• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-24 11:44:30 följande:
    Min mage är inte lika svullen idag som igår och det känns att den är på väg till normalt läge. Tyvärr känner jag inga andra symptom och det gör mig så oerhört orolig. Förra gången när jag fick MA så försvan plötsligt alla mina grav symptom en dag och jag visste att något gick fel, den känsla har jag just nu och jag är på gränsen till en psykisk kollaps. Vet inte hur jag ska överleva dagen....
    Åh Turlid tror säkert att allt är bra men förstår hur orolig du blir. Symptomen kommer ju och går så sannolikheten för att allt är toppen därinne är stor. Styrkekram till dig Hjärta
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-24 13:08:35 följande:
    Dagens mantra: Jag ska göra gravidlistan längre!

SkrattandeSoligGravidPlusSkrattandeTomte (där kom Tomten med också Flört jag tror på honom!!!)
    Super, jag hänger på och reciterar för mig själv Solig
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-24 13:36:39 följande:
    Min mun upprepar ovan mantra, men min livmoder viskar tyvärr något annat... 
    Fjällis, nu håller vi hoppet uppe!!! När jag plussade i somras var det enda gången jag verkligen trodde det var kört. Lyckokramar vännen Hjärta
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-24 15:17:50 följande:
    Inanna, jag håller tummarna hårt för dig imorgon och hoppas på många mogna fina ägg.
    Du vet förr i tiden så sa man ...passa på medan du är förkyld... för då har immunförsvaret naturligt fullt upp med förkylningen och har inte tid med sådana småsaker som att stöta bort främmande embryon i livmodern.

Förkylning har ungefär samma effekt som prednisolon Flört
    Tack! Det kan ju kanske bli en bra effekt då!
  • kattenizze

Enya: Jag är i vecka 10, 9+0 idag. Jo men jag tror iofs inte att det är nån fara egentligen, förra graviditeten blödde jag som en stucken flera gånger...och det gick ju bra. Det jobbiga i hela den här processen vilket jag delar med alla härinne, är ju att man inte kontrollera nånting...och det är ju speciellt jobbigt om man som jag är en "duktig flicka" med stort kontrollbehov...Naturen har sin gång vare sig vi vill det eller inte! (oftast inte när det gäller oss). Jaja.
    Hur mår du själv? Några känningar än?

• Zinfandel

Lycka till imorrn Inanna! Och bli nu inte alltför besviken om det inte blir hundrasjuttioelva ägg, huvudsaken det finns nåt riktigt bra Flört

• Enya70
    kattenizze skrev 2011-05-24 18:38:45 följande:
    Enya: Jag är i vecka 10, 9+0 idag. Jo men jag tror iofs inte att det är nån fara egentligen, förra graviditeten blödde jag som en stucken flera gånger...och det gick ju bra. Det jobbiga i hela den här processen vilket jag delar med alla härinne, är ju att man inte kontrollera nånting...och det är ju speciellt jobbigt om man som jag är en "duktig flicka" med stort kontrollbehov...Naturen har sin gång vare sig vi vill det eller inte! (oftast inte när det gäller oss). Jaja.
    Hur mår du själv? Några känningar än?
    njae, lite ont i magen och ömma tuttar men det är ju säkert proggisarna. Man får ju alla möjliga symptom av dem. Åh jag vill verkligen att det ska gå vägen den här gången. Hoppas hoppas Drömmer
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-24 19:43:06 följande:
    No Ka Oi: snart TD! Läget..?!
    Undrar också...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?