• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • moa123
    Inanna Li skrev 2011-05-24 11:05:24 följande:
    Nina - Grattis till BF jättesnart Glad. Jag skulle haft BF ungefär samma tid om jag inte råkat ut för MA i november!
    Ja, det var tråkigt verkligen, men imorgon ska du se att det händer saker!

Tack för alla Grattis!
  • Zinfandel
    Dagens mantra: Jag ska göra gravidlistan längre!

SkrattandeSoligGravidPlusSkrattandeTomte (där kom Tomten med också Flört jag tror på honom!!!)
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-24 11:44:30 följande:
    Min mage är inte lika svullen idag som igår och det känns att den är på väg till normalt läge. Tyvärr känner jag inga andra symptom och det gör mig så oerhört orolig. Förra gången när jag fick MA så försvan plötsligt alla mina grav symptom en dag och jag visste att något gick fel, den känsla har jag just nu och jag är på gränsen till en psykisk kollaps. Vet inte hur jag ska överleva dagen....
    Det här känner jag mycket väl igen från min tidiga graviditet, kom ihåg hur jag vaknade en morgon och kände mig totalt ogravid. Jag hann med många sådana psykiska kollapser, usch det är jättejobbigt, men det är ju som kattenizze skriver att det är helt normalt att symptomen kommer och går. 
  • Fjällsippan
    Rowanda skrev 2011-05-24 09:31:29 följande:
    Undrar just om jag kan smyga mig in här? Här lurat i faggorna, men vi har fått avbryta 2 stimuleringar (december 2010 och april 2011) pga risk för överstimulering, så jag har avvaktat, det har känts så osäkert. Igår var jag dock på ÄP i Falun, 12 ägg plockades ut och de ringer om någon timme och berättar hur många som befruktades och om det blir långtidsodling eller ej.  Jag hade drygt 25 blåsor och är idag generellt öm och svullen i buken. Brösten och bröstvårtorna är också ömma (appropå symtom).  Medicinerar med Pravidel mot överstimulering.

Jag är snart 41 år (juli) och har en son på 3,5 år. Han blev till under nedregleringen till vårt första IVF 2007. Innan dess hade jag ett MF i vecka 11.  Vi har diagnosen oförklarligt barnlösa. Jag själv har sedan 2 år, en reumatisk sjukdom som gör att det inte är lämpligt att bli gravid under behandling, vi har därför inte försökt själva med syskon, utan gör "rejäla" försök med IVF.

Det är roligt att läsa att så många har blivit gravida efter allt kämpande!!
    Välkommen till oss Rowanda !
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-24 12:19:03 följande:
    Tack! Känns nervöst då jag inte har en aning om hur många/få ägg som kan finnas där!
    Inanna: Du skrev någonsans att du tycker att din mage är mindre svullen idag, så brukar det vara för mig också på den hormonfria dagen innan ÄP. Men äggen har alltid funnits kvar ändå. Åh vad jag håller tummarna för dig imorgon!
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-24 13:08:35 följande:

SkrattandeSoligGravidPlusSkrattandeTomte (där kom Tomten med också Flört jag tror på honom!!!)
    Min mun upprepar ovan mantra, men min livmoder viskar tyvärr något annat... 
  • Fjällsippan
    mamman0301 skrev 2011-05-24 09:01:32 följande:
    Hej tjejer, jag var på samtal igår inför mitt första ivf, och det gick undan, ska börja börja spruta idag, hur nu jag fixar detta. Detta är mycket spännande!
    Det kommer att gå utmärkt! Grattis till sprutstarten !
  • Boe

Hahaha... alltså vill bara klargöra att jag inte tror att jag blir mer fertil av att färga "bort" de gråa hårstråna. Såååå tokig är jag inte (än). Klart att det inte borde påverka, kolla på Clintan, Elton John, Aje Philipsson mfl som blivit pappor vid 65+ med grått hår eller för att inte tala om alla skalliga män som förynglar sig.

Men man analyserar ju allt i denna situation & min två äldre systrar har massor av barn & jag som är yngst är den enda som blivit gråhårig ung & kämpat för barn i över 10 år. Rynkig som faan är jag också men iallafall i toppform & med yngsta karl i familjen. Haha....Skönt att höra att Ni andra ser ut som 25 & får visa leg på systemet (fast Ni är väl inte där så ofta) Hihihi...

Turlid,
    När jag var osäker på om det "fanns kvar", köpte jag ytterligare ett gravtest för att bara få det bekräftat & slappna av någon dag! Tyvärr kan man ju inte göra något annat! Säkert bara medicinerna som går ur kroppen!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?