Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Tycker snarare att de som stör sig på små nakna badare kan leta efter en annan strand eller köpa pool. Trams.

• Här och nu

Har du nån annan kultur eller religion, ts?

• Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-07-12 19:24:53 följande:
    jag fattar fortfarande inte TS efter att ha läst tråden. Vad är det som är så "opassande" och "hänsynslöst" med nakna barn? Förklaring tack!
    Därför skrev jag inlägget före ditt.
  • Här och nu
    TwistedSister skrev 2010-07-12 19:32:09 följande:
    haha kan du definiera "annan"?
    Annan än svensk.
  • Här och nu
    2små2stora skrev 2010-07-12 19:28:15 följande:
    Min dotter på 3 år badar inte naken av den anledningen att jag inte vill att hon ska får hel rumpan full med sand, och skulle hon bajsa så stannar det kvar i badbyxorna. Däremot har hon inte den värdelösa bikiniöverdelen på sig för den gör ingen nytta alls.

Vi sitter inte nakna hemma och äter och gör det därför inte på stranden heller.  
    Äter man på stranden kan man klä på barnet.
  • Här och nu
    HemmaHosSofi skrev 2010-07-12 19:35:28 följande:
    Ja eller på en allmän badplats
    Eller de som går i linne o shorts i affären.
  • Här och nu
    FruBG skrev 2010-07-12 19:39:46 följande:
    Ts: Jag har inte läst alla inlägg men när jag skummar igenom verkar det som om alla är emot dig. Jag är med dig. Jag tänkte på detta för några dagar sedan. VARFÖR ska dem bada nakna... jag kommer aldrig låta mina barn bada nakna. Finns ingen anledning. Tycker dessutom det är lika onödigt med folk som är topless ute på stränderna.  Dessutom äcklas jag på tanken att man inte vet vilka människor det finns ute. I dagens samhälle man inte låta bli att tänka på alla vidriga pedofiler som säkert hänger på ständerna. EWW äckla av tanken...

Du är inte ensam i detta tankesätt.
    Då får ni nog stanna hemma. Majoriteten avgör så länge det är lagligt.
  • Här och nu
    enlitenbitkaka skrev 2010-07-12 19:40:50 följande:
    Är ju sjukt ohygieniskt med nakna barn på stranden....bajsar och kissar hur som helst, vart som helst...och inte kan det va skönt med fulla snippan med sand...
    Det får barn göra. Låt dem själva klaga på sand i snippan om de har det problemet.
  • Här och nu
    BlommyNess12 skrev 2010-07-12 19:43:15 följande:
    Ähmen vadå, barn får vara nakna på stranden men inte i  de flesta badhus, precis som vuxna kvinnor får vara topless på stranden men inte i de flesta badhus.
    Fast kvinnor som vill bada topless på badhus har rätt till detta. Det framkom när en grupp kvinnor badade så i Malmö. Att neka dem klassades som diskriminering.
  • Här och nu
    enlitenbitkaka skrev 2010-07-12 19:49:05 följande:
    Lika äckligt som vuxenkiss om det är bredvid mig på stranden
    Ja, du får stå ut eller bli hemma.
  • Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-07-12 19:51:58 följande:

överreagera much?

Det är en ganska förståelig fråga. Med tanke på att vissa människor inom vissa kulturer väljer att sexualisera sina små barn med t.ex slöja och heltäckande kläder.

Det ÄR ganska konstigt att som svensk tycka att nakna barn är stötande.

Och ganska vanligt att förnedra det som är friare än man själv är van vid.
  • Här och nu
    Underbara ungar skrev 2010-07-12 21:25:02 följande:
    Mina barn har badkläder pga rädsla för "fula gubbar". Det är min rädsla, inte deras. Barnen hade gärna kutat  runt spritt språngade om de bara fått
    Men man har väl koll på barnen. Om nån pedo skulle fota min unge, skulle jag inte klä på dem på stranden för det.
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!