Inlägg från: Paulamaula |Visa alla inlägg
  • Paulamaula

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej! På vårt dagis kan man välja att ha barnen över "terminer" alltså efter skolans "schema" och på så sätt har man en ngt billigare avigift men å andra sidan måste du själv vara ledig alla lov...vilket oftast bara går om man man själv arbetar som lärare. 

När man skall skola in ansöker man sk behovsdatum och det kan vara närsom. Vi har dock försökt att inte skola in precis innan semester, jul och nyår för långa avbrott för små barn kan göra att dom blir lite förvirrade. 

Försäkringskassan är lite tråkiga att ha och göra med...man måste vara ute i god tid med alla papper och det kan ta tid att få ut ersättning. Särskilt vad det gäller pappa dagar. Vi har lite problem för mannen har nyss börjat arbeta i Sverige igen och enligt FK skall det ta upp till nio månader att bli återförsäkrad i Sverige. Jag har ringt och pratat med dom ett par gånger och dom skall försöka skynda på det så han kan få ut ersättning för dom tio dagarna....men jag hoppas inte på för mkt...

• Paulamaula

Man anmäler direkt till fk när barnet är fött. Antingen via tel eller internet. Och planerar då när man vill ta ut dagarna. Dom skickar sen papper som man fyller i...så lite tid tar det allt....

• Paulamaula

Så vidare det inte har ändrat sig! ;)
    Vem var det som hade köpt brio go?

• Paulamaula
    Lindarosen1976 skrev 2011-01-28 08:52:04 följande:
    jag har köpt Brio Go :)
    Jag är inne på den nu...vi har fortfarande inte köpt vagn men det lutar åt den vagnen nu...vad fick ni ge för er? Dom har kampanj nu på babyringen ligg och sittdel för 5995:- dock endast i svart.  Köpte ni babyskyddet till?
  • Paulamaula

Idag har vi köpt vagn! Äntligen! Eller rättare sagt bokat och lagt handpenning. Det blev en brio go svart i alla fall! Vi får väl liva upp den med en färgglad skötväska och ngt fint vagntäcke och kudde. Dom hade lite rea på skötbädd och filtar så vi slog t

• Paulamaula