Inlägg från: Nisen |Visa alla inlägg
  • Nisen

Hur kan men ge sitt barn tex oboy?

Ska man tänka som du TS så kan man inte ge barnen någonting. Det är socker i allt!!  Mina söner dricker oboy varje morgon och det har jag och  mina 6 syskon gjort under uppväxten. Och vi har överlevt så så himla farligt är det inte!
    Värre är det att ge barn t ex lätta eller annat skit margarin för där är det ämnen som kroppen aldrig kan göra sig av  med. det ända kroppen kan göra sig av med är bregott, äkta smör och äkta gräddprodukter.
    Är du rädd att ditt barm skall bli fet eller??

• Nisen

Tänk på att när barnet/barnen är så pass gamla så dem kan välja lite själv så kommer dem att bli socker frossare när det väl får äta godis/ oboy, läsk och annat med socker! Jag hade min svågers son här över natten för någon vecka sen och tydligen är ungen inte van socker för han drack 3 glas oboy till frukost och han skrek av glädje när han minsann fick oboy till frukost, det var det första han berättade för sin mamma när hon hämtade honom. Även vid släktträffar så verkligen svullar han i sig läsk och godis, just för att han inte får det hemma.
    Medans mina barn får sitt socker i jämn dos, inte är så intresserad av godis/glass osv...
    Sockerberoende är ju trots allt ALLA människor,  för det finns det i allt.

Svar på tråden Hur kan men ge sitt barn tex oboy?