagar före mig, så du är också tidig - man kan absolut hoppas fortfarande ju!  Det är ju en anledning till att de sätter så sent testdatum, gäller bara att jag får in det i huvudet också och slutar för-testa ;)  Men jag är testoholic tror jag...
    Lena fena och No Ka Oi - tappa inte hoppet. Jag tänker fortsätta hålla tummarna för er ända fram till TD och fortsätter hoppas
  • Enya70
    EGO: Åter efter VUL2, dag 8, idag. Nu 12 blåsor över 10 mm, de flesta runt 13-14 mm. Dosen sänkt till Puregon 150 E.  Ny kontroll på måndag. Känner inte av någonting ännu och det är ju skönt (förutom huvudvärk och trötthet dag 2, men det har gått över tack och lov).
    oj oj Mia, vilket jättebra resultat. Det kommer att bli massor av finfina ägg till dig Skrattande
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-05-21 13:53:32 följande:
    Oj, jag undrar samma sak som Inanna. Finns det en sådan spruta? Och vad är anledningen till att man skulle välja den istället för att köra färskförsök?
  • turlid70
    Hej! Frågade om risk för att ägg piper i väg för tidigt vid fler sprutdagar men den risken verkade inte vara så stor. Problemet var mer att livmoderslemhinnan inte blir lika bra om man har för många sprutdagar. förmodligen försvann inte många ägg för mig förra gången utan det var 10 tomma äggblåsor.

Grattis Mia, vilket bra resultat! Det blir ÄP senast onsdag kan man tro och jag hoppas att det blir ET för dig denna omgång. Lycka till!
  • kattenizze

Hörru Turlid, är det inte dags att dra fram listan och byta kategori? Cool
    Jag undrar fortfarande över Chichisita, hoppas hon bara har något datorstrul och att hon ff är gravid!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?