• Alvsaga

Varför så ont i magen i vecka 6?

Nyss plussat och har en riktig molande värk och hugg i hela nedre magen. Vad är det för fel?? Bör man kolla upp det? Väntar mitt andra barn men tror nog jag är räddare nu..

• Svar på tråden Varför så ont i magen i vecka 6?
  • arkeologitjejen

Ring din BM och fråga, men det är nog bara att livmodern växer och att allt fäster, men som sagt, ring och kolla för säkerhetsskull.

Linnea 080310 & BF 100930
  • Puchahontas

När jag väntade sonen hade jag växtvärk ett bra tag i början av graviditeten, kändes nästan som mensvärk. Växtvärk är helt ofarligt - men ring till en bm och fråga för säkerhets skull.

• Viken79

Jag hade också rätt mycket molvärk i v. 6, det har gått över, går in i v. 8 i morgon.

• Zombra79

Jag hade mycket värk i början med båda barnen. Som en elak mensvärk ungefär. Hände att jag till och med fick ta värktablett för att kunna sova.

• Mrs N

Är i v.6+3 och har ofta molvärk eller mensvärk. Tror det bara är växtvärk så oroa dig inte..

• Mumselumsan

Jag har 3 barn och är gravid med nr 4 och har haft det likadant med alla. Kraftigt ont i ljumskarna samt molande mensvärk. På mig har det varit så ganska länge vid alla graviditeter och sedan kommit i perioder. Men första tiden är värst. Det är livmodern som växer och "fästena" på sidorna som liksom tänjs.

Är du orolig ändå så tycker jag absolut du ska ringa din bm.

• Empiiis

Jag hade också ont i början. Vecka 5, 6, 7, 8 var hemska. Kunde vakna på natten med känslan som om något vore fel för att det gjorde så ont. Men det var bara växtvärk. Nu är jag i 13+2 och det gör fortfarande ont ibland men inte alls lika ofta.
    Jag är ganska lung och orädd person så jag skulle inte ringa om jag inte blödde. Men du gör som du vill :) Om du känner dig säkrare av att ringa så ska du ju självklart ringa.
    Hoppas det onda går över :)

• Lisis81

Jag har både denna och min förra graviditet haft mycket mensvärk de första månaderna och det är bara för att livmodern växer så inget du behöver oroa dig för sålänge det vara är en molande värk.

• ClådBärry

Blöder du inte brunt eller rött så är det normalt att känna lite värk men har du mycket ont så bör du kolla upp det.

• EMPATl

Har haft molvärk sen vecka 4. Är nu i vecka 6 och idag har jag en annan sorts värk. Känns som ilningar eller att någon drar sakta med ett vasst föremål. Det började kännas typ inne i slidan (kändes det som) men nu ungefär vid höger äggstock. Är detta en normal smärta?

Svar på tråden Varför så ont i magen i vecka 6?