• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Lenafena: hi,hi,hi det är det som är så kul...jag inväntade mens för att starta  IVF6 ...utan hjälp alltså.

• Snösport

Fjällsippa...Tack..jag får som sagt testa igen då det var mycket svagt men att få ett plus är något nytt för mej. Strålande sol ute också

• Lenafena
    Snösport skrev 2011-05-22 07:50:38 följande:
    Lenafena: hi,hi,hi det är det som är så kul...jag inväntade mens för att starta  IVF6 ...utan hjälp alltså.
    haha, det är därför jag inte hittat nåt då :D  Jag gick tillbaks i tråden för att se, men icke... Underbart att naturen fixade det på egen hand! Grattis igen Nalle
  • Fjällsippan

chichisita: roligt att du hör av dig ! Blääärk, jag vet hur lamslående illamåendet kan vara, men det går över. De flesta har en peak fram till v 9-10, sedan lättar det. Hoppas att det gör det för dig också. Kram.

• Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-22 07:52:09 följande:
    Fjällsippa...Tack..jag får som sagt testa igen då det var mycket svagt men att få ett plus är något nytt för mej. Strålande sol ute också
    Jo, men ett plus är ett plus. Och du är väl runt BIM nu i dagarna. Sol i Stockholm idag också . Tyvärr har vi ingen friggebod att måla, hade varit skönt med en sådan sysselsättning. Speciellt att sitta på en pall med ett plus i bakfickan och dona
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-22 05:38:59 följande:

TJEJER!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag har nu så hög puls och kan inte sova, ganska chockad......imorse(04.30) testade jag mycket mycket svagt positivt.Gravid
    Hoppas detta sitter kvar , mitt första + i livet och första ÄL som jag hade sex efter behandlingen av bakterier i underlivet...spännande! 

Jag har däremot allt  annt annat än tagit det lugnt då jag gått upp och ner för stegar när vi fixade båten, burit en massa: dammsugare, högtryckstvätt, 4 grillkolspåsar mm  Men blir det en bebis så var den ju på topptur redan förra helgen.
    Brukar skämta om att det nog är bebis på G för jag har ju ofta PMS med illamående dock kom det tidigare denna gången. Känns inte alls förutom det så jag har tagit en progesterontablett nu och hoppas det växer till sej på plusset!

Håll tummarna för mej att detta stannarSolig

Vilken underbar nyhet! Så mycket grattis Snösport. Wow vad häftigt att ni lyckades själva. Håller tummarna stenhårt att detta stannar hos dig.
  • Snösport

Turild: Japp blir man så här i pulsen av ett svagt + så tänk att få en bebis då går jag väl i taketSkrattande
    Nä, ska göra en brunchig frukost nu så sambon vaknar och jag ska inte glo på det suddiga mobilkortet...det syns svagt iaf även på den suddiga bilden så det jag gogglat på så är det ju ett "svagt svagt plus och är säkert men bör testas igen"...så får det bli om några dagar. 

• turlid70
    chichisita skrev 2011-05-21 22:33:42 följande:
    Det var jättelängesen jag var inne på tråden. Maken sitter med ett nytt konsultuppdrag och monopoliserar helt vårt enda internetmodem och på jobbet är FL spärrat.

Jag är nu i vecka 8+2. Jag fortsätter att vara livrädd för att något ska gå fel och med jämna mellanrum får jag för mig att det är kört. Jag ångrar att jag bad Kattenizze dela med sig av sitt illamående för under den senaste tiden har jag verkligen haft tillräckligt av den varan själv. Nu har jag dessutom fått en maginfektion vilket har gjort att illamående har skjutit i höjden. Sen igår morse har jag knappt klarat att ta mig upp ur sängen. Det är bara upphåll i illamåendet medan jag äter och det kan jag ju inte göra hela tiden (är redan stor som ett hus eftersom jag är så svullen om magen). Dessutom kan jag bara äta några få saker. Soppa, grönsaker, frukt, bröd och kex är det enda som går ned.  Men nu ska jag få medicin mot illamåendet så då blir det förhoppningsvis bättre.

Kattenizze: Hur går det för dig? Har illamåendet lättat? Har du gått upp i vikt nått ännu?

Turlid: Vad är det jag hör!!!! Vad kul!!! Jag visste väl att det var bebis på gång för dig den här gången!
    Roligt höra från dig Chichisita och härligt att veta att allting fortfarande är som det ska! Visst tvivlar man då och då men nu är det mycket större chans att det ska gå bra. Har du gjort flera UL och sett hjärtat ticka?

Förstår att det är jobbigt med illamående, men jag vill ha det iaf. Kan inte du och Kattenizze skicka över det till mig nu, jag står väl först på tur :)))
  • Zinfandel
    Snösport - vad var det jag sa?!?!??! Haha, lyssna på mama Skrattande UNDERBART, GRATTIS!!!! HjärtaHjärtaHjärta

Och Chichisita: härligt att höra av dig igen Kyss
  • Mia69

SNÖSPORT!!! STORT GRATTIS!!! Men vad roligt att du har ett Plus! Fantastiskt!!!

Chichisita: skönt att höra ifrån dig. Vi har varit lite oroliga för dig!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?