• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-23 21:50:47 följande:
    Har "feber" sen igår Skäms
    Härligt Zin, har du testat?
    Kramar 
  • kattenizze

Zinfandel: Lovande lovande! Jag hade också "feber" när de här små liven fäste...

Mitt stora problem just nu är jag småblöder. Jag vet att det inte är nåt farligt egentligen, för blir det missfall så blir det och inget jag kan påverka. Men jobbigt mentalt är det faktiskt. Har hållit på av och till hela tiden. Men men snart dags för KUB så då får man ju se hur det ser ut. Och så mår jag fortfarande illa som 17 och det är ju också ett tecken för en stark graviditet. Med sonen störtblödde jag ofta och det gick ju vägen. Är väl en blödare helt enkelt!

Turlid: Då får man gratulera igen då, skönt att gravidlistan fylls på. Nu väntar vi in er andra brudar som puppar nu då!!!

• kattenizze

Chichisita: Hur är det med illamåendet? Har du fått medicin?

• Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-23 21:03:15 följande:
    Snösport vi ligger exakt lika! Jag är också i 5e vecka (4+3 idag), jättekul!

Fjällsippan, du ska veta att jag känner nada, förutom min uppsvällda mage förstås. Om jag inte fått ännu ett streck på stickan imorse skulle jag nog tro att jag inbildat mig tidigare streck, känner nästan inget i brösten heller och det gör mig skit orolig. Ruvartiden är mycket påfrestande, men deppa inte kära vän, säg vårt mantra istället Solig.

Och jag håller tummarna så hård jag bara kan för dig och er alla andra som ... sa vi puppar nu?
    Tack, turlid. Jag vet ju själv med mig att jag inte kände speciellt mycket under min lyckade ruvning. Förutom magont och svullnad runt RD 10. Brösten kände jag av först 1 vecka efter TD, bröstvårtorna började klia. Nu ska jag försöka ta mig ur "ruvningsbluesen" och anamma mantrat istället.

Är det stor skillnad mellan din morgontemp och kvällstemp nu? 
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-23 21:50:47 följande:
    Har "feber" sen igår Skäms
    Lyckost dig som har feber, jag vill också ha !
  • underverket 06

Snösport: Stort grattis! Vilken grej att plussa naturligt!

Lyckat till alla ni som ruvar! Hoppas på många plus!

Själv fick jag mens igår o blev faktiskt ganska deppig. Fick för mig att man lättare blir gravid efter ett misslyckat IVF, så jag trodde väl lite extra. När sonen föddes för 2, 5 år sedan o vi till slut hade lyckats få ett barn, då trodde jag i min enfald att har vi nu lyckats en gång då kan det inte vara så svårt att få ett syskon. Jag trodde verkligen på fullt allvar att vi skulle lyckas själva o skulle det inte lyckas så skulle vi lyckas på 1--2 IVF. Man har ju hört så många fall o folk som är oförklarligt barnlösa o som adopterar o när de väl får hem sin bebis blir de gravida. Har en kollega på 25 år som berättade att hon har en bror som är adopterad o när han var 6 mån blev hennes mamma gravid o hon blev till. Då hade de försökt då barn i 10 år.  Men det är väl bara att fortsätta kämpa o under tiden njuta av den guldklimp som jag ändå har. I natt har han sovit hos mormor o morfar o sambon o jag hade lite egentid igår på en vanlig måndag. Mysigt! Ska iallafall försöka gå ner lite vikt till nästa IVF. Har ca 10 kg övervikt o jag vill gå ner de.

• moa123

Hej !
    Var inne och läste lite hur det går för alla kämpare. Ser i listan att ni är ju unga allihop!  Så får man tänka.
    Går det inte denna gången så kanske nästa. Eller rent av spontant som vi ju ser exempel på här i tråden.

Hälsningar nina/ BF 9 juni- FET i höstas. 43 och ett halvt  år ung.

• mison02

Fjällsippan, wow det låter ju hur lovande som helst med "feber". Tempar oxå o den gången jag fick plus hade jag tydlig förhöjd temp.

• Zinfandel
    Enya70 skrev 2011-05-23 22:01:19 följande:
    Härligt Zin, har du testat?
    Kramar 
    Nej, nej, dels har jag fortfarande Ovitrelle i kroppen, dels är jag ingen tjuvtestare.... Kommer få uppbringa all kraft & mod för att överhuvudtaget närma mig ett test till helgen såvida blödningar håller sig borta Tyst

No Ka Oi: visst är känslan häftig! Det är just den som gör att jag myser under ruvning Solig

Snösport: dags att flytta dig på listan GravidSkrattande

Nina: hääääärligt!!! Skrattande Det är ju jättesnart!!!
    Fjällsippan skrev 2011-05-23 22:27:57 följande:
    Lyckost dig som har feber, jag vill också ha !
    Men bara på kvällarna...! Kanske inte lika bra?!!? Whatever......
  • Mamma gås

Hej alla fina vänner i tråden :)

GRATTIS SNÖSPORT!!!! De e ju helt galet roligt!!!

Å de e så härligt att läsa om alla positiva saker som händer här i tråden!

Å till er som har det tungt på ett el annat vis skickar jag styrkekramar till!!

Underverket - Jag vill/måste gå ner i vikt innan nästa (förhoppningsvis FET).. Kanske skulle ta å peppa varandra!? De kan vi ju göra i inboxen isf :)

Många kramar till er alla!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?