Hejsan!
Till att börja med, vill jag beklaga det fruktansvärda som hänt er.
Vår dotter dog i PSD för snart tre år sedan. Vi har sedan hon blev begravd, pyntat på olika sätt vid hennes grav. Vi fick veta att vi hade 1x1 meter att utnyttja, så då har vi gjort det också.
Här finns bild på hur det ser ut nu: http://www.geting.se/viewimage/image/249109-Juni_2010_284.jpg
(skall lägga in en större bild i mitt fotoalbum)
Gravstenen mäter 42 cm på bredden, (lika lång som min dotter var när hon föddes). Snett bakom gravstenen har vi nu planterat doftpioner, men det kommer ta ett tag innan de tar sig.
Precis framför gravstenen finns en ram i marmor, där har vi lagt vit marmorkross och dekorerat med foto på vår flicka, samt satt små änglar och annat där.
Utanför ramen har vi grävt upp ett område för plantering. Vi har kantat med vita stenar och planterat lite olika saker. Denna senaste utgrävning gjorde vi för att från början så hade vi bara den främre ramen vid stenen att plantera på, så vi tyckte det var för lite.
Vi har inte frågat kyrkogårdsvaktmästaren om lov, utan vi har bara följt anvisningen att vi hade 1x1 meter att utnyttja.
Måttet kan ju skilja sig från kyrkogård till kyrkogård, men hör med vaktmästaren om du inte vet hur mycket plats ni har.
Lycka till!