Inlägg från: ChoopChoopSong |Visa alla inlägg
  • ChoopChoopSong

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag förstår inte heller. Varför ska vi och våra 2-åringar ta hänsyn till att det finns vuxna som inte "tål" att se småbarn nakna?

Tänk om jag hade uttryckt mig likadant om invandrare... "Det är faktiskt inte särskilt trevligt med mörkhyade på en strand, de kan väl dölja hyn åtminstone???" 

Nej, har man såna problem, får man gå hem. Eller ännu hellre - jobba med sig själv. 

• ChoopChoopSong
    enlitenbitkaka skrev 2010-07-12 19:45:11 följande:
    Tro mig, det händer titt som tätt....och att något barn sätter sig och kissar bredvid vår filt har också hänt...
    Fast i så fall är det ju inte nakenheten det kommer an på. Då får man kräva blöja på alla barn. Eller (bättre), att föräldrarna håller efter dem och så tidigt som möjligt, lär dem att inte kissa överallt.

Badkläder allena förhindrar inte läckage... 
  • ChoopChoopSong
    FruBG skrev 2010-07-12 19:39:46 följande:
    Ts: Jag har inte läst alla inlägg men när jag skummar igenom verkar det som om alla är emot dig. Jag är med dig. Jag tänkte på detta för några dagar sedan. VARFÖR ska dem bada nakna... jag kommer aldrig låta mina barn bada nakna. Finns ingen anledning. Tycker dessutom det är lika onödigt med folk som är topless ute på stränderna.  Dessutom äcklas jag på tanken att man inte vet vilka människor det finns ute. I dagens samhälle man inte låta bli att tänka på alla vidriga pedofiler som säkert hänger på ständerna. EWW äckla av tanken...

Du är inte ensam i detta tankesätt.
    "I dagens samhälle?" Tror du att pedofiler inte fanns förr, eller vad?

Man får hålla uppsikt över sina barn. Anmäla om man märker något konstigt eller obehagligt. På folkrika stränder är dock blottare och dyl ovanliga, eftersom de så lätt blir upptäckta, det finns ofta badvakter mm.

Ibland verkar det som om folk har paranoia. Det farligaste som kan hända ett litet, icke-simkunnigt barn på en strand, är knappast en pedofil som glor. Man ska ALLTID hålla uppsikt över sina små och inte låta dem göra vad som helst, för de kan DRUNKNA annars. Så jag förstår inte problemet - låter ni era barn springa vind för våg, bara de inte är nakna?

Fst nej, du är inte ensam om ditt tankesätt. Det finns folk till allt

• ChoopChoopSong

Och ja, till viss del ÄR detta en kulturell fråga. Man ska inte dra alla övre en kant, men jag har träffat vuxna invandrare som inte kan simma. Följdaktligen kan ofta inte heller deras barn det. (Ibland får de ju inte ens delta i simundervisningen i skolan). Samtidigt rör de sig i eller nära vatten på ett sätt som faktiskt är farligt om inte någon av dem kan simma. Och nu pratar jag inte om en halvmeterdjup plaskdamm, utan sjöar och hav.

Samtidigt tycker de att de är "hemskt" med alla "nakna" svenskar. (Läs: bikini eller baddräkt...) Så visst, det är en kulturkrock. Men jag kan inte låta bli att undra vad som är värst? Att vara naken eller att inte kunna simma? (Samt inte ens se till att barnen lär sig). 

Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!