Inlägg från: Paulamaula |Visa alla inlägg
  • Paulamaula

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Smilla när är du beräknad? hmm man kanske skall ta Januari i alla fall...kunde inte se det på hemsidan men jag får väl kolla lite närmre...
    Magen som spänner sig är sammandragningar, inget farligt, det är kroppen som tränar inför förlossningen...kan kännas obehagligt....jag har oxå börjat känna av det i denna veckan. Är i slutet av v 20 nu...

• Paulamaula

Smilla- Nu har jag oxå bokat in mig på rund och sund med start i januari, tror att det var på onsdar på fm med Kerstin Faxe. Skall bli så skönt....har ångrat mig att jag inte gått där dom tidigare graviditeterna. 

Det här med mamma kläder är svårt...tröjor, tunikor funkar utan att behöva köpa mamma kläder men jeans, byxor måste jag nu ha mamma kläder. Har i för sig några leggings från HM som jag kan ha fortfarande men det är nästan för kallt på vintern tycker jag.  Jag måste ge mig ut och köpa ett par nya byxor då det känns för lite med två par jeans och gå i hela tiden...trist att lägga pengar på mamma kläder bara.

Var i veckan i stan med en kompis och köpte dom första kläderna till bebisen! Speciell känsla....barnen tyckte det var jättekul när jag hem med dom där små kläderna och konstaterade snabbt att det inte skulle passa dom...alldeles för litet....

Nu har jag skickat in min havandeskapsansökan för andra gången så får vi se hur fort det går innan jag får svar på ansökan....Hur länge har ni tänkt att jobba? Jag jobbar inom rättspsykatrin så jag söker särskilt om hot och våld så jag kommer gå hemma några månader innnan, beroende på vad FK säger....

• Paulamaula

Jag hade gärna jobbat längre men det känns helt enkelt inte säkert på jobbet... Jag får väl underhålla mig själv med att "boa" och pyssla tills att bebisen kommer! ;)

• Paulamaula

Japp du kan plocka ut dagar innan, tror det är 60 dagar innan bf om jag inte minns fel...........
    Hur tidigt kommer du att gå MJB?

• Paulamaula

Yeahcarro- hur har det gått på ul?
    Fick idag besked på att min hp blev beviljad!!! jobbar tom siste december!! Så skönt!
    Skall inte heller gå till bm fråns v 25, precis innan jul! Lite trist... Skulle vilja höra hjärtljuden, det är så häftigt!

• Paulamaula

Nämen Gud vad dåligt! Hoppas på bättre tur imorgon!
    Igår gick jag hem från jobbet för jag mådde så himla illa.. Har inte gjort det på ett tag så jag trodde det var magsjuka el nått. Känner mig helt slut o konstig idag med... Undrar vad det kan vara...
    Nu är jag i v 22!!! Tjohoo! Känns Skönt att ha kommit så långt! Har ni pratat om att träffas ngn allihop o ta en fika? Hade varit kul o se hur alla ser ut! Jag kommer dessutom ha en del tid över då m

• Paulamaula

Oj den skulle inte skickats där!
    Eftersom m

• Paulamaula

Min telefon flippar ut! Eftersom min hp blev beviljad fr.o.m. Sista dec... Så jag har en massa fika tid framöver! Om ngn vill?!

• Paulamaula

Vi har inte heller köpt så mkt! Skötbord skall vi hämta samt babyskydd skall vi köpa begagnat av goda vänner. Lite kläder till dom första dagarna men annars inget! Hoppas på mellandagarna och lite rea i bebisaffärerna. Vi får väl se.. :)
    Det som bekymrar mig mest är inköp av vagn....

• Paulamaula

Välkommen frudelutt!
    Bebisen känner jag av varje dag sen en tid tillbaka, så mysigt!! Dom sista dagarna har jag inte mått alls bra, illamående mkt stark huvudvärk och allmänt låg..:( fått tom stanna hemma från jobbet och det är inte så ofta man gör det! ringde bm som ville ta ett blodtryck för att utesluta att det inte hade med graviditeten att göra och fick en tid till idag.
    Så får vi se hur det går!
    Jag har inte ställt mig på vågen på ett tag men har nog oxå gått upp 6-7 kg. Känns ok, det lär bli lite till :)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö