• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-05-21 11:31:23 följande:
    Hej! Frågade om risk för att ägg piper i väg för tidigt vid fler sprutdagar men den risken verkade inte vara så stor. Problemet var mer att livmoderslemhinnan inte blir lika bra om man har för många sprutdagar. förmodligen försvann inte många ägg för mig förra gången utan det var 10 tomma äggblåsor.

EGO: Åter efter VUL2, dag 8, idag. Nu 12 blåsor över 10 mm, de flesta runt 13-14 mm. Dosen sänkt till Puregon 150 E.  Ny kontroll på måndag. Känner inte av någonting ännu och det är ju skönt (förutom huvudvärk och trötthet dag 2, men det har gått över tack och lov).
    Härligt att allt ser så fint ut! Det är klokt av dig och läkarna att vara försiktiga och se upp med ÖS. Hoppas att risken lägger sig så att du kan ta Ovitrellen. 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-21 14:02:41 följande:
    Hi hi, jag med. Det är lite kul Solig

Fjällis - jag började igår, alltså samma dag som ET och ska fortsätta tom testdag. Två tabletter om dagen á 2.5 mg
    Tack för svar, Enya . Jag tar också 5 mg/dagen.
  • chichisita
    kattenizze skrev 2011-05-21 16:32:49 följande:
    Hörru Turlid, är det inte dags att dra fram listan och byta kategori? Cool
    Jag undrar fortfarande över Chichisita, hoppas hon bara har något datorstrul och att hon ff är gravid!
    Det var jättelängesen jag var inne på tråden. Maken sitter med ett nytt konsultuppdrag och monopoliserar helt vårt enda internetmodem och på jobbet är FL spärrat.

Jag är nu i vecka 8+2. Jag fortsätter att vara livrädd för att något ska gå fel och med jämna mellanrum får jag för mig att det är kört. Jag ångrar att jag bad Kattenizze dela med sig av sitt illamående för under den senaste tiden har jag verkligen haft tillräckligt av den varan själv. Nu har jag dessutom fått en maginfektion vilket har gjort att illamående har skjutit i höjden. Sen igår morse har jag knappt klarat att ta mig upp ur sängen. Det är bara upphåll i illamåendet medan jag äter och det kan jag ju inte göra hela tiden (är redan stor som ett hus eftersom jag är så svullen om magen). Dessutom kan jag bara äta några få saker. Soppa, grönsaker, frukt, bröd och kex är det enda som går ned.  Men nu ska jag få medicin mot illamåendet så då blir det förhoppningsvis bättre.

Kattenizze: Hur går det för dig? Har illamåendet lättat? Har du gått upp i vikt nått ännu?

Turlid: Vad är det jag hör!!!! Vad kul!!! Jag visste väl att det var bebis på gång för dig den här gången!
  • Enya70
    chichisita skrev 2011-05-21 22:33:42 följande:
    Det var jättelängesen jag var inne på tråden. Maken sitter med ett nytt konsultuppdrag och monopoliserar helt vårt enda internetmodem och på jobbet är FL spärrat.

Jag är nu i vecka 8+2. Jag fortsätter att vara livrädd för att något ska gå fel och med jämna mellanrum får jag för mig att det är kört. Jag ångrar att jag bad Kattenizze dela med sig av sitt illamående för under den senaste tiden har jag verkligen haft tillräckligt av den varan själv. Nu har jag dessutom fått en maginfektion vilket har gjort att illamående har skjutit i höjden. Sen igår morse har jag knappt klarat att ta mig upp ur sängen. Det är bara upphåll i illamåendet medan jag äter och det kan jag ju inte göra hela tiden (är redan stor som ett hus eftersom jag är så svullen om magen). Dessutom kan jag bara äta några få saker. Soppa, grönsaker, frukt, bröd och kex är det enda som går ned.  Men nu ska jag få medicin mot illamåendet så då blir det förhoppningsvis bättre.

Kattenizze: Hur går det för dig? Har illamåendet lättat? Har du gått upp i vikt nått ännu?

Turlid: Vad är det jag hör!!!! Vad kul!!! Jag visste väl att det var bebis på gång för dig den här gången!
    Åh vad kul att höra från dig Chichisita. Jag har varit lite orolig för dig och undrat hur det har gått.
    Jag antar att det nu inte är strikt sängliggande som gäller. Tog du HCG prov och var det normalt?
    Fortsätter hålla tummarna att allt ska gå jättebra.
    Kramar
  • Snösport

Chichisita: härligt att du fortfarande är gravid!!

• Snösport

TJEJER!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag har nu så hög puls och kan inte sova, ganska chockad......imorse(04.30) testade jag mycket mycket svagt positivt.Gravid
    Hoppas detta sitter kvar , mitt första + i livet och första ÄL som jag hade sex efter behandlingen av bakterier i underlivet...spännande! 

Jag har däremot allt  annt annat än tagit det lugnt då jag gått upp och ner för stegar när vi fixade båten, burit en massa: dammsugare, högtryckstvätt, 4 grillkolspåsar mm  Men blir det en bebis så var den ju på topptur redan förra helgen.
    Brukar skämta om att det nog är bebis på G för jag har ju ofta PMS med illamående dock kom det tidigare denna gången. Känns inte alls förutom det så jag har tagit en progesterontablett nu och hoppas det växer till sej på plusset!

Håll tummarna för mej att detta stannarSolig

• Lenafena
    Snösport skrev 2011-05-22 05:38:59 följande:

TJEJER!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag har nu så hög puls och kan inte sova, ganska chockad......imorse(04.30) testade jag mycket mycket svagt positivt.Gravid
    Hoppas detta sitter kvar , mitt första + i livet och första ÄL som jag hade sex efter behandlingen av bakterier i underlivet...spännande! 

Jag har däremot allt  annt annat än tagit det lugnt då jag gått upp och ner för stegar när vi fixade båten, burit en massa: dammsugare, högtryckstvätt, 4 grillkolspåsar mm  Men blir det en bebis så var den ju på topptur redan förra helgen.
    Brukar skämta om att det nog är bebis på G för jag har ju ofta PMS med illamående dock kom det tidigare denna gången. Känns inte alls förutom det så jag har tagit en progesterontablett nu och hoppas det växer till sej på plusset!

Håll tummarna för mej att detta stannarSolig

Ååååh GRATTIS!!!! Ett plus är ett plus så du är GRAVID! {#emotions_dlg.flower} Jag är så himla glad för din skull!
  • Snösport

lenafena: Tack !! 
     jo försöker sova men nu kollar jag på Oliver Twist på tv istället

jo, jag tar det väl lite lugnare nu och hoppas att plusset växer på sej lite då det är svagt och mådde ju mer illa för några dgr sedan än jag gjort de sista 2 dgr.
    Trodde jag skulle springa omkring och skrika av lycka men jag har relativt normal puls fast jag hör varje slag liksom....har väl inte fattat det än så skulle vara så glad om det blev lite starkare.

Vi måla friggeboden idag...vattenlöslig färg så det ska inte vara ngn fara när man är ute vad jag förstår..ska sitta på en pall och ta de lägsta bräderna ....får testa om 3 dgr igen så¨håll tummarna får väl ringa IVF-kliniken då...det skulle ju vara en härlig känsla i så fall Cool

• Fjällsippan

HERREGUD SNÖSPORT!!! Vad ofantligt fantastiskt och underbart! Är så glad för din skull att tårarna rinner! Här kommer en stor grattiskram! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?