• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Smilla

Abbi: Vilken liten buse ni har! Hoppas verkligen att han är medgörlig och vänder sig tillbaka igen.

Vi fick en chock när vi fick reda på att han låg i säte och jag fick börja tänka på kejsarsnitt, något jag inte ens reflekterat över tidigare. Så jag vart väldigt ledsen och förskräckt ett tag innan jag vande mig vid tanken på hur det skulle bli. Och efter ett tag vande jag mig vid det också. Så oavsett hur det blir kommer det gå jättebra för dig! Vet att ett vändningsförsök inte alltid är en särskilt behaglig upplevelse så jag ska tänka på dig! Stort lycka till!!

• Smilla

Hur var det annars med tillväxten, abbi? Växte han bra som han skulle?

• Cathie

Jag har som sagt gått igenom exakt de här stegen m vändningsförsök, kejsarsnitt mm! Och det är som Smilla skriver, man får en chock i början, men när man väl vant sig vid tanken, går det bra!

Jag sa från dag 1 av graviditeten att jag absoluuut inte kunde tänka mig kejsnarsnitt, det var liksom det absolut värsta som kunde inträffa! Jag gick och ältade det i 9 mån och givetvis blev det snitt! Men det gick bra, det gällde bara att ställa sig på det.

Abbi: Lycka till imorgon, hoppas krabaten vänder sig!!

• abbi

Han växer som han ska.. Och låg nu -6% istället för 9%! Han väger idag runt 2700 kg.. En liten skit! ;)

Ja det blir ju en chock för en när man har varit inställd på "normal" förlossning.. MEN nu ska vi inte ta ut ngt i förskott! Det kan ju bli det ändå...

Cathie: hur mår man efter snitt?

• Paulamaula

Oj jobbigt abbi, hoppas det går bra imorgon för dig/er.
    Vi börjar här hemma sakta men säkert repa oss från värsta influensan, alla åkte på det... Inte så kul.... Nu är man mest slut i rutan och känner av en del molvärk idag. När jag hade kommit lika långt som idag i förra graviditeten satte värkarna igång på kvällen och på natten föddes vår prins!! Man kan undra när denna lilla tjej kommer? Kanske när vi är friska ock krya allihop?! :)

• Cathie

Abbi: Det är ju givetvis väldigt individuellt. Jag mådde oförskämt bra! De vill ju att man ska vara uppe och gå så fort som möjligt och jag var uppe på kvällen. Jag hade inte alls ont, var bara väldigt stram och gick något tantigt framåtböjd i ett par dagar! Sen tycker jag allt vad ärr, sår mm är riktigt läskigt, så jag pillade inte gärna på området runt och på snittet. Man kan ju få lite känselbortfall precis vid ärret, och jag tycker fortfarande att det är läskigt att ta på det efter nästan 4 år, haha!

Man ska ju givetvis vara medveten om att det är en operation med allt vad det innebär, men jag tyckte ändå att själva tiden innan snittet var värst. Jag ville ha spänningen att inte veta när förlossningen skulle sätta igång mm (man har ju en föreställning om hur allt kommer att bli) och just det där med att få ett konkret datum var jobbigt för mig. I normala fall är jag något av ett kontrollfreak, men i det här fallet ville jag vara lyckligt ovetande... Att lägga sig kvällen innan och VETA att imorgon blir jag mamma var inte så roligt tyckte jag. Jag blev lite smånostalgisk och tänkte typ det här är sista gången jag ser min gravidmage mm.

Men när allt var över måste jag säga att det var riktigt smidigt och jag blev absolut glatt överraskad! I det stora hela var det en positiv upplevelse.

Men om du väldigt gärna vill ha en vanlig förlossning, håller jag tummarna för att vändningen funkar!! Lycka till.

• abbi

Undrar vad jag gör vaken nu? Haha vaknade o kunde ej somna om!

Cathie: tack för bra ord.. Precis så känner jag också. Man vill ju vara lyckligt ovetandes om när förlossningen startar MEN skulle det nu bli KS så blir det!! Jag vill helst föda normalt men inte om han ligger i säte..

• Peecock
    abbi skrev 2011-03-23 03:58:31 följande:
    Undrar vad jag gör vaken nu? Haha vaknade o kunde ej somna om!

Cathie: tack för bra ord.. Precis så känner jag också. Man vill ju vara lyckligt ovetandes om när förlossningen startar MEN skulle det nu bli KS så blir det!! Jag vill helst föda normalt men inte om han ligger i säte..
    Oj som vi pratade om dig igår kväll hemma !! Var en riktigt ögonöppnare...
    Och just det där som Cathie skriver....att inte veta när det ska börja är nog min sköld ! Tänk att veta vilken dag det ska ske? Meeen som sagt, man klarar det också !! Blir nog en liten chock...och sen vänjer man sig vid det.  Du kommer fixa det oavsett hur det blir . Hoppas att vändningsförsöket lyckas idag. Kram på dig
  • abbi

Vi funderar på att åka till Lalandia med Niklas o Åsa.. Häng på om ni vill! ;)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö