• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Fruttan2 skrev 2011-05-22 21:40:49 följande:
    Sådär, nu har jag läst ikapp en hel roman här ,-)

Snösport - vilken grej! Grattis!

För min del är det kört. Jag skulle ju testa igen i går hade jag tänkt tidigare i veckan, men i torsdags och fredags så gick svullnaden i magen ner. Kroppen började kännas "lättare" och som att den återgick till normalläge liksom. Så i går morse kände jag att jag inte ens ville slösa ett test. Idag kom mensen också. Ja ja. Jävla skit. Jag ligger lite lågt ett tag som det känns just nu. Jag känner mig alltid helt utmattad och ett par år äldre efter varje ruvningsperiod, speciellt efter ET. FET är lite lättare. Vi ska på återbesök på kliniken på torsdag och får se vad de säger.

Nu håller jag tummarna för er andra ruvare! Se till att det blir några fina plus! 

kram på er! 
    Så tråkigt Fruttan, beklagar verkligen. Hoppas ni samlar krafter och gör en FET snart, kanske innan sommar rent aa, hoppas gör jag iaf. Många varma kramar.
  • No Ka Oi
    Fjällsippan skrev 2011-05-23 14:47:48 följande:
     Jag kan konstatera att man aldrig blir expert på att vara ruvare, även om den är femtonde gången för mig så känner jag mig ändå som en nybörjare. Varje gång!

Enya: CvL ordinerar vaggisar 3 ggr/dag. I Falun var det 2 ggr/dag, så när sonen blev till hade jag bara 2 ggr/dag och det funkade utmärkt. Men jag tar seden dit jag kommer och tar 3 ggr/dag nu när jag går på CvL. 
    15 gånger! Jag är impad att du orkar. Fast vill man verkligen nånting så...

Det här med Progestteron... Jag har bara fått det vid mina färskförsök. Inte vid FET. Är det för att ni andra har gjort så många försök som ni tar varje gång? Eller är det så olika från klinik till klinik? Inte för att jag saknar dom jag bara undrar lite. 
  • No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-05-23 18:37:16 följande:
    Embryot trillar aldrig "ut", det löses upp i så fall och ja, det kan det göra redan första dagen utan blödning. Så krass är verkligheten. Men det kan naturligtvis också vara kvar! Många kvinnors ägg blir sannolikt befruktade utan att man vet om det men det fäster aldrig och mensen kommer därför som vanligt. Det är en fördel för oss som gör IVF att vi vet om att vi har ett embryo inom oss!
    Det är så fräckt att veta att jag är så nära gravid man kan vara!

Har läst nångång här på FL att en läkare hade sagt till en tjej som var orolig att embryot kunde trilla ut att embryot var som ett dammkorn mellan två pannkakor!! 
  • No Ka Oi
    Fjällsippan skrev 2011-05-23 18:52:28 följande:
    Tack chichisita för pepp ! Ja, det är helt lönlöst att försöka förstå sin kropp när den är så progesteronstimulerad, du har rätt. Hamnade ändå i någon slags desperation idag, en riktig ruvarsvacka redan. 
    Åh, det hade jag i fredags och även i helgen... Det är så tungt. Idag mår jag bättre. Hoppas det går över snart för dig oxå!!!
  • No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-05-23 19:36:45 följande:
    Testet idag visade starkare streck än sist, så jag vågar flytta mig ner på listan Solig. Samtidigt tar jag mig friheten och rensa lite i den. Ta inte illa upp utan fixa gärna tillbaka istället om jag gjort fel Flört
    Då får jag säga det officiella grattiset nu då! Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}

Bra med rensning av listan, blir lättare att läsa.

Ego, jag har fått magknip och svullen mage... Riktigt ont gör det emellanåt... 
  • Fjällsippan
    No Ka Oi skrev 2011-05-23 20:14:27 följande:
    15 gånger! Jag är impad att du orkar. Fast vill man verkligen nånting så...

Det här med Progestteron... Jag har bara fått det vid mina färskförsök. Inte vid FET. Är det för att ni andra har gjort så många försök som ni tar varje gång? Eller är det så olika från klinik till klinik? Inte för att jag saknar dom jag bara undrar lite. 
    No Ka Oi skrev 2011-05-23 20:20:15 följande:
    Åh, det hade jag i fredags och även i helgen... Det är så tungt. Idag mår jag bättre. Hoppas det går över snart för dig oxå!!!
    Jag fick en son på tionde försöket, så jag vet att det är värt varenda krona, allt kämpande och all hemsk våndan under ruvningarna! Skönt att din svacka har gett med sig, det är verkligen inte roligt med allt tvivel. Håller tummarna stenhårt inför din testdag!!!

När man gör FET i naturlig menscykel brukar man inte få progesteron, då sköter kroppen helt sig själv. 
  • turlid70

Snösport vi ligger exakt lika! Jag är också i 5e vecka (4+3 idag), jättekul!

Fjällsippan, du ska veta att jag känner nada, förutom min uppsvällda mage förstås. Om jag inte fått ännu ett streck på stickan imorse skulle jag nog tro att jag inbildat mig tidigare streck, känner nästan inget i brösten heller och det gör mig skit orolig. Ruvartiden är mycket påfrestande, men deppa inte kära vän, säg vårt mantra istället Solig.

Och jag håller tummarna så hård jag bara kan för dig och er alla andra som ... sa vi puppar nu?

• turlid70

Och min mage är hemsk, igår har den varit lite bättre, men då var jag hemma och sov mitt på dag. Idag svällde den upp på em till något enormt, trots att jag vilade under lunch på sängen. Det finns ingen chans att försöka dra in den och jag har inga kläder som kan dölja den heller. Så att jag bara går och väntar när jag får första fråga, vill absolut inte ha den.

• turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-05-23 20:23:58 följande:
    Då får jag säga det officiella grattiset nu då! Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}

Ego, jag har fått magknip och svullen mage... Riktigt ont gör det emellanåt... 
    Tack! Hoppas det är något bra du känner. Kram.

Ett tips här tjejer. Kolla tempen, den ska vara förhöjd något efter ÄL tills ca 2 dagar innan mens. Om tempen inte sjunker så ska mens inte komma heller, då är det något annat på gång. Funkar klockrent på mig, har fortfarande ca 37 grader sedan ET, men annars brukar ha 36,4, mäter varje morgon och kväll och tidigare har den alltid sjunkit. Lycka till, håller tummarna.
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-05-23 21:49:32 följande:
    Tack! Hoppas det är något bra du känner. Kram.

Ett tips här tjejer. Kolla tempen, den ska vara förhöjd något efter ÄL tills ca 2 dagar innan mens. Om tempen inte sjunker så ska mens inte komma heller, då är det något annat på gång. Funkar klockrent på mig, har fortfarande ca 37 grader sedan ET, men annars brukar ha 36,4, mäter varje morgon och kväll och tidigare har den alltid sjunkit. Lycka till, håller tummarna.
    Har "feber" sen igår Skäms
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?