Anonym skrev 2010-07-02 11:13:00 följande:
Denna tråden hade jag själv kunnat starta för 2 år sen! Fast till skillnad från dig tyckte jag inte att det var särskilt givande, tjejen var otroligt manipulativ och krävande (rymde o ville att jag skulle leta reda på henne mitt i natten, hittade glasbitar om vi va ute på promenad som hon snabbt som attan skar mig med mmmm listan går att göra hur lång som helst).
Jag kände precis som dig att jag ville avsluta det när jag blev gravid med trött o illamående o jobbade inom vården med oregelbunda tider. Men jag fortsatte va kontaktperson eftersom det kändes så dumt att säga upp det eftersom hon var i stort behov av människor som faktsikt stannade i hennes liv. Men när vår lilla flicka föddes blev hon svartsjuk på henne och jag vågade knappt låta henne komma hem till oss. Ännu mindre ville jag låta henne hålla henne och hon skulle alltid pussa på henne o ha fingrarna i hennes mun (hon var storrökare o hade oftast helt uppskurna armar o variga sår som hon alltid pillade på) jag kände mig helt enkelt INTE bekväm med att hon var i närheten av min lilla bebis!!! Äcklades faktiskt av att hon rörde henne och hon lyssnade inte på mina tillsägelser. När hon blev arg på mig för att jag ägnade tid åt mitt lilla barn, kände jag att detta var ohållbart och sa upp kontaktmannaskapet.
Detta blev inte popoluärt och jag har inte fått jobba på "hennes" gruppboende efter detta. Men det tog för mycket energi, så jag fick bortse från mitt otroligt dåliga samvete. Nu har hon en ny kontaktperson som verkar fungera jättebra!!! Så nu i efterhand är jag glad att jag sa upp det, för det har blivit till det bättre för oss båda två.
Mitt enda råd är att du ska lyssna på dig själv!!! Vi är ofta så fixerade vid att göra andra till lags o va duktiga o ansvarfulla och allt bra man kan vara. Känner du att du inte orkar/hinner/vill eller vad som helst, stå för det och förklara hur du känner. Får du ingen förståelse ligger inte problemet hos dig. O faktiskt tror jag ingen tackar dig för att du fortsätter vara det, fast att inte känner att du inte vill.
Hoppas att du kommer fram till det som känns bra!!! Kram
Tack snälla du för att du skrev!
Dina råd var väldigt bra, ska verkligen ta mig en funderare.
Men herregud vilken jobbig situation du hamnade i! Shit alltså. Måste varit jättesvårt att hantera!
Du tog ju verkligen rätt beslut om man säger så.
För mig är det ju helt annorlunda, jag har en jättehärlig tjej som är riktigt kul att umgås med. Det gör det hela ännu svårare. Känns som om jag skulle svika henne genom att avsluta det.
Men om/när jag avslutar det så kommer jag ju ändå vilja träffa, bara inte så ofta som 1 gång/veckan. Är bara så rädd att hon ska ta det fel ifall jag avslutar.
Känns som om jag inte borde tagit på mig detta. Då i november så pluggade jag, blev klar nu i maj. Jag borde ju ändå kunnat förutspå i november att jag e.v skulle få ett jobb när skolan var slut. Dock så trodde jag ju inte heller att jag skulle bli gravid så fort som jag blev.
Men ja, det känns dumt att jag ju ändå skrivit på ett avtal för "en längre" period och kanske avslutar det efter 1.5 år...
Så svårt!!!