• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Peecock skrev 2011-03-28 10:59:13 följande:
    Grattis moster!

Jag känner precis samma. Ganska lugnt när man är på jobb och bara sitter ner hela dagarna. Men på helgen...som i lördags var jag igång hela dagen. Vi städade hela förmiddagen åkte ner och gick i stan under eftermiddagen och sen födelsedagsfirande på kvällen. Jag trodde ett tåg kört över mig igår morse....
    Så det är så en förverk känns?
    Igår fick jag en Skärande/ ilande smärta som snabbt rörde sig från korsryggen fram i ljumskarna (över på ett par sek)Jag tänkte för mig själv: herregud...hoppas detta var ngn slags fog-grej och inte en förverk....för var det en förverks så vettefan om jag kan föda barn...
    tack!
    ja vi med, på stan, storhandlade, middag på restaurang på kvällen...helt slut!
    Ja eller jag vet ju inte om det var en förverk (tycker jag läser/hör om olika sorters verkar...) jag fick en skärande smärta rakt in i underlivet liksom. Där mensverken känns som mest. Fast 10 ggr värre (tyckte jag iaf!!) det som du hade kanske var en fog-grej...det kommer ju i höfterna/ljumsken. usch tänkte samma sak...är det så HÄR det är..ja förmodligen mycket värre.
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-03-28 11:27:32 följande:
    Rakt in säger du...ja men jag har nog också hört att det ska kännas så med förverk. Jag tror inte jag haft någon...
    Jo Hugg rakt ner i underlivet...men det har mer kommit uppifrån och inte rakt in...haha om du förstår hur jag menar?! Och då tänker jag att det jag känner är bebisen som borrar sig neråt .... men det är verkligen så jag kan tappa andan ibland när det hugger.

Min BM sa att jag kanske aldrig kommer känna några förvärkar, det är tydligen inte alla som gör det. Får man sig en liten överasskning sen istället. 

Du som också sitter ner hela dagarna! Hur mår fötter,anklar och vrister på dig ? I fredags eftermiddag började jag nästan gråta när jag inte kunde greppa med tummen och pekfingret runt min handled. Tänkte :shit..nu har jag gått upp 10 kg rent fett. Men på lördag förmiddag gick det hur bra som helst. Och fötterna är ingen rolig syn på kvällen. Ser ut som två tjocka paddor...
    ja precis, rakt in :( tror jag förstår vad du menar med uppifrån! har haft samma också och det 'känns' som om huvudet borrar sig neråt. Och sen har jag nästan konstant ont i revebenen.
    Fötter, anklar och allt mår bra faktiskt, ingen större skillnad. Har inte svullnat upp så mycket, lite om benen men inte så farligt. Allt fett eller vätska eller vad det är har satt sig på magen. Det är rätt skönt att sitta ner på jobbet ändå, jag går upp och rör på mig om det blir för jobbigt..ibland får jag 'myror' överallt mest i benen, usch det är jobbigt...rastlösa kroppsdelar typ!
    var på babyringen i lördags. Fick tips om att köpa en liten 'stol', ser ut som en solstol som man sätter i badbaljan där man lägger bebisen så slipper man oroa sig för hur man ska hålla den eller att man tappar bebisen utan man bara lägger den i stolen i baljan så ligger den säkert där. Köpte också ett babygym på rea. Fanns skitdyra för typ 600 men köpte för 250 istället i blå och vittrutigt...vet ju inte vad det blir för kön men den var bra mycket finare än den rosa och ljusblått är ju också lite tjejigt!
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-03-28 13:19:48 följande:
    Myror ja ! Det har jag varje kväll i soffan, dock bara i en av vaderna...hoppas det slutar när bebisen är ute så det inte är restless legs eller ngt.

Vad kostade "solstolen" kan man sätta den i vilken balja som helst? Jag har kollat på Babyland med då kostade balja + "solstol" typ 600 spänn, tyckte det var mycket pengar.

Gud LindaRosen, jag hoppas verkligen du har fel ...iaf i mitt fall :)  Jag lär ju märka det förståss....när det är dags.

5 v kvar till BF här, nervositeten kommer och går lite hos mig. Tyckte precis att jag fattat att jag är gravid, men att jag ska bli mamma!??? haha ... nej det fattar jag nog inte föränn hon är här!  Jag känner mest nervositet inför förändringen ... och jag blir liksom lite irriterad på att jag inte kan veta precis hur allt ska bli och kännas när hon är här.  Kontroll freak? :)
    man kunde köpa stolen separat utan att köpa baljan för det har vi redan. Den kostade typ 150 spänn tror jag...minns inte men det var under 200..160 kanske ? jag hoppas och tror man kan sätta den i vilken balja som helst, dom sa det i affären iaf. Jag ska testa hemma och så kan jag meddela dig men jag tror det är lungt. Stolen är ju fristående i baljan och sätts fast med sugproppar på botten av baljan.
    Känner mig lite nervös men mest exalterad!! Det ska bli så spännande allting, mest att se vad det blir och hur han/hon ser ut. Förlossningen vill jag helst inte tänka på..helst vill jag bara att det ska ta slut snabbt , det är nog bara att bita ihop och göra det...liksom..har inte så många andra tankar om förlossningen. Jag litar till 100% på personalen, dom kommer ta hand om mig:) även om jag får göra jobbet själv såklart.....
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-03-28 13:36:52 följande:
    På Ikea har jag sett en balja för under 100 kr så vi tänkte köpa en sån, och det är ju guld om stolen får plats där i ! Får spana på babyringen...
    Jag väljer nog att inte tänka så mycket på förlossningen jag heller. Förutom att tänka att jag fixar det när det väl är här !
    japp den har vi också köpt!
  • SuzR
    abbi skrev 2011-03-29 11:28:35 följande:
    Ska man ja med sig blöjor till bb? Till bebben alltså?
    syrran sa att man inte behövde det för hon fick ett helt paket där, men det kanske också beror på hur länge man stannar? Dom kanske ger ett paket sen får man inget mer,..så jag vet inte om dom kanske har obegränsat med blöjor eller om dom bara 'får' ge ett paket. Annars får man väl gå och köpa...eller så finns det någon annan som har ett bättre svar än mig;) annars mår du?
  • SuzR
    abbi skrev 2011-03-29 11:45:10 följande:
    Aha! Det paketet måste ju räcka..!
    Jo det är fint med mig, börjar känna mig gaanska tung och jobbig nu bara! Men snart är det över! Haha
    Hur mår du?
    jodå, av någon anledning är det 'lättare' att vara på jobbet; jag känner mig inte så trött och jag kan röra på mig, alltså gå upp och gå lite. Det är på kvällarna gnällspiken sätter igång (jag alltså) och jag blir trött och trött på att vara gravid. Så på det stora hela är det ok! Men jag räknar dagarna nu....
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-03-30 09:25:43 följande:

Är det någon som börjat må illa såhär på slutet ?
    Jag vaknar på nätterna och mår illa.
    I början trodde jag att det var för jag var hungrig men det blev inte bättre med en macka.....

Hatar att må illa :(
    Och hatar att ligga vaken, enda som var skoj var bebisen som höll värsta lådan imorse...trodde nästan hon skulle hoppa ur min kropp.

nej jag går bara upp och kissar varje natt...är för trött för att känna efter. Kände mig illamående efter duschen imorse, precis som jag kände när jag nyligen var gravid vilket alltid resulterade i att jag spydde innan frukost. Ja usch den håller på en hel del (bebisen alltså) och buffar runt på natten och på morgonen. Nåväl..jag håller ut lite till, ser till att vila mycket (passa på)
    förresten, den där 'stolen' till badbaljan kostade bara 98 spänn!

• SuzR
    Peecock skrev 2011-03-30 09:39:35 följande:

Vaknar jag närmre 05 är det kört....då vaknar hela jag om det är kissepaus. Jag har inte varit illamående alls...föränn nu  ! Kanske är för allt stök och bök ? Hon känns gigantisk ibland...

Oh Bra! och det var på Babyringen ni handlat?

ja precis, babyringen. Det var en del rea där också.
  • SuzR
    abbi skrev 2011-03-30 10:17:25 följande:
    Jag mår också illa.. Speciellt på dagarna... Ligger just nu i sängen och bara vilar!

Träffade din lilla systerdotter igår Suz! Så
    Söt! ;)
    ja jag hörde det! Visst är hon....lilla fisen.
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö