Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Här är ytterliggare en som väntar barnbesked från Sydafrika. Ser med spänning fram emot 2011 och ber för många barnkbesked!
Vi har en tjej som är drygt 3 år som vi hämtade i Sydafrika när hon var 3 månader. Fråga gärna om det är något ni funderar över så ska jag svara om jag kan.
Vi skickade våra papper i maj 2010, hur länge har ni andra väntat?
Förra gången behövde vi bara vänta 7 månader och det är vad vi har väntat nu. Som tur är gör vår underbara dotter att det går lättare att vänta den här gången.
Kul att hålla kontakt med andra i vår situation!
Önskar er alla väntande lycka till!
Jag vet att väntan är tradig men när sedan det där barnbeskedet är all väntan som bortblåst!
Vi har haft vår lille kille i lite över ett år nu, han har börjat prata lite och han har utvecklat en personlighet som är helt underbar!! Vi hämtade honom när han var 7 månader
Har ni frågor eller funderingar så mejla mig gärna, jag är sällan inne på FL:
Jag ska försöka svara så gott jag kan! =)
anja@floatingroom.se
Härligt att höra från er som fått barn i från SA och som väntar!
Kön verkar mest gå bakåt tycker jag. 32 st i kön! När vi blev medlemmar för ett år sen tror jag det var typ 25 st i kön...
Fortsätter det så här lär vi väl inte få skicka efter knappt 2 år som det står på AC, vilket skulle innebära om ett år för oss.
I Höst ska vi påbörja vår utredning och jag undrar om man kan rikta in utredningen mot SA, hur? Eller ska man bara utredas på vanligt sätt??
Hej!
Jag skulle inte vilja rikta in utredningen mot något specifikt land. Kan bli negativt om man sedan väljer att annat land.
Vad jag förstår så har barnbeskeden kommit igång igen från Sydafrika, efter trögheten under förra sommaren/hösten! Ser fram emot och hoppas på många BB snart!
Åh tack, det ingav hopp!!!
Hoppas ni får BB snart!
Tack för ditt utförliga svar! Jag vet att det inte är bra att låsa sig vid ett land. Men just nu känns det som Sydafrika, men skulle det ta väldigt lång tid därifrån eller nåt annat skulle hända är vi självklart öppna för andra länder oxå!
Det är verkligen en jorden runt resa i fantasin som du skriver!
hehe bara läst ts jan kan en del språk från sydafrika
Hej Cleo36! Vad roligt! Hur många språk finns det i Sydafrika? Hur många/vilka kan du?
Har du bott där eller hur kommer det sig att du kan de språken?