• Smilla

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Vår lille Edvin sover ju som tur är väldigt bra och väldigt länge mellan varje mål men så har han ju sin vakenperiod på eftermiddagen/kvällen. Vad gör man med bebisarna då? Vi kan ju inte lägga lillkillen för då blir hans missnöjd efter en stund och vi kan ju inte gå och bära på honom hela tiden under alla de timmarna. Vad "underhåller" man dem med? Vi tänkte snart införa babysittern då han förhoppningsvis är tillräckligt stabil för den och då kanske det blir lite bättre men finns det något annat bra att göra med dem under deras vakna "kinkiga" perioder?

• Smilla

Vi har testat napp och det fungerar jättebra. Började med det redan när han var 2 dagar gammal. Det är inte ofta han behöver den men när hans sugbehov är som störst (på kvällen och eftermiddagen) är den väldigt bra att ha  =)

Jag är lite rädd för att vi har fått ett kolik-barn. Har märkt de senaste dagarna att han varit mer och mer orolig i magen och haft ont i magen verkar det som. Igår kväll/inatt skrek han i 3 timmar oavbrutet och det märktes att han verkligen hade ont i magen. Vi har påbörjat miniform droppar och hoppas att det hjälper. Verkligen inte kul när de bara vrålar och skriker och man inte kan göra något för de små sötisarna mer än att bära och vagga. Hoppas det blir bättre i natt och i kväll.

• Smilla

Äntligen! Stort grattis Carro!! Vilken häftig historia med din man och vilken tur att allt gick bra och att ni fick tag i honom.

• Smilla

Men såååå söt!! Och vilka små söta smilgropar!!  Och sådana kinder som man bara vill pussa och nästan bita i  =) 

• Smilla

Hej å hå vad det skrivs här. Jag hinner knappt logga in på datorn här om dagarna. På söndag flyttar vi så just nu bor vi i värsta flyttkaoset. Och det är verkligen inte lätt att hinna med någon packning och flyttstädning när man har en liten. Ena dagen gör han inget annat än sover och är hur snäll som helst. Nästa dag vill han bara vara i famnen och gnälla hela dagen. Så jag har inte haft någon tid alls att gå in här.

Eftersom att vi håller på och packar m.m hinner vi inte gå ut så mycket och dessutom har vi ju ingen hiss så det är lite meckigt att ta sig ut. Jag är väldigt orolig för att vi inte kommer att hinna med allt innan flytten. Vi måste ut ur lägenheten på en dag och hinna städa allt samma dag också. Så det blir inte så lätt. 

Det har gått ganska bra med "koliken". Det är inte kolik som tur är. Han har ont i magen och är väldigt gasig och så men inte jättefarligt. Vi kör hårt med miniformen och hoppas att den hjälper till. Men kvällarna blir bättre och bättre. Det har bara varit kanske 2 kvällar men tokskrik från honom, annars har det faktiskt varit ganska lugnt. Man bär och vyssar.....

Vi har dock varit ute ett par gånger och jag har ammat ute, inga problem alls. Jag har en tunn filt över så att jag slipper blotta mig. Förra helgen var vi på Hansacompagniet här i stan och han blev tokhungrig och jag blev tvungen att amma honom där vid 3-tiden på eftermiddagen. Jag hade precis bytt på honom så vi befann oss på källarplanet så jag satte mig vid ett av borden där nere. Precis när jag börjat amma honom så kommer en av kökspersonalen fram och säger lite spydigt till mig att "Man måste faktiskt beställa något om man ska sitta här". Så onödigt att säga något sådant. Så jag sa till honom att för det första så finns det faktiskt ingen annanstans att sitta och för det andra så är här helt folktomt så det köar ju inte precis folk till er restaurang..... Då blev han tyst iaf.

• Smilla

Jag har nog också tröttnat på mat-maratonet på kvällarna. Han kan äta en gång i timmen minst då (tycker han själv iaf). Jag orkar inte med det. Jag funderar på att börja ge ersättning. Vad ger ni och hur mycket och när? Vad har ni för tips när det gäller ersättning? Köper man det på apoteket eller? Det känns som om jag helt enkelt inte har tillräckligt med mjölk för att han ska bli mätt när han vill äta så ofta. Har ingen aning alls om vad jag ska hitta på.

• Smilla

Nu har vi äntligen flyttat in i huset. Och vilket väder!!! Det första vi monterade upp var utemöblerna och imorse åt vi frukost ute och hade det riktigt mysigt! Nu åker torkvindan upp så att vi kan hänga ut tvätten.

Jag kan definitivt tänka mig att ses, hade varit jätteroligt! Vi var på återträff i föräldragruppen nu i veckan och det var så roligt att se alla de andra små söta bebisarna.

• Smilla

Jag fikar väldigt gärna också. Jag skulle tro att denna veckan ser ganska ok ut för mig.

Kom precis hem efter en liten weekend i stockholm då vi varit där på bröllop. Det enda tråkiga nu är att vår vagn är totalt paj. Vi flög med SAS och när vi kom upp till Arlanda i fredags såg vagnen ut som en elefant satt sig på den....  Så nu blir det till att försöka få till en ny vagn. Kul....verkligen....när man betalat så mycket pengar för en ny och fin vagn. Vi får väl se hur länge man får vänta på en ny då......  SAS får pröjsa iaf!!!

• Smilla

Min lille gosse gör också den där ´"banan-grejen". Han börjar suga och sedan släpper han och börjar skrika och böjer sig som en banan. Så håller han på så fram och tillbaka. Jag har dock ingen vidare mjölkproduktion har vi kommit fram till så jag får lite då och då dryga ut med lite ersättning så att han blir mätt och nöjd. 

Efter att han har ätit så brukar han vara vaken ca 1 timme, ibland inte ens det, men sedan brukar man märka på honom att han är trött och då får han sova.  

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö