• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-22 16:58:52 följande:
    Innan: jo jag ska ringa dem när jag har testat igen...vill gärna se det igen liksom. Tror det var en samling av allt men även bakterierna. Mirakel finns!!

ska du kolla VUL imorgon igen? ÄP onsdag?
    Inget mer VUL! ÄP på onsdag! Så glad för din skull Hjärta!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-22 17:47:20 följande:
    Snösport, Snösport, Snösport!!!! Vikket flyt vi har i tråden nu efter långt stiltje, det är såå underbart!!! HjärtaGravid Ha, även rollatorsbarnvagnsklubben med skidor kan Skrattande
    Du är näst i klubben Zin. Jag håller alla tummar för dig nu så både du, jag, Inanna och alla andra "gamlingar"  kan följa efter Cool
  • kattenizze

Ja rullatorbarnvagnklubben slår till igen!! Vore så kul om alla plussade nu!!!

• mison02

Grattis snösport, vilken underbar nyhet! Det händer mycket här i tråden. Håller tummarna för er alla!

Enya, grattis till din ruvning av 3 finisar!!!! Jag läste i tråden att du berättade att man inte får mer bedövning än lokalbedövning vid ÄP. Gör det inte ont?? Jag har bara gjort ÄP med lugnande, lokalbedövning och morfin på CvL. Vi hoppas få till en behandling i sommar i Danmark, får se hur det går.

• tjej 38

Jag inne på min 11rd har ont ryggen stickningar magen visar neg på grav. Blir orolig testar jag för tidigt?

• Snösport

tjej38: hört flera som testat före RD 12 och inte fått + men sedan fått det så det är nog olika för person-person samt från gång till gång....jag testade ju nu i tisdags min naturliga ruvardag 11 och det var megaminus...testade just efter jag borde haft mens och bara svagt plus så det är nog olika hela tiden. Testa lite senare, fortsätt hoppas lite till!!!

• chichisita

Illamåendet har lagt sig lite idag och jag har lyckats pallra mig upp ur sängen. Nu har jag fått en dunderande huvudvärk istället, men vad som helst är bättre än illamåendet. Jag är fortfarande dålig i magen. Har diarre och det snurrar runt därinne som om jag vore en tvättmaskin. Enligt min läkare ska det inte vara någon fara för graviditeten så länge jag inte blir uttorkad. Men eftersom jag är världbäst på att oroa mig så kan jag inte låta bli att fundera på hur det ska påverka bebis därinne. Litar inte riktigt på att min läkare skulle säga sanningen om det är någon fara. Förmodligen är det salmonella eller något liknande jag har åkt på eftersom det är jättevanligt här i Latinamerika. Men så himla typiskt att jag ska åka på det nu när jag inte har varit magsjuk på flera år. Tänker inte äta på restaurangen på ett tag. Fast så säger jag ofta, sen är jag för lat för att laga mat varje dag så då blir det till att äta ute eller hämta hem mat i alla fall. Denna gång är det en sallad som har ställt till det för mig. Just sallader ska man ju vara extra försiktig med men just nu är det det enda jag kan äta.

Snösport: Wow, det är ju helt underbart!!! Jag håller tummarna allt vad jag orkar för att plusset ska sitta i och bli starkare.

Kattenizze: Jag ser också jättegravid ut redan. Det är jätteirriterande för just nu vill jag absolut inte ha några frågor. Eftersom jag svullnar upp som en ballong just på magen medan ben och armar fortsätter att vara smala ser jag verkligen gravid ut och det är svårt att skylla från sig på att ha ätit lite för mycket på senaste. Fast nu kan jag skylla på att magen är svullen pga av magsjuka. Har gått upp tre kilo!!!

• Fruttan2

Sådär, nu har jag läst ikapp en hel roman här ,-)

Snösport - vilken grej! Grattis!

För min del är det kört. Jag skulle ju testa igen i går hade jag tänkt tidigare i veckan, men i torsdags och fredags så gick svullnaden i magen ner. Kroppen började kännas "lättare" och som att den återgick till normalläge liksom. Så i går morse kände jag att jag inte ens ville slösa ett test. Idag kom mensen också. Ja ja. Jävla skit. Jag ligger lite lågt ett tag som det känns just nu. Jag känner mig alltid helt utmattad och ett par år äldre efter varje ruvningsperiod, speciellt efter ET. FET är lite lättare. Vi ska på återbesök på kliniken på torsdag och får se vad de säger.

Nu håller jag tummarna för er andra ruvare! Se till att det blir några fina plus! 

kram på er! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?