• Kalasbyxa

Hur kan men ge sitt barn tex oboy?

Jag kan verkligen in förstå hur man kan ge ens barn oboy?  ALLA föräldrar borde få gå en kurs om kost....

1glas OBOY (ca:2dl) innehåller ca: 15sockerbitar, oboy är ju socker med chokladsmak? Skulle du ge ditt barn 15st sockerbitar att knapra på?

• Svar på tråden Hur kan men ge sitt barn tex oboy?
  • Mariohn

Här hemma dricker man inte oboy till frukost och middag och inte heller äter man en påse godis till detsamma. Ett glas varm oboy efter en dag i pulkabacken är däremot något alla uppskattar och kurar ihop sig med.

• piiiinkcat

Jag r också uppvuxen på oboy och inte tog jag någon skada av det. Min moster gav mig det en gång när hon var barnvakt åt mig... varm oboy i flaska.. efter det så vägrade jag att ha något annat i flaskan.. jag var nog 2-3 år då. Dock så slutade jag med oboy när jag var 23 och själv fick barn =) *haha* Har inte haft några problem med tänderna, än så länge...

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • Nisen

Tänk på att när barnet/barnen är så pass gamla så dem kan välja lite själv så kommer dem att bli socker frossare när det väl får äta godis/ oboy, läsk och annat med socker! Jag hade min svågers son här över natten för någon vecka sen och tydligen är ungen inte van socker för han drack 3 glas oboy till frukost och han skrek av glädje när han minsann fick oboy till frukost, det var det första han berättade för sin mamma när hon hämtade honom. Även vid släktträffar så verkligen svullar han i sig läsk och godis, just för att han inte får det hemma.
    Medans mina barn får sitt socker i jämn dos, inte är så intresserad av godis/glass osv...
    Sockerberoende är ju trots allt ALLA människor,  för det finns det i allt.

• Spartacus

jag tror att mat och sockernojja kommer explodera i ansiktet på kräsna föräldrar, det är vad jag tror.
    förbjuden "frukt" smakar godast

måttlighet före förbud!

• Shelti

Har samma erfarenhet som Nisen, ungar som aldrig fått trycker i sig galet stora mängder då dom får. Så nä, min ettåring får ett kex ibland och då han blir större (typ 6 år) kommer han att få ett glas oboy ibland. Knappast varje dag, men ibland.

• lille Birger
    Lattjo skrev 2010-07-24 20:38:22 följande:
    Ja det är inget svårt alls. Bara att blanda med mjölk och ge... ;)

Vår son på 6 år får Oboy ibland, inte ofta men ibland till helgen. Precis som han får lördagsgodis på helgen. Vad är så skadligt med att ge ett glas Oboy lite då och då? Visst det är inte bra att ge varje dag det håller jag med om men ibland?
    Det är absolut inte speciellt skadligt om man borstar tänderna dagligen. Dock kommer ditt barn förmodligen bli ganska trött och få ganska låga glukosnivåer i musklerna ganska snart efter att oboyen förbrännts (vilket ju iof kan vara ganska bra om man är trött på att barnet springer omkring hela tiden Glad) Jag tycker att man ska satsa på mer komplexa kolhydrater än socker.
  • Anton Chigurh

Typiskt FL-förmynderi, alla kärringar som skapar förbud hit och dit, låt för helvete ungjävlarna dricka sin O'boy.

När, var, och hur som helst, vill ungen ha 8 rågade skedar O'boy i glaset....låt han/hon ta det då för bövelen.
    Lite socker har ingen dött av såhär långt, nä, fri tillgång till vårat underbara pulver. Och sluta med erat jävla gnäll nu.

Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • lillis83

Det va ett jävla gnäll om vad andra gör å en jävla massa tyckande om hur andra ska vara hela tiden... Kan inte människor börja bry sig om sina egna problem istället??? Kanske finns något som du gör som folk inte förstår sig på!!!

• marskattan
    abominative skrev 2010-07-26 18:04:28 följande:
    Det är absolut inte speciellt skadligt om man borstar tänderna dagligen. Dock kommer ditt barn förmodligen bli ganska trött och få ganska låga glukosnivåer i musklerna ganska snart efter att oboyen förbrännts (vilket ju iof kan vara ganska bra om man är trött på att barnet springer omkring hela tiden Glad) Jag tycker att man ska satsa på mer komplexa kolhydrater än socker.
    Inte fasen blev jag trött av mitt dagliga O´boy intag plus mina dagliga Limpmackor... Var ju tvungen att bli pigg snabbt så päronen kunde skicka ut mig på morgonen. Glukos hit eller dit bara skrönor tror jag blirt ungen trött in med mer O´boy så blir den pigg igen..
    Anton Chigurh skrev 2010-07-26 18:06:21 följande:
    Typiskt FL-förmynderi, alla kärringar som skapar förbud hit och dit, låt för helvete ungjävlarna dricka sin O'boy.

När, var, och hur som helst, vill ungen ha 8 rågade skedar O'boy i glaset....låt han/hon ta det då för bövelen.
    Lite socker har ingen dött av såhär långt, nä, fri tillgång till vårat underbara pulver. Och sluta med erat jävla gnäll nu.
    Word!!
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Varför ligger denna tråd i sandlådan för?

Svar på tråden Hur kan men ge sitt barn tex oboy?