Inlägg från: April Mamma |Visa alla inlägg
  • April Mamma

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Håller med....skulle aldrig låta mina söner bada nakna.

Kanske låter hemskt men jag kan ibland tänka att Tänk OM det sitter en pedofil gubbe och spanar in alla nakna barn....Huvva...

• April Mamma
    BamBam skrev 2010-07-12 11:31:28 följande:
    Om nu någon "stör" sig så otroligt mycket på min nakna 2åring, så säger det mer om dom än om mig som låter honom bada naken.
    Alltså...att små barn badar nakna är ju egentligen rätt naturligt osv men tyvärr så känner jag att det finns så många konstiga människor i dagens samhälle..hemskt att man ska tänka så kanske...

Men jag stör mig inte på det, absolut inte.  Men låter inte mina söner bada nakna på en allmän strand.
  • April Mamma
    BamBam skrev 2010-07-12 11:34:16 följande:
    Sitter där en pedofil på stranden så fantiserar han nog avsett om dina ungar är nakna eller ej.
    Kanske bättre att stanna hemma där ingen ser dom öht?
    Nej, stanna hemma känns väldigt onödigt.......då sätter jag hellre på sönern badbrallor. Eller ettåringen har uv-dräkt. Badbrallor är inget stort hinder

Jag dömer ingen som låter sina barn springa naken på stranden. Vill man det så ska man ju göra det...men jag/vi väljer att ha badbyxor på barnen.
  • April Mamma
    alvias78 skrev 2010-07-12 11:41:15 följande:

Så man ska låta pedofiler vinna genom att ta på barnen badkläder?
    Varför ska man lära barn att nakenhet är något fult?

Är det inte så också att pedofler tycker om barn som har kläder som liknar en vuxens?
    Det är inte själva nakenheten...

Men att ha badkläder på stranden är väl inte att lära sina barn att nakenhet är fult....?!

Jag tycker inte att man låter en peddo vinna genom att klä på, för mig är det bara känslan att jag inte vill att min tex 5 åring springer runt naken på en strand. Vi, eller barnen är sällan nakna hemma heller...visst efter duschen osv men att låta 5 åringen sitta naken hemma i soffan och kolla på tv osv gör jag inte.
  • April Mamma
    alvias78 skrev 2010-07-12 11:49:22 följande:
    Så olika man är och så man tänker...
    Mina barn har alltid slängt av sig kläderna så fort de kommer innanför dörrarna.
    Vinter som sommar...
    Mina två yngsta badar alltid nakna. Jag har med mig badkläder... men de VÄGRAR. De är 3 och 5 år gammla. Ska jag tvinga dem?
    Som jag skrev innan, jag ser inget fel i att bada naken. MEN jag väljer att mina söner ska ha badbrallor på sig.
    Inget som dom tycker är konstigt.
    Så nej, jag tycker inte att du ska tvinga dem att klä på sig.
  • April Mamma
    Stinky skrev 2010-07-12 20:37:33 följande:
    Du skulle sett tvillingmorsan på stranden häromdagen. Hennes barn var klädda i heltäckande solskydds/badoveraller inkl. kepsar som hade extra långt skydd i nacken. När hennes man kom fram till henne med ena ungen, frågade hon med bestämd röst "du har väl smörjt in honom ordentligt?!" Say whaaat?! tänkte jag. SÅ overkill!
    Nja....kanske lite overkill att både smörja och ha uv dräkt...MEN om man vill göra det så fine...

Min pappa har hudcaner så det är ju inget att leka med kan jag lova..och Solen i dag ÄR väldig stark.
  • April Mamma

Bara en liten kommentar i ämnet, tänkte på denna diskussion senast i dag när jag var på stranden....

Jag såg inte ett naket barn i dag, och inte i förrgår heller när jag tänker efter........alla barn hade någon typ badkläder.

• April Mamma
    Stinky skrev 2010-07-13 21:44:57 följande:
    Jag har sett en hel del barn springandes näck på stranden idag, och även häromdagen när jag var och badade med sonen. Tänka sig!
    Alltså.....jag har inga problem med en naken barn rumpa...tänka sig

Men jag låter inte mina barn bada nakna....men det är ett val som jag/vi har gjort. Sedan så kommer det väl komma någon tillfälle då badkläder glöms och då får dom självklart bada nakna..
    Men jag tror ärligt inte att 5 åringen skulle känna sig bekväm med det....och ettåringen blir superkall snabbt så han har en uv-dräckt...
  • April Mamma
    mandelblomma skrev 2010-07-13 22:13:09 följande:
    där jag var var det massor av nekenfisar...nu har jag oftast badbyxor på dem i alla fall, men inte för pedofiliskräck utan för att sand i rumpan skaver ;)
    Man får sand även i badkläder

Nu har jag aldrig skrivit att jag har peddoskräck, men visst tanken har slagit mig att det kan finnas någon som sitter på stranden och gluttar..MEN de kan det ju även finnas någon annanstans.........
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!