• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • ChoopChoopSong

Jag förstår inte heller. Varför ska vi och våra 2-åringar ta hänsyn till att det finns vuxna som inte "tål" att se småbarn nakna?

Tänk om jag hade uttryckt mig likadant om invandrare... "Det är faktiskt inte särskilt trevligt med mörkhyade på en strand, de kan väl dölja hyn åtminstone???" 

Nej, har man såna problem, får man gå hem. Eller ännu hellre - jobba med sig själv. 

• enlitenbitkaka
    Lady Dahmer skrev 2010-07-12 19:44:06 följande:
    jo badblöjan håller ju verkligen kisset och bajset på plats! Och föräldrar är ju så lata att de inte plockar bort bajset efter sina barn heller. Det bara ligger korvar öööööveraaaaaallt.

eller inte.
    Tro mig, det händer titt som tätt....och att något barn sätter sig och kissar bredvid vår filt har också hänt...
  • Lady Dahmer
    enlitenbitkaka skrev 2010-07-12 19:45:11 följande:
    Tro mig, det händer titt som tätt....och att något barn sätter sig och kissar bredvid vår filt har också hänt...
    amen shit, lite barnkiss är väl inte hela världen! *s* Och på vilket sätt hade badbyxan förhindrat det??
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Här och nu
    FruBG skrev 2010-07-12 19:39:46 följande:
    Ts: Jag har inte läst alla inlägg men när jag skummar igenom verkar det som om alla är emot dig. Jag är med dig. Jag tänkte på detta för några dagar sedan. VARFÖR ska dem bada nakna... jag kommer aldrig låta mina barn bada nakna. Finns ingen anledning. Tycker dessutom det är lika onödigt med folk som är topless ute på stränderna.  Dessutom äcklas jag på tanken att man inte vet vilka människor det finns ute. I dagens samhälle man inte låta bli att tänka på alla vidriga pedofiler som säkert hänger på ständerna. EWW äckla av tanken...

Du är inte ensam i detta tankesätt.
    Då får ni nog stanna hemma. Majoriteten avgör så länge det är lagligt.
  • Här och nu
    enlitenbitkaka skrev 2010-07-12 19:40:50 följande:
    Är ju sjukt ohygieniskt med nakna barn på stranden....bajsar och kissar hur som helst, vart som helst...och inte kan det va skönt med fulla snippan med sand...
    Det får barn göra. Låt dem själva klaga på sand i snippan om de har det problemet.
  • Lady Dahmer
    Här och nu skrev 2010-07-12 19:47:22 följande:
    Det får barn göra. Låt dem själva klaga på sand i snippan om de har det problemet.
    tja.... min unge verkar inte bry sig nämnvärt. Hon har ofta hela röven full av sand efter en dag i sandlådan. Och det trots blöja OCH byxa.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Här och nu
    BlommyNess12 skrev 2010-07-12 19:43:15 följande:
    Ähmen vadå, barn får vara nakna på stranden men inte i  de flesta badhus, precis som vuxna kvinnor får vara topless på stranden men inte i de flesta badhus.
    Fast kvinnor som vill bada topless på badhus har rätt till detta. Det framkom när en grupp kvinnor badade så i Malmö. Att neka dem klassades som diskriminering.
  • Weird One

Barn kommer kissa genom badkläderna, så det argumentet håller inte.

Skulle jag lära mina barn att nakenhet är så skamligt att man inte får visa sin nakna kropp någonstans eller i någon sammanhang?
    Aldrig.

Den som har problem med att min son badar naken och kissar i vattnet på sjöar får väl blunda eller åka någonannanstans.
    Herregud, klarar ni inte att se ett naket barn utan att tycka det är opassande så kanske ni har problem med sexuallitet och vad nakenhet egentligen är.
    Naket är inte sex, naket är bara naket...inget mera, inget mindre.

Spänn av eller skaffa egen privat pool och klä er hur ni vill.

• FruBG
    Här och nu skrev 2010-07-12 19:24:12 följande:
    Har du nån annan kultur eller religion, ts?
    HERREGUD, vilken patetisk kommentar!!!!!!!!!!!!!!!! Vad fan ska detta betyder ?? Annan religion eller kultur än svensk. Hallå alla svenskar där ute på forumet bara så att "ni" vet, har någon redan bestämt att alla ni "svenskar" gillar att bada nakna och att alla "ni" gillar att ha våra barn nakna på stranden. OM NI INTE GILLAR DETTA ELLER INSTÄMMER MED DS ÄR NI AV ANNAN RELIGION. Sätt igång och konvertera nu för faan... svenskar kan ni inte vara i varje fall!
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!