• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hur har ni det med rörelser? Jag tycker det har lugnat sig betydligt....jag känner mig inte orolig så sätt. Hon rör sig ngn gång / dag men inte alls så som för 1 v sen . Hur har ni det ?? 35+0 idag

• Peecock

Ringde Barnmorska direkt för att kolla läget. Ska ju bli lite segare rörelser nu tydligen .... och dem känner jag kontinuerligt under dagen. Ändå lite läskigt ... men jag nöjde mig med det svaret! Skulle höra av mig ikväll om jag var orolig. De kollar tydligen gärna mest för att lugna mamman känns det som :) De är så jäkla gulliga de som sitter i den telefon växeln eller vad det nu är för något.

Träffade en kompis igår som födde sin son för tio dagar sen. Haha...jag är så vansinnigt tafatt. Jag kom på att jag nog inte hållt i mer än 3 st spädbarn i hela mitt liv. Han vägde 3500 nu igår..och jag kom på mig själv att tänka att en bebis i hans storlek ska jag snart pressa ut ....galen tanke :)

• Peecock
    Smilla skrev 2011-03-25 10:53:30 följande:
    I min mage är det fortfarande världskrig!! Hela magen hoppar och studsar. Det ser ut som värsta alien-filmen. Dock är det helt andra rörelser än de man kände tidigare. Dessutom hickar han precis hela dagarna.... Framför allt är det lite enerverande när man försöker sova. Det sägs ju att bebisen ska sova större delen av tiden i magen nu....det tycker jag verkligen inte alls stämmer in på min lille! Han är konstant vaken känns det som. Även när jag sover.

Jag kan knappt tro att det bara är 2 veckor kvar till BF nu. Inatt vaknade jag av att jag hade läckt mjölk förresten. Inte så himla trevligt.
    Det är egentligen dumt av mig att fråga er känner jag..... man ska nog inte jämföra sig eller bebisar ! 
    Blir ju helt nervös..
  • Peecock

Ja det har ju faktiskt varit ganska lugnt från första början i min mage. Det har varit en ständig issue hos mig.
    Alla andras bebisar rör sig mer har jag känt hela tiden....
    Men detta är ju min bebis ! Lugn eller ej så ligger där ju fortfarande en moderkaka mellan henne och mig mitt på magen. Hon knuffas lite nu när jag skriver :)
    Ska bli skönt när hon kommer ut på utsidan så man kan ha liiiiiiite mer kontroll ..haha!

Min sambo fick ett erbjudande igår av sin arbetsgivare, det var en kurs han väldigt gärna vill gå på ! En kurs förlagd på två olika veckor och första veckan skulle vara 4 dagar i sthlm i v 14.
    Vad gör man ?? i slutet på v 14 går jag in i v 38....

• Peecock

Ja på vissa plan kanske man kommer slappna av mer när dem är ute men vara hispigare på andra. Förmodligen mest i början, orkar inte vara hispig en längre tid :)

Hehe smilla, det lät som du hade en hel del fler dilemman, det var en massa flängande på din man! Nästan så man tror att det skulle vara Foppa eller ngt, men han satt ju hos aftonbladet och grät för ett tag sen när han skulle lägga av....så...jag utesluter honom :)

Min sambo ringde vid lunchtid och berättade att han tackat Ja till kursen.
    Med följande resonemang:
    Sannolikhet att jag föder 4 v. för tidigt = låg
    Sannolikhet att det går så fort att han inte hinner hem = låg 

Det går ju flygplan hela tiden vad jag förstår.... men ja, visst känns det lite läskigt att han ska åka iväg en vecka , 5 dagar var det visst. Men jag hoppas inget händer så att han kan vara med på förlossningen.

• Peecock
    Renesme skrev 2011-03-26 16:03:10 följande:
    Nu har bebis kommit! (eller ja 11/3) 3510 gram och 3 dagar gammal va hon 50 cm.
    Tog 10 ½ timme från vattnet gick här hemma (utan värkar) tills hon var ute under smått dramatiska former!

Men nu är vi hemma och mår allihopa jättefint! (förutom den där tärande tröttheten då :P)
    Grattis till dottern! :)
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-03-28 10:13:20 följande:
    träffade henne igår...så liten och söt och tilltuffsad och ihoptryckt haha men helt ljuvlig såklart!

usch tycker det börjar bli tungt och jobbigt nu,,,speciellt på helgerna för då rör jag mer på mig och vi är på stan, går runt, shoppar, har cyklat lite....sen är jag helt slut! På jobbet är det bättre för då sitter jag mest ner. Men men, två arbetsveckor kvaaaaaar.
    Fick en förverk i lördags...tror jag. Kändes som en ohygglig mensverk, eller som en kniv rakt in...shit vad ont det gjorde. Så ont så man viker sig dubbel. Sen gick det över efter några sekunder bara. Antar att det är en 'övning' eller nåt...(?)
    Grattis moster!

Jag känner precis samma. Ganska lugnt när man är på jobb och bara sitter ner hela dagarna. Men på helgen...som i lördags var jag igång hela dagen. Vi städade hela förmiddagen åkte ner och gick i stan under eftermiddagen och sen födelsedagsfirande på kvällen. Jag trodde ett tåg kört över mig igår morse....
    Så det är så en förverk känns?
    Igår fick jag en Skärande/ ilande smärta som snabbt rörde sig från korsryggen fram i ljumskarna (över på ett par sek)Jag tänkte för mig själv: herregud...hoppas detta var ngn slags fog-grej och inte en förverk....för var det en förverks så vettefan om jag kan föda barn...
  • Peecock
    Cathie skrev 2011-03-28 10:35:02 följande:
    Hej, ja då har vi bf ungefär samtidigt... Precis som alla andra i tråden . Välkommen hit - bättre sent än aldrig! Jo, jag har en dotter sedan tidigaren som fyller 4 i slutet av maj (vilket jag knappt kan fatta, känns som om hon föddes igår!). Jag mår bara fint - du själv då? Jag är bara trött på det nu...

Idag var jag hos bm och kollade allt. Jag blev erbjuden hinnsvepning mellan v 38-40 är det någon som ska göra det?? Jag vet inte, det lät ju väääldigt lockande ! Hon sa inget om några risker med det iaf, så jag testar nog.

Idag ska jag ha min sista tenta, så jag sitter och pluggar för fullt!!! Men sen tycker jag att bebisen kan komma ut!!!
    Hm...hinnsvepning...vad är detta? Får nog googla...
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-03-28 11:17:57 följande:
    tack!
    ja vi med, på stan, storhandlade, middag på restaurang på kvällen...helt slut!
    Ja eller jag vet ju inte om det var en förverk (tycker jag läser/hör om olika sorters verkar...) jag fick en skärande smärta rakt in i underlivet liksom. Där mensverken känns som mest. Fast 10 ggr värre (tyckte jag iaf!!) det som du hade kanske var en fog-grej...det kommer ju i höfterna/ljumsken. usch tänkte samma sak...är det så HÄR det är..ja förmodligen mycket värre.
    Rakt in säger du...ja men jag har nog också hört att det ska kännas så med förverk. Jag tror inte jag haft någon...
    Jo Hugg rakt ner i underlivet...men det har mer kommit uppifrån och inte rakt in...haha om du förstår hur jag menar?! Och då tänker jag att det jag känner är bebisen som borrar sig neråt .... men det är verkligen så jag kan tappa andan ibland när det hugger.

Min BM sa att jag kanske aldrig kommer känna några förvärkar, det är tydligen inte alla som gör det. Får man sig en liten överasskning sen istället. 

Du som också sitter ner hela dagarna! Hur mår fötter,anklar och vrister på dig ? I fredags eftermiddag började jag nästan gråta när jag inte kunde greppa med tummen och pekfingret runt min handled. Tänkte :shit..nu har jag gått upp 10 kg rent fett. Men på lördag förmiddag gick det hur bra som helst. Och fötterna är ingen rolig syn på kvällen. Ser ut som två tjocka paddor...
  • Peecock

Myror ja ! Det har jag varje kväll i soffan, dock bara i en av vaderna...hoppas det slutar när bebisen är ute så det inte är restless legs eller ngt.

Vad kostade "solstolen" kan man sätta den i vilken balja som helst? Jag har kollat på Babyland med då kostade balja + "solstol" typ 600 spänn, tyckte det var mycket pengar.

Gud LindaRosen, jag hoppas verkligen du har fel ...iaf i mitt fall :)  Jag lär ju märka det förståss....när det är dags.

5 v kvar till BF här, nervositeten kommer och går lite hos mig. Tyckte precis att jag fattat att jag är gravid, men att jag ska bli mamma!??? haha ... nej det fattar jag nog inte föränn hon är här!  Jag känner mest nervositet inför förändringen ... och jag blir liksom lite irriterad på att jag inte kan veta precis hur allt ska bli och kännas när hon är här.  Kontroll freak? :)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö